AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg lurer nå. Jeg fikk lønn i dag, og har betalt et par regninger samt overfør en del til regningskonto og sparekonto. Dette resulterte i at brukskontoen/lønningskontoen min står i minus. Og detet skjer jo hver måned etter at jeg har fått lønn/betalt regninger. Disponibelt beløp er på noen tusen, mens saldo står i kraftig minus. Er dette negativt? Vil dette være et problem når jeg en gang skal søke lån? Vet jo at minus på kontoen ikke akkurat er positivt, så derfor jeg lurer.
Cho Kon It Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Saldo oppdateres ikke med en gang, men et par ganger i døgnet (er ikke sikker på hvor mange, eller når). Så hvis du får inn penger på kontoen og betaler de ut igjen med en gang, vil ikke det bli registrert med en gang, og det vil se ut som om du er i minus. Dette retter seg jo opp med en gang Saldo blir bokført/oppdatert.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 hvilken bank har du? skjønner ikke hvordan man kan ha minus av å betale ting. med mindre man har kontokreditt
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Jeg vet at saldo ikke oppdateres hele tiden. Det jeg lurer på er om det er negativt at saldo blir stående i minus, så lenge disponibelt er i pluss? Nå ser brukskontoen min slik ut: Disponibelt beløp: 6000 kr Saldi: - 12 000 kr Jeg er fullstendig klar over at den ikke vil se slik ut i morgen, så det bekymrer meg ikke. Det som bekymrer meg er om banken i fremtiden vil si at jeg ikke får lån fordi saldoen er i minus hver måned på lønningsdag. Hvis det er slik venter jeg heller en dag eller to etter lønn før jeg betaler regningene mine.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 nei, det gjør ikke noe for fremtidige lån
Cho Kon It Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Nei det gjør ingen ting. De vil ikke kunne se at bokført saldo har stått i minus noen ganger, det vil ikke komme frem av noen kontoutskrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå