Gå til innhold

Rengjøre kjøkkenvifte

Imax

Anbefalte innlegg

Jeg tok en titt under kjøkkenvifta, og hva så jeg der? Gult, klissete gørr som ikke går vekk på en enkel måte. Tydelig at jeg burde ha tatt tak i dette før, så jeg slapp å ta en skikkelig sjau.

Hva bør jeg gjøre for å få det bort? Min Jif Kjøkkenspray så ikke ut til å påvirke nevneverdig uten at jeg måtte gni av meg armen i samme slengen. Prøvde å skrape litt også, men det tar pokker så lang tid. Noen tips til "vidundermiddel" som kan lette prosessen? Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Filteret er greit nok, men jeg kan nok ikke putte hele kjøkkenvifta i oppvaskmaskinen. Her må det håndarbeid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,du tenker på alt det rundt selve viften,ikke sant?Dette er vrient,jeg ville anta at kanskje Eddik eller Salmiakk kan løse den biffen.Det beste er nok industri-såpemiddel,men disse tror jeg ikke selges til privatpersoner...

Uansett må du nok skure her ja :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar hele greie i badekaret. Dynker den med salo, og lar den ligge litt. Så skrubber jeg og skyller den med varmt vann. Funker som bare det. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenvifta ja, jeg skulle gjøre det SKIKKELIG denne gangen.

Jeg kjører alltid de løse delene i oppvaskmaskinen.

Men, da jeg tittet opp i de faste delene var det MASSE fett der også.

Hente skrutrekker, demontere, fram med masse varmt såpevann.

Det ble gullende rent :D

Etter TIMER med svetting (banning) var alt på plass igjen, men den skurret, bummet, bråkte så jeg trodde den skulle falle ned :o

HVA ER GALT??? :(

Jeg hadde vasket bort allt fettet som SKAL være der for at motoren skal kunne gli lydløst rundt.

Det ble innkjøpt NY ren vifte, som går lydløst og trekker som et uvær :hoho:

Hilsen Miriam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingo Sterkvask (eller Styrkvask eller noe slikt) tar fettete overflater uten problem. Jeg skrubbet og slet på toppen av kjøkkenskapene hos mine besteforeldre, helt til min mor tipset om dette. Da gikk det som en lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå har det stoppet helt opp i hodet på meg. Jeg vet om noe som tar fett like bra og gjerne bedre enn Zalo. Salmiakk er det. Jeg hang meg opp i Klorin, men visste det var feil. Salmiakk blandet med vann tar så og si alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingo Sterkvask (eller Styrkvask eller noe slikt) tar fettete overflater uten problem. Jeg skrubbet og slet på toppen av kjøkkenskapene hos mine besteforeldre' date=' helt til min mor tipset om dette. Da gikk det som en lek.[/quote']

Kraftvask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...