Maria M Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Hei! Jeg skal gifte meg i utlandet nå til vinteren, og må derfor gifte meg papir messig først med en advokat. Men selve fester tar vi ikke før til våren. Men spørsmålet mitt er om det er normalt å pynte seg til begge anledninger eller......???? Er det noen her inne på forumet som har råd???
Amens Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Jeg vet ikke om det finnes noe sedvane på dette, men jeg tror kanskje jeg hadde pynta meg litt, men det er jo mange måter å pynte seg på. Jeg tror jeg hadde pynta meg lett til selve kontraktssigneringen, også hatt pen kjole til festen^_^
Maria M Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2011 Jeg vet ikke om det finnes noe sedvane på dette, men jeg tror kanskje jeg hadde pynta meg litt, men det er jo mange måter å pynte seg på. Jeg tror jeg hadde pynta meg lett til selve kontraktssigneringen, også hatt pen kjole til festen^_^ Med "pynta" mener du....?????? :gjeiper:
Gjest Adriane Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Nå er det kanskje en annen situasjon enn vår, men min kommende og jeg skal også gifte oss i utlandet. Skal ha forlovere tilstede, og barna. Festen tar vi senere. Til vielsen vil jeg ha en svært enkel brudekjole-aktig kjole, tror jeg. Og så vil jeg ha en pen kjole til festen, men neppe samme kjolen. Jeg har falt veldig for denne kjolen her - og vurderer den sterkt enten som vielses-kjolen eller fest-kjolen 1
Gjest Doh Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Svigerinnen min gifta seg i en enkel hvit, knekort kjole. Ikke brudekjole men en penkjole hun hadde kjøpt i en eller annen vanlig klesbutikk. Hun brukte den samme kjolen på festen et par mnd senere. Men det kommer jo litt an på da. Hvis du skal ha en brudekjole kan det jo være lurt å ha en litt enkel en, ikke prinsessekjole liksom
Anouk Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Jeg er for å gjøre det en har mest lyst til jeg :-). Vi skal ha en liten intim vielse enten i Norge eller utlandet (ikke helt bestemt enda), og fest et par md etterpå, og jeg kommer til å bruke brudekjolen på festen også. Ikke prinsessekjole, men noe som dette http://www.drommedagen.no/index.php?nr=90&case=4&id=526&idkategori=123&kat_name=Empireliv%20kjoler&prod_name=Vakker%20a-line%20kjole%20med%20empireliv&startrow= 1
bobbi Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Hei! Jeg skal gifte meg i utlandet nå til vinteren, og må derfor gifte meg papir messig først med en advokat. Men selve fester tar vi ikke før til våren. Men spørsmålet mitt er om det er normalt å pynte seg til begge anledninger eller......???? Er det noen her inne på forumet som har råd??? Hei Vi gifter oss "formelt" på tinghuset i hjembyen kun sammen med forloverne, før vi reiser til utlandet og har en seremoni med sjømannsprest(heter forbønn),familie og venner. Det blir denne dagen vi anser som våres bryllupsdag, selv om det er på tinghuset viegentlig gifter oss, men kommer ikke til å bruke brudekjolen, og ha ordentlig bryllup før vi er i utlandet. Tenkte å pynte oss lit å tinghuset også, men ikke i samme grad som på seremonien. Vi kommer heller ikke til å gjøre noe stort ut av dagen på tinghuset, prøver å se mest mulig formelt på det. Grunnen til at vi velger å gjøre det på denne måten er fordi vi ikke ønsker å gifte oss i kirka, men allikevel ønsker kirkens velsignelse... Har med tradisjoner i begge våres familier å gjøre. Vet ikke hva som er vanlig, er ikke så opptatt av det, men jeg velger ihvertfall å ikke ha brudekjolen begge dagene.....selv om det er veldig fristende, så man får brukt den to ganger :happy: Siden du skal ha såpass langt mellomrom mellom vielse og fest, hadde nok ihvertfall jeg fått lyst å pynte meg på en aller annen måte begge gangene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå