Viljaa Skrevet 9. desember 2011 #1 Del Skrevet 9. desember 2011 Ja, hva synes dere om disse? Tenker spesielt på de som pynter heftig utenfor med blinkende lys i alle farger ect. samtidig som de bor i boligfelt tett på naboene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 9. desember 2011 #2 Del Skrevet 9. desember 2011 Blinkende lys er ikke fint. Men lys på en buske eller hva enn det heter er fint. Bare det ikke blinker eller at lysa er i blått og rødt osv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg syns det er forfriskende å se noen som ikke pynter helt A4! Selv ville jeg ikke slengt opp så mye pynt, men syns det er gøy at noen gidder 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 9. desember 2011 #4 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg syns det er kjempefestlig med de som dekorerer hele huset (og garasjen) med blinkende lys i alle regnbuens farger, samt en selvlysende nisse som klatrer oppover veggen. Men - jeg er sjeleglad for at mine naboer er edruelige og sindige og har vanlige hvite lys i et par busker, samt et par stjerner i vinduene. Det ser vakkert og pent ut. Vet ikke om jeg hadde orket å hatt et julespetakkel-hus som nabo, selv om jeg som sagt syns det er litt festlig de gangene jeg ser det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 9. desember 2011 #5 Del Skrevet 9. desember 2011 jeg synes det er fantastisk stygt og har ingenting med jula og gjøre. Det er glorete, harry og noe av det styggeste jeg vet om. Det jeg kan godta som pent, er lys i trær eller busker, men da er det snakk om ett og ett lys (slik som man har på juletreet inne, bare beregnet for å være ute), IKKE nett med lys tett i tett som er slengt over eller slanger som er surret rundt. Og det aller styggeste er selvsagt lys i forskjellige farger, som blinker. eller figurer av lys. *grøss* Jeg synes også det er fint med levende lys ute, som feks fakler som er plassert inni lykter eller lignende, føler det gir litt mer "ekte" julestemning. forøvrig er ikke min samboer helt enig med meg når det gjelder dette. Han elsker alt som heter lys, gjerne i forskjellige farger, og som skifter farger, eller som blinker i et bestemt mønster. Så mye som mulig. I år har jeg klart å moderere han til å kun sette om en tynn lyslange på gelenderet på verandaen (alternativet var mye verre), selv om jeg synes bare det er ille nok. Når folk snakker med entusiasme om nabolag der de nærmest konkurrerer om å ha den "kuleste" utebelysningen, så synes jeg bare synd på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Del Skrevet 9. desember 2011 Min mor og jeg har som tradisjon å hvert år gå tur i nabolaget for å se på den rare (og i noen tilfeller pene) julepynten folk har. Det er utrolig mye som vi ikke liker der ute, men noen må jo like det siden de faktisk henger det opp. Noe av det jeg misliker mest er de som har en lenke med masse fargede lys på, og så blinker de i varierende hastighet og mønster i en fastsatt "runde". Tror de skal være glade for at de ikke har noen naboer tett på.. (Ikke tar de ned pynten etter jul heller, de bare tar ut strømmen. Ikke veldig mye arbeid å henge opp en lenke lys rundt altangelenderet hvert år.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #7 Del Skrevet 9. desember 2011 jeg synes det er fantastisk stygt og har ingenting med jula og gjøre. Det er glorete, harry og noe av det styggeste jeg vet om. Det jeg kan godta som pent, er lys i trær eller busker, men da er det snakk om ett og ett lys (slik som man har på juletreet inne, bare beregnet for å være ute), IKKE nett med lys tett i tett som er slengt over eller slanger som er surret rundt. Og det aller styggeste er selvsagt lys i forskjellige farger, som blinker. eller figurer av lys. *grøss* Jeg synes også det er fint med levende lys ute, som feks fakler som er plassert inni lykter eller lignende, føler det gir litt mer "ekte" julestemning. forøvrig er ikke min samboer helt enig med meg når det gjelder dette. Han elsker alt som heter lys, gjerne i forskjellige farger, og som skifter farger, eller som blinker i et bestemt mønster. Så mye som mulig. I år har jeg klart å moderere han til å kun sette om en tynn lyslange på gelenderet på verandaen (alternativet var mye verre), selv om jeg synes bare det er ille nok. Når folk snakker med entusiasme om nabolag der de nærmest konkurrerer om å ha den "kuleste" utebelysningen, så synes jeg bare synd på dem. Men da er jo samboeren din en av de du syns synd på da, og en av de du definerer som harry? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsmil Skrevet 9. desember 2011 #8 Del Skrevet 9. desember 2011 Men da er jo samboeren din en av de du syns synd på da, og en av de du definerer som harry? ja, på en måte. Jeg synes ikke han er harry, men jeg synes smaken hans når det gjelder utebelysning, og måten han liker å pynte på, er harry. heldigvis er det ett av få områder vi er forskjellige på... og han er ikke en av de jeg synes synd på (overdrev kanskje litt der), fordi han som oftest ikke ser på entusiasme på folk som virkelig overpynter husene side, av den grunn at han er veldig nøye med hvordan det settes opp, og hos veldig mange av de som virkelig overpynter, pleier det å se ut som om lysene bare er slengt på. Ikke pent. Dessuten synes til og med han at det kan bli for mye (takk og lov), men det skal desverre litt lys til før det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felia Skrevet 9. desember 2011 #9 Del Skrevet 9. desember 2011 Her har naboen puttet røde og gule lys på lyngbusker DET er faktisk skikkelig fælt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viljaa Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 9. desember 2011 Naboparet mitt har et sånn glore-julehus, og heldig som jeg er har jeg vindu rett mot dem, slik at det blinker inn på soverommet mitt til alle døgnets tider. Har faktisk litt prbolemer med å få sove om kveldene, siden blinklysene lager disco gjennom persiennene, og huseier lar meg ikke henge opp en rullgardin. Er i alle fall glad for at jeg skal hjem til jul. Får ikke akkurat julesteming av discoteket utenfor. Plager meg ikke såppas at jeg orker å klage, men lurer litt på hvordan de tenker. Tror de vi andre i nabolaget synes det er fint eller smakfullt eller gjør de det bare for å provosere liksom I tillegg synes jo mange andre at det er morsomt å kjøre forbi både sent og tidlig. Trafikken i gata vår har femdoblet seg siden de skrudde på lysene i oktober (!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Consensio Skrevet 9. desember 2011 #11 Del Skrevet 9. desember 2011 Uff, bodde ved siden av noen som pyntet med alle mulige lys i alle farger og gjerne slike som blinker helt febrilsk. Endte med at når 1. desember kom så måtte jeg ha gardinene for hele tiden på stua da jeg konstant hadde blinkene lys i øyekroken. På soverommet måtte jeg bruke duckt tape på rullgardinen slik at ikke noe blinkende lys kom inn på soverommet. Forferdelig slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest juvelia Skrevet 9. desember 2011 #12 Del Skrevet 9. desember 2011 Jeg elsker det,men blinking er ikke noe serlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 10. desember 2011 #13 Del Skrevet 10. desember 2011 Enig i det siste. Jeg bryr meg lite om hvor mye og i hvilke farger, men blinking skal man være forsiktig med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regza Skrevet 10. desember 2011 #14 Del Skrevet 10. desember 2011 Naboen har ett tomanns hus, delt på midten, så ene bor i høyre del, andre i venstre. Hun til høyre har hele sin del av huset dekket i lys, nisser, hjerter og stjerner som roterer og blinker. Og for å få det hele skikkelig gjennomført så har hun en 2 meter høy oppblåsbar snømann som lyser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 10. desember 2011 #15 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Endret 10. desember 2011 av Bobler 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. desember 2011 #16 Del Skrevet 10. desember 2011 sant og si er det bare vi i gata som har dekorert med lys. Vi har pent dekorert en busk med sånn "et og et lys" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orchideae Skrevet 10. desember 2011 #17 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes ikke det er pent med så masse pynt. Men samtidig hadde det jo vært litt rart dersom noen ikke hadde tatt helt av, for det er jo det som er jul. Når jeg skal hjem fra jobb må jeg over en bakketopp før jeg kommer ut på hovedveien. På andre siden av veien er det er hus med blinkende blått lys. Hver eneste gang jeg kommer opp der skvetter jeg til, fordi jeg tror det er utrykningskjøretøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 10. desember 2011 #18 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes det er særdeles lite pent når man går helt amok med pyntingen, og huset ser ut som innsiden av et ungdomsdiskotek. Men jaja, folk får jo pynte som de vil I Sarpsborg er det et hus vi bare kaller julehuset, som vi alltid kjørte forbi på veien til ungdomsskolen. Det skuffa aldri, det ble bare mer og mer overdådig for hvert år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumos Skrevet 10. desember 2011 #19 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes "amerikaniserte" julehus er heslige! Der er et sånt hvor jeg kommer fra som ser ut som om noen har kastet på en haug med fargede julelys. Klatrenisser, plastikk-juletrær og reinsdyr over alt. Mye av "pynten" blinker. Vi får jo oss en god latter da om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. desember 2011 #20 Del Skrevet 10. desember 2011 Det er ingen som gjør det her omkring, men jeg hadde syntes det var koselig. Det er jo bare en kort periode i løpet av året. Selv er det svært moderert pyntet hos oss med lys ute (helt enkle hvite, ingen blinking) og krans på døra. De fleste i gata har også utendørslys og krans, og sjelden noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå