lilje23 Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Vi gifter oss i juli nå til sommeren, og har noen spm angående kjolen. - Når bør den være kjøpt? - Hvordan tør dere bestille/kjøpe kjolen via nettet uten å få prøvd den først? - Hvis jeg får til å gå ned i vekt i løpet av tiden før bryllupet, da bør jeg vel vente så lenge som mulig med å kjøpe? - Ville du kjøpt eller leid?
Amens Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 -I salonger så har noen kjoler en bestillingstid på 6mnd, så jeg tror jeg hadde prøvd å bestemt meg for hva jeg vil gjøre før den tid. -Jeg har bestilt via nettet, det turde jeg fordi det kun kosta 850,- og fordi selger hadde over 90% fornøyde kunder. Har da ikke tapt mye penger om det blir misslykka. -Det der med størrelse og vekt har jeg ikke peiling på... -Jeg ville nok leid om det var mulig, men har ikke sett at noen av salongene i byen gjør det. Svigerinna kjøpte sin fordi den kosta 5000,- å leie og 6000,- å kjøpe...
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har fått beskjed om å bestille kjolen jeg skal ha innen utgangen av januar. Jeg må ha tid til at den kommer inn og tid til at sydama får sydd om litt. Men, dette er forskjellig fra kjole til kjole. Er det en spesiell en du har i tankene? Om du tenker bestille kjole fra nettet, vil jeg anbefale å prøve i salong først. Da vet du hvordan den sitter, hvilken størrelse du trenger osv. Kjoler ser ofte overraskende rare ut på egen kropp, det var i det minste min erfaring. Vekttap og klesshopping er ikke helt enkelt. Tenker du gå ned masse? Om det er snakk om noen få kilo, kan det være nok å kjøpe en kjole med korsett-snøring. Jeg hadde også spurt meg selv hvorfor du har lyst til å gå ned i vekt - er det for å bli sunnere, eller for bildenes skyld? Det er ikke verdt å endre noe man egentlig er fornøyd med bare for en dag Ooog, da har jeg skrevet nok
Miki Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Ikke akkurat brudekjole, men jeg kjøpte kjole på nettet for ikke så lenge siden Er litt chubby, så tok mål flere ganger. Kjolen sitter som støpt på meg og jeg elsker den over alt! Billig. Så go for it
bobbi Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Vi gifter oss i juli nå til sommeren, og har noen spm angående kjolen. - Når bør den være kjøpt? - Hvordan tør dere bestille/kjøpe kjolen via nettet uten å få prøvd den først? - Hvis jeg får til å gå ned i vekt i løpet av tiden før bryllupet, da bør jeg vel vente så lenge som mulig med å kjøpe? - Ville du kjøpt eller leid? Jeg kjøpte min i august, altså 8 måneder før bryllupet. Kjøpte den på nettet uten å prøve først, men visste det var en fasong som ville kle meg, for jeg er veldig bevisst på hva kroppsfasongen min kler og ikke. I tillegg sjekket jeg jo mulighetene for bytte, angrerett etc, men bestilte den jo fra Danmark og ikke feks Hong Kong, så da synes jeg det ble litt mindre skummelt å ta sjansen. Jeg brukte også size guiden deres, og kjolen satt som et skudd Ang vektnedgang er det jo mange kjoler med snøring i livet som gir deg +/- ca 5 kg å gå på, og det er jo ganske praktisk hvis man har tenkt å ta av seg litt før bryllupet. Tror aldri jeg personlig ville ha leid kjole, syns ikke det hadde blitt helt det samme hvis noen hadde giftet seg i akkurat den kjolen før, men det går jo sikkert helt fint det, for de som vil det
Gjest Doh Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Jeg ville ikke leid kjole. Koster ganske mye og du har ikke det samme utvalget som når du kjøper. Hvis du skal bestille fra nettet ville jeg prøvd en kjole fra samme merke hvis det er mulig. Jeg gjorde det og kjolen passer meg perfekt(kjolen fantes ikke i Norge så ble jo som å kjøpe fra en nettside). Jeg bestilte kjole i begynnelsen av august, skal gifte meg 4. februar. Hun i salongen sa at jeg bestilte i siste liten, men kjolen kom etter noe over tre mnd. Den trengte ikke gjøres noe med da, så jeg fikk jo god tid. I tillegg er det ikke mange som gifter seg på vinteren så du må nok være litt tidligere ute når det er et sommerbryllup.
lilje23 Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2011 Ok, jeg får prøve å finne noe i løpet av januar/februar -med snøring i ryggen Håper jeg finner med både snøring i ryggen og med stropper over armene, men det virker som det er så populært med stroppløs nå for tiden så det kan jo bli en utfordring! Skal ikke ta av så mye, veier ca 62 kg, vil bare bli et par kg slankere noe jeg hadde tenkt til før jeg ble fridd til også Takk for alle fine svar jeg har fått
Amens Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Ok, jeg får prøve å finne noe i løpet av januar/februar -med snøring i ryggen Håper jeg finner med både snøring i ryggen og med stropper over armene, men det virker som det er så populært med stroppløs nå for tiden så det kan jo bli en utfordring! Skal ikke ta av så mye, veier ca 62 kg, vil bare bli et par kg slankere noe jeg hadde tenkt til før jeg ble fridd til også Takk for alle fine svar jeg har fått En salong jeg var i kunne sy på enkle stropper på de som ikke hadde det. Brudekjole-jakt er ganske kjekt, men jeg gleder meg til jeg er ferdig^_^
Lyra Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Jeg kjøpte kjole på nettet uten å prøve, 2 stykker faktisk. Den ene var billigkjole og mislykket, den andre var en originalkjole og helt perfekt. Hadde prøvd samme kjolen i salong på forhånd, så visste at den kledde meg selv om jeg tok en sjangs med størrelsen siden den i salongen var for stor. Så jeg hadde gått i salong og prøvd ganske kjapt. Ender du opp med å bestille i salong kan de som sagt ha 6 mnd bestillingstid (kan faktisk være mer) i tillegg til at de skal ha tid til å gjøre eventuelle justeringer. Veninna mi skal gifte seg i august og fikk beskjed om at hun burde bestille i år hvertfall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå