Gjest caramiacaramella Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Lurer bare på hva folk regner som fast food. For meg er det feks MacDonalds eller Burger King, eller fish and chip shops som de har her jeg bor. Kanskje også sånn mikrobølgeovn måltid. Men ei venninne av meg synes at mat man kjøper som er ferdig laget men trenger å tilberedes også er fast food, for eksempel chips(pommes frittes) som er fryst ned og som man lager i ovnen i 20 min eller så. Lurer bare på deres meninger:)
HopelessFear Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Alt som er ferdig laget er fast food. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Jeg synes alt av halvfabrikater - frossenpizza, ferdige paier og så videre- bør regnes som fast food.
2shy Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Alt som er ferdig laget er fast food. Og det inkluderer alt du får kjøpt med navnet Toro, Fjorland, Knorr, Findus, osv. Ikke bare det du får kjøpt på Mcdonalds o.l. 1
Mari*Nade Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 JEG mener at macdonalds, burger king, big bite osv er fast food. Mat du kjøper deg på en måte.. Synes ikke pommes frites du steker hjemme i ovnen er fast food. Det er jo ferdigfabrikat, men ikke på samme måte som fjordland( som jeg osgå mener er fast food).
2shy Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 JEG mener at macdonalds, burger king, big bite osv er fast food. Mat du kjøper deg på en måte.. Synes ikke pommes frites du steker hjemme i ovnen er fast food. Det er jo ferdigfabrikat, men ikke på samme måte som fjordland( som jeg osgå mener er fast food). ja jeg skjønner hva du mener, fastfood er nok mest regnet som noe man kjører innom et sted og får laget til seg i en fei. Men jeg mener at mat ala Toroposer osv kan like gjerne regnes som fastfood, hvis man skal ta begrepet bokstavlig
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 JEG mener at macdonalds, burger king, big bite osv er fast food. Mat du kjøper deg på en måte.. Synes ikke pommes frites du steker hjemme i ovnen er fast food. Det er jo ferdigfabrikat, men ikke på samme måte som fjordland( som jeg osgå mener er fast food). Enig! Mat du kjøper på vei ut døra, eller hva jeg skal si, er fastfood. Ikke når du spiser på dyr restaurant liksom.. Men samtidig synes jeg fjordland/toro også er det. Det er jo middag med omtrent null næring du bare varmer opp. Og nei, pommes frites hjemme i ovnen er ikke fastfood, selv om det sikkert har samme "nærings"innhold som noe annet fastfood.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Typisk fastfood: Skinnstekt tynn flyndrefilet (feks lomre), dampede asparges og en beurre blanc (smørsaus) med hvitvin, sitron, urter og kapers. Tar et kvarter å lage.
2shy Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Typisk fastfood: Skinnstekt tynn flyndrefilet (feks lomre), dampede asparges og en beurre blanc (smørsaus) med hvitvin, sitron, urter og kapers. Tar et kvarter å lage. Det er mye god mat som tar kort tid å lage, men det er vel ikke fastfood i sitt rette begrep av den grunn
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Fast food is the term given to food that can be prepared and served very quickly. While any meal with low preparation time can be considered to be fast food, typically the term refers to food sold in a restaurant or store with preheated or precooked ingredients, and served to the customer in a packaged form for take-out/take-away. Altså, Fjordland og Toro er mat som kan tilberedes og serveres raskt, men som dere ser av artikkelen om fast food herfra, bruker man typisk begrepet om mat som man får servert på steder som f.eks. McDonald's. Det er det jeg tenker når jeg hører begrepet "fast food", altså steder som McDonald's, Burger King og typiske gatekjøkken/kiosker. 1
Viljaa Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Med fast food tenker jeg først og fremst på BK og MacDonalds, men også på ferdiglagd mat i butikkene fra fjorland til toro-poser og "sleng dette i panna/ovnen"-blandinger.
2shy Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 Altså, Fjordland og Toro er mat som kan tilberedes og serveres raskt, men som dere ser av artikkelen om fast food herfra, bruker man typisk begrepet om mat som man får servert på steder som f.eks. McDonald's. Det er det jeg tenker når jeg hører begrepet "fast food", altså steder som McDonald's, Burger King og typiske gatekjøkken/kiosker. Jeg tenker mer junkfood 1
Silje_Mor Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 fast food forbinder jeg med hamburgerkliss og fritert pommes frites osv... pølser fra bensinstasjonen blant annet. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Jeg tenker mer junkfood Hmm, der sier du noe. Tenkte ikke over det begrepet. Er mulig jeg blander disse to, eller legger det samme i dem. Tenker nok junk food når jeg tenker fast food, for å si det på den måten.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Rask mat mat kjøper over disk borte fra hjemmet. Det være seg McDonalds, Max, Burger King, Kebab, baconpølse på 7-Elenven, e.l. 1
HopelessFear Skrevet 9. desember 2011 #16 Skrevet 9. desember 2011 Rask mat mat kjøper over disk borte fra hjemmet. Det være seg McDonalds, Max, Burger King, Kebab, baconpølse på 7-Elenven, e.l. Det er junkfood, ikke fastfood.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #17 Skrevet 9. desember 2011 Det er junkfood, ikke fastfood. I mine øyne begge deler. Fast food betyr jo rask mat, altså noe som er fort klart og som man spiser der og da før man går videre dit man skal. 1
Bellamy Skrevet 9. desember 2011 #18 Skrevet 9. desember 2011 Fastfood tenker jeg både er halvfabrikater og såkalt junkfood.
2shy Skrevet 9. desember 2011 #19 Skrevet 9. desember 2011 I mine øyne begge deler. Fast food betyr jo rask mat, altså noe som er fort klart og som man spiser der og da før man går videre dit man skal. Det er sant, og fastfood har alltid vært et veldig negativt ladet ord. Nå er det jo også mulig å få sunn fastfood flere steder, men det omtales ikke som fastfood fordi det er ikke er junk. 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. desember 2011 #20 Skrevet 9. desember 2011 Lurer bare på hva folk regner som fast food. For meg er det feks MacDonalds eller Burger King, eller fish and chip shops som de har her jeg bor. Kanskje også sånn mikrobølgeovn måltid. Men ei venninne av meg synes at mat man kjøper som er ferdig laget men trenger å tilberedes også er fast food, for eksempel chips(pommes frittes) som er fryst ned og som man lager i ovnen i 20 min eller så. Lurer bare på deres meninger:) -McDonalds og burgerking og annen gatekjøkkenmat som kebab, greasy kinamat,thaimat eller lignende, Pizza på pizzarestaurant og frossenpizza, generelt alt som er usunt egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå