Gå til innhold

Pengegaver til fadderbarnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gitt 500 kr til fadderbarnet vårt, gjennom SOS barnebyer,til jul og bursdag. Jeg sa dette til samboer, og merket at han ble veldig skeptisk. Han mener at vi ikke kan stole på at det blir gitt til fadderbarnet når det skal ut på egenhånd. Han tror at de pengene går til enten noen i organisasjonen eller blir tatt av de frivillige hjelperene. Og når jeg prøver å si at det må da kunne gå an å stole på noen som vil hjelpe andre, sier han bare; hadde du gitt penger til en fremmed konto i Afrika? Og det ville jeg jo ikke når jeg ikke vet hva de går til.

Han er ikke uenig i at vi skal gi fadderbarnet vårt penger til å klare seg på egenhånd, men mener at vi ikke kan være sikkre på at de når fram til den vi mener å gi de til. Og at det hadde vært mye bedre å spare de på en egen konto, for så å reise ned med de, og gi de til fadderbarnet.

Blir litt frustrert merker jeg, for det må da gå an å stole på at pengene går til riktig formål, spesiellt når vi sitter pengene innpå en dedikert konto til han. Eller er det bare jeg som er naiv nå igjen. (Er vokst opp litt skjermet på bygden.)

Det står forresten dette på hjemmesiden til Sos barnebyer:

Pengegaver til fadderbarnet

Du kan også sette pengegaver rett inn på barnets konto. Pengene blir brukt når barnet har blitt voksent og skal etablere seg. Ønsker du å bidra med ekstra midler til barnet, sender vi deg egne giroer som skal benyttes.

Videoannonse
Annonse
Gjest karikari
Skrevet

Vi gav 3000 til fadderfamilien vår i misjon uten grenser (der kan man være fadde for en familie i stedet for bare et barn). Vi følte også veldig på den usikkerheten om pengene kom fram. Det tok en stund, men etter ca 5-6 mnd fikk vi et brev av familien med takk, og bilde av de sammen med det de hadde kjøpt. (seng til det ene barnet,sengetøy til hele familien,en vaskemaskin og noe kjøkkengreier)

gav oss utrolig mye glede å se hvor mye de faktisk fikk ut av pengene. Er de 3000 kr jeg har brukt i år som gav meg mest glede...

Det er heller ikke fmailien som får pengene selv, de går ut sammen med en fra misjon uten grenser og kjøper ting de trenger. (dette for at de ikke skal bli brukt til eks. alkohol)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...