Gå til innhold

Julekalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har et barn hver fra tidligere forhold, foreløpig ingen felles barn.

Jeg har tradisjon for å lage pakkekalender for mitt barn hver jul, han har pleid å kjøpe en sjokoladekalender til sitt barn. I år har jeg selvsagt også kjøpt gavert til hans barn, de dagene han er hos oss. Dvs at de dagene hans barn også er her er det to pakker på kalenderen, et til hvert barn. Mitt barn har sjokoladekalender hos sin far, hans barn har pakkekalender hos sin mor.

Diskusjonen går nå på at han mener at jeg skal ta bort pakkene fra de dagene mitt barn er hos sin far, fordi han mener at det er urettferdig at mitt barn får åpne de pakkene når han kommer hjem. Da burde jeg isåfall kjøpt pakker til hans barn alle dagene også, slik at hans barn fikk åpne de når han er hos oss.

Jeg føler at dette er litt i overkant smålig, og at han isåfall kan ordne med en kalender til sitt barn selv. Synes det er irriterende at han plukker på dette, når jeg føler at jeg har forsøkt å gjøre noe fint for hans barn. Det er liksom ikke bra nok uansett...

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

jeg synes du høres ut som en fantastisk stemor som vil gjøre det for ungen til samboeren din. Og jeg synes samboeren din er smålig. Vil han at sitt barn skal ha pakker alle dagene, så får han ordne det selv.

Skrevet

Samboeren din er en idiot!

Skrevet

Jeg synes at du har vært flink og snill, mens samboeren din ikke har vært/er dette :)

Samboeren din får selv kjøpe disse ekstra gavene dersom han er så sterkt for det, mener jeg!

Men dersom jeg har forstått det rett, så får vel begge barna akkurat det samme? Full pakkekalender hos mor og full sjokoladekalender hos far? Eneste forskjellen er vel at sønnen til samboeren din får gaver når han er hos sin far også, så da får jo han mer enn din sønn igjen (dersom jeg har forstått det rett).

• Liker 1
Skrevet

Nei, hans sønn har ikke sjokoladekalender hos oss/far i år. Far har ikke kjøpt, og jeg har heller ikke gjort det da jeg har kjøpt pakker til kalenderen de dagene han er her istedet for.

Altså: mitt barn har pakkekalender hos meg + sjokoladekalender hos far. Hans barn har pakkekalender hos mor + pakker på kalenderen de dagene han er hos oss.

TS

Skrevet

Han vil uansett få minst 24 luker å åpne, så han lider virkelig ingen nød. Du har gjort ditt for både din sønn og din samboers sønn. Dersom samboeren din ønsker mer for sønnen sin, får han fikse dette selv, mener jeg :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis han mener at barnet skal ha pakkekalender hos dere kan han vel kjøpe det selv. Synes det virker som om du har prøvd å gjøre det ganske likt for barna :)

Skrevet

Utrolig smålig av samboeren din. Hans sønn har jo faktisk mer enn din sønn, hans sønn får 24 pakker + de dagene han er hos dere. Din sønn får 24 pakker fra deg og sjokolade fra sin far. Så skjønner virkelig ikke hva samboeren din klager på!!

Uansett ikke ditt ansvar å lage kalender til hans barn, så han bør bare være takknemlig og fornøyd!

Skrevet

Syns det høres ut som om disse barna får nok kalendergaver i allefall!

Hvis dere er sammen neste jul, syns jeg dere burde samarbeide om å lage like kalendere til begge de to barna som bor hos dere. Jeg syns det er tullete å kreve at du skal ta bort barnet ditt sine pakker på dager h*n ikke er hos dere, og jeg syns det var flott at du har kalendergaver til barnet hans også, selv om jeg på en måte syns at det bare skulle mangle at ikke barna har tilnærmet likt hjemme hos dere. Og - det å ordne pakkekalender er kanskje en veldig typisk mamma/kvinneting? Det kan jo hende at samboeren din kan trå til med noen typiske pappa/manneting også for ditt barn ved en annen anledning? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...