Mrs. B Skrevet 17. desember 2003 #1 Skrevet 17. desember 2003 Er et eple like sunt om man skreller det, drysser litt kanel på og så varmer det et minutt i mikrobølgeovnen? Har blitt så flink i det siste til å spise frukt som dessert på hverdagene, men er ikke så glad i rå epler, derfor lurer jeg om dette er sunn hverdags-dessert? (Har nemlig fått en hel pose med epler som må spises opp.)
~sikka~ Skrevet 17. desember 2003 #2 Skrevet 17. desember 2003 Tviler jeg på - mikrobølger dreper jo all næringa i maten. Har også hørt at frukt og grønnsaker sparer vitaminene best hvis de har skall på.
jordbær Skrevet 17. desember 2003 #3 Skrevet 17. desember 2003 Tror ikke det blir direkte usunt. Men de sier jo at vitaminene ligger i skallet (mtp annen type frukt/grønt iallefall)
Mrs. B Skrevet 17. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2003 Men det blir vel ikke en usunn dessert? Med mindre man spiser eple for vitaminene sin skyld da. Bedre enn sjokolade sikkert.
~sikka~ Skrevet 17. desember 2003 #5 Skrevet 17. desember 2003 Ja det er sikkert mye sunnere en sjokolade Tror ikke det er mange kalorier i et eple for å si det sånn = )
Gjest Lady-M Skrevet 17. desember 2003 #6 Skrevet 17. desember 2003 De fleste vitaminene ligger i skallet, men det blir hvert fall ikke en usunn dessert. Kanel er kjempesunt - det kan man spise så mye man vil av!
Mrs. B Skrevet 17. desember 2003 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2003 Tenker litt på kalorier og sånt også, for de blir det vel ikke flere av bare fordi man varmer opp eplet? *greit å være sikker*
jordbær Skrevet 17. desember 2003 #8 Skrevet 17. desember 2003 hihi.. Nei.. Kanskje micro-kalorier? :D Tror du kan spise eplene dine med god samvittighet, jeg.
Mrs. B Skrevet 17. desember 2003 Forfatter #9 Skrevet 17. desember 2003 Jippi, håpet på det ja. Her er "oppskriften" om noen flere vil ha sunn dessert: Skrell et eple og ta ut kjernen, sett på en asjett og ha litt kanel på toppen (litt sukker er også et tips om man vil). Varm i microen i ca. ett minutt og spis med te-skje. *yummy*
Siam Skrevet 17. desember 2003 #10 Skrevet 17. desember 2003 Mmmm, det hørtes namenam ut. Skal benytte meg av det i januar. Men nå er det desember og is til dessert....
Gjest GreenSky Skrevet 17. desember 2003 #11 Skrevet 17. desember 2003 Det er sant at mange av næringsstoffene sitter i skallet. Men sprøytemidlene sitter også i skallet, og det er ikke sunt.
jordbær Skrevet 17. desember 2003 #12 Skrevet 17. desember 2003 Det er sant at mange av næringsstoffene sitter i skallet. Men sprøytemidlene sitter også i skallet' date= og det er ikke sunt. Fins mange usprøytede epler å få! Er man heldige, finner man NORSKE usprøytede epler i butikken, fortsatt. Fins det noe bedre enn norske epler? *namnam*
chimp Skrevet 17. desember 2003 #13 Skrevet 17. desember 2003 Mmmm, det hørtes namenam ut. Skal benytte meg av det i januar. Men nå er det desember og is til dessert.... Jammen dette her er jo knallgodt med is ved siden av jo.....
Mrs. B Skrevet 17. desember 2003 Forfatter #14 Skrevet 17. desember 2003 Jammen dette her er jo knallgodt med is ved siden av jo..... Litt vaniljesaus er også veldig godt ved siden av...
jordbær Skrevet 17. desember 2003 #15 Skrevet 17. desember 2003 Bra is og vaniljesaus er laget av sukkerrør(grønnsak) og melk.. hvis ikke kunne desserten blitt veldig usunn..
Mrs. B Skrevet 17. desember 2003 Forfatter #16 Skrevet 17. desember 2003 Bra is og vaniljesaus er laget av sukkerrør(grønnsak) og melk.. hvis ikke kunne desserten blitt veldig usunn.. Godt å høre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå