Gå til innhold

Bilder av mitt hår, trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik er håret mitt når jeg har fått rettet det ut..

10nvpg5.jpg

Men dette er den grusomme sannheten:

n4vapv.jpg

Det er jo som ull!! Nesten tovet! Helt forferdelig, hater håret mitt over alt på jord. Frisøren min sier at jeg har mange fine tynne hårstrå.

Det jeg lurer på er hvilke produkter som passer til mitt hår?

Bruker for tiden shampoen TREsemme, har gått tom for balsamen som tilhører denne og bruker big sexy hair sin for tiden. Tar også TREsemme sin hårkur en gang i blandt, men har den ikke oppi i mer enn 2 min.. utålmodig.

Vet tuppene mine trenger en klipp. Men først og fremst trenger jeg tips til produkter til håret mitt?

Ja, etter jeg har brukt shampoen er håret mitt en eneste svært klump! En stor ball rett å slett.. Ikke bra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det beste er å høre med frisøren din.

• Liker 2
Skrevet

Er håret ditt tørt?

Skrevet

Tror det beste er å høre med frisøren din.

Det hadde nok vært det beste, men er en fattig student. Tenkte heller det var noen her med samme type hår som hadde noen gode produkter å anbefale :)

Skrevet

Er håret ditt tørt?

ja, noen partier er svært tørre

Gjest badeand1
Skrevet

Det ser forferdelig tørt ut nederst. Ville prøvd en skikkelig hårkur mot tørt hår. :)

Skrevet

Jeg har svært langt, tykt, og egentlig sunt hår, men så ble det litt sånn som det nederste bildet ditt. Jeg rettet det aldri ut, men jeg begynte med Joico moisture recovery, shampoo og balsam. Og da ble håret veldig pent og glansfullt, ikke sånn ull aktig som du beskriver ja. Jeg brukte aldri rettetang, bytta bare til kvalitetprodukter :)

Merka forskjell etter første vask. Kjøpte på feelunique.com, ble billig da.

• Liker 3
Skrevet (endret)

takk for tips :) Jeg skal vurdere joico!

Det er faktisk mer tørt midt i av en eller annen grunn. Det ser kanskje tørrere ut nederst på bildet siden hårstråene er så tynne og står til alle kanter.. Grusomt. De vil liksom ikke ligge rett ned naturlig slik som på andre folk..

så mye for å være anonym.. JADDA! :)

Endret av onlyme
Skrevet

Jeg har blitt forelsket i joico sin joico moisture recovery sin sjampo og balsam. Jeg har selv mange tynne hårstråd og krøller/floker som ikke akkuratt er fine( ødelagt av rettetang). Den gjør håret mykt og deilig roer ned flokene.

• Liker 1
Skrevet

Et godt tips, hvis du prøver moisture recovery, er å holde i balsamen LEEEENGE, slik at det får fungert skikkelig. Jeg har den gjerne i 10 min i tuppene bare, altså fra midten av lengda og ned, og det blir veldig bra resultat. Ellers har du faktisk fint hår, det eneste er at det trenger nok litt fuktighet :)

Skrevet

Fuktighets kuren til joico er også veldig veldig bra og lukter himmelsk.

Skrevet

Da tror jeg at jeg kjøper det så fort stipendet kommer :)

Utrolig nok sa frisøren min at håret mitt ikke var noe spesielt slitt heller. Men kan da ikke være normalt at det floker seg som en stor ball etter shampoen. Nesten så en kan sammenligne det med sånn stålull som man vasker kasseroller med... Er vel bare det at jeg har brukt feil shampo og balsam :)

Skrevet

Bestill på feelunique mye mye billigere:)

Skrevet

Når jeg brukte feil shampoo så føltes håret mitt som spagheti, tau, stålull, you name it, forferdelig! Da jeg omsider fant frem til joico, så føles håret deilig når jeg smører i shampooen. Et lite tips er å shamponere håret litt to ganger, slik at første gang løses fett og dritt opp, og andre gang vaskes det skikkelig.

På feelunique koster det ca 100kr flaska, husk å betale i Pund, ikke i norske kroner, da legger de fort på en 30 kr, og bestill i like mange omganger som flasker så du slipper toll :)

Skrevet

Jeg ville også forsøkt å varmebehandle håret minst mulig, ha det i en flette eller noe for å skjule litt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville også forsøkt å varmebehandle håret minst mulig, ha det i en flette eller noe for å skjule litt.

Enig. Det kan jo være at det er skadet av all varmebehandlinga. Jeg ville forsøkt en god hårkur, og så ikke rettet ut håret på en stund for å se om håret ditt forandrer seg litt.

Skrevet

Jeg skulle gjenre ha ungått det, men er nok helt avhengig av det.

Setter jeg det i en hestehale uten å rette det ut først ser det ikke ut. Å gå med håret løst uten å ha rettet det ut på forhånd er helt uakseptabelt.

Men om det ikke fungerer med joico produktene så må jeg kanskje bite i det sure eple å gi håret en pause.

Skrevet

Jeg bruker gode fuktighetsprodukter fra Joico, men jeg passer også litt på hva slags underlag jeg har håret på om natten. Før opplevde jeg nemlig at håret lå og gned seg mellom meg og putetrekket osv, og da våknet jeg opp med stålull helvete. Men så skiftet jeg til et satengtrekk på hodeputen, og håret er fantastisk å ha med å gjøre om morningen.

Skrevet

Jeg bruker gode fuktighetsprodukter fra Joico, men jeg passer også litt på hva slags underlag jeg har håret på om natten. Før opplevde jeg nemlig at håret lå og gned seg mellom meg og putetrekket osv, og da våknet jeg opp med stålull helvete. Men så skiftet jeg til et satengtrekk på hodeputen, og håret er fantastisk å ha med å gjøre om morningen.

Det har jeg faktisk hørt om før, men trodde egentlig det var overdrevent og ikke hadde noen betydning. Kanskje jeg må vurdere dette også. Må spørre mamma i juleferien om hun har noe på lur til meg ;)

Skrevet

Det har jeg faktisk hørt om før, men trodde egentlig det var overdrevent og ikke hadde noen betydning. Kanskje jeg må vurdere dette også. Må spørre mamma i juleferien om hun har noe på lur til meg ;)

Jeg og trodde det var tull og fanteri, men så fikk jeg nok av å våkne med dreads, stålull, og helvete som ikke var måte på å ha med å gjøre, så det jeg gjorde var så drastisk at jeg surret et dynetrekk av sateng rundt hodeputen og lot det flyte nedover lakenet slik at håret mitt, som er LANGT, fikk masse plass å flyte rundt på. Og hår som ikke får mye friksjon, ser mye bedre ut! Nå våkner jeg med langt fint hår som ikke kruser seg, krøller seg, ser brukket/jævlig ut. Takk gud for den ideen, aldri mer vanlig putetrekk, og iallefall ikke flanell og annet som er veldig matt :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...