lilje23 Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har et problem med at mine bh-er ikke dekker hele puppene. De dette hele tiden ut, og jeg synes det både er stygt og plagsomt, og føler ikke bh-en sitter så bra som den kunne ha gjort! Vet jeg kan gå i undertøysbutikker og spørre de ansatte der om tips, men før jeg gjør det, ønsker jeg å få noen gode råd her om hvor jeg burde gå (hvilke butikker) og om dere vet om noen spesielle merker eller type bh-er som er dekker hele brystpartiet? Leste nettopp i et annet innlegg ei som hadde kjøpt bh på cubus/lindex og den bh-en het core bras. Er dette noe for meg tror dere? Noen som har peiling?
meca Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du synes bhen virker veldig ok når du prøver den på i butikken, men det er ved daglig bruk den blir litt "feil", kan det godt hende det er fornuftig å prøve en som er mindre i omkrets, og større i cup. Hvis du for eksempel har pleid å bruke 80B, kan det godt hende du skal prøve 75C eller 70D. Jeg trodde for eksempel før at jeg var en C-cup, men det viste seg at F-cup var den riktige cupen for meg. Det hadde jeg aldri trodd, for jeg føler ikke jeg har spesielt store pupper. Tror nok mange føler at de ikke har så veldig store pupper, og derfor ikke tenker tanken på å prøve større cuper Men altså; prøv å gå ned i omkrets og opp i cup, så kan det hende det hjelper. Uansett kan det være fornuftig å gå på en BH-butikk. Jeg går mye på Change fordi de har en del billige BH'er der, men jeg vet om flere som er svært misfornøyd med BH'ene der. Alt er vel smak og behag - både når det hjelper type BH'er, og ikke minst hvor god og mye "service" man ønsker fra betjeningen når man skal kjøpe BH 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Uansett kan det være fornuftig å gå på en BH-butikk. Jeg går mye på Change fordi de har en del billige BH'er der, men jeg vet om flere som er svært misfornøyd med BH'ene der. Alt er vel smak og behag - både når det hjelper type BH'er, og ikke minst hvor god og mye "service" man ønsker fra betjeningen når man skal kjøpe BH Jeg handler også på Change, og er stort sett fornøyd med det jeg kjøper der. Det er to stykker som har blitt ødelagt, men da har jeg bare kunnet hente nye - veldig kjekt.
Grønt blad Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Du bruker for liten cup. Det kan også hende at du bør bruke en cup som dekker mer av brystet. Jeg handler på Change. Jeg var svært ukomfortabel med at en fremmed skulle se meg i bare bhen, men synes betjeningen opptrådte ordentlig og det gikk greit. Jeg gikk opp tre cup-størrelser da jeg fant riktig størrelse (ser ikke ut som jeg har store bryster), og endte opp med en bh som dekker mer av brystet. Siden bhen sitter bedre ser også bysten bedre ut enn tidligere. Denne modellen har jeg god erfaring med, men det kan hende at den ikke passer for deg. Anbefaler deg å ta turen innom Change eller annen undertøysbutikk. Der har de kunnskap og godt utvalg av modeller.
meca Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Denne modellen har jeg god erfaring med, men det kan hende at den ikke passer for deg. Det der er yndlingsmodellen min fra Change også. Tror jeg har den i alle fargene den har blitt solgt i de siste tre-fire årene
Gjest badeand1 Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Jeg fant en i går! =D Kjøpt på lindex. Er en bh med stivt stoff. ikke push up. Og den dekker hele ^^ kosta 179,-. merket het core bras. Rosa merkelapp. Edit: meg du sikta til? ^^ hehe. isåfall, den bhen er helt super. Brukte sånn tynn stoff bh før og da var halve puppen utafor. Nå gikk jeg opp til F og puppene er innafor bhen. ^^ Den er jo ikke dyr heller. Endret 9. desember 2011 av mortem
Grønt blad Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Det der er yndlingsmodellen min fra Change også. Tror jeg har den i alle fargene den har blitt solgt i de siste tre-fire årene Så gøy! Det er også yndlingsmodellen til flere av venninnene mine. Den er jo fantastik på!
AloeVera Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Jeg også vil anbefale deg change! I alle år har jeg kjøpt bh fra h&m og trodd at 70C var min størrelse. Kjempeekkel å ha på og fikk stygge merker av bhene. Men fant ingen andre som passa bedre der så. Da jeg tok turen til change fikk jeg beskjed om å prøve 65F og den satt som et skudd. Ingen merker, ingen dobbelpupp eller noe. Betalte kun 199 kr og fikk et kort der jeg får 20% av kjøpet mitt inn på en konto! De lagrer også kjøpet ditt slik at neste gang du skal ha ny bh så vet de hvilken størrelse du skal ha, og om du bytter modell vet du hvilken størrelse denne tilsvarer i den du allerede har! Genialt!!!
lilje23 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2011 Tusen takk for svar Har de Change i Bergen sentrum? Kan jeg forresten bare sjekke ut selv
Lykkelitenen Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 De har på exhibition, i en krok i første etasje.
AloeVera Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Tusen takk for svar Har de Change i Bergen sentrum? Kan jeg forresten bare sjekke ut selv » Xhibition, Småstrandgaten 3, 5014 Bergen
meca Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 Tusen takk for svar Har de Change i Bergen sentrum? Kan jeg forresten bare sjekke ut selv Obs-obs: Min erfaring med Change i Bergen sentrum, er at det av og til jobber litt unge jenter der, som ikke nødvendigvis vet så mye om hvordan de skal veilede med BH-str. Jeg ville foreta ny måling fordi det var lenge siden sist, og hun kunne fortelle meg hva hun anbefalte i livvidde, men ikke hvilken cup-str jeg skulle ha - det måtte jeg liksom finne ut selv. Husk at man går på bh-butikker for å finne den perfekte bh'en, så det er lov å prøve maaaange før man blir fornøyd
Grønt blad Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Litt merkelig at vi har fått så anderledes smaksløker i løpet av et år, at vi trenger 1000 tonn mer smør i år enn i fjor. Jeg mener.. Dersom de som bakte med margarin i fjor og de som bakte med smør i fjor gjør det samme i år så ville forbruket vært det samme og ingen smørmangel. Fullstedig oversikt over Change-butikkene finner du her. Det er bare en ren Change-butikk i Bergen, men det er en shop-in-shop hos Netty Undertøy i Olav Kyrresgate 39. Har ikke vært innom selv, så har ingen erfaringer. Er jo også bare å gå innom og se, og man kan jo også prøve og velge å ikke kjøpe noe dersom man ikke er fornøyd, så kan man komme innom igjen en gang det ikke er en ungjente der. Jeg har god erfaring også med "unge" selgere (rundt 24-28 år), men det finnes også de som ikke har så mye kunnskap. Kanskje hun var ganske ny og litt usikker? Ønsker deg uansett masse lykke til på bh-jakt! Å endelig finne riktig bh gir en god følelse, og man føler seg også mer vel når bh-en sitter riktig Endret 9. desember 2011 av Grønt blad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå