Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort, hvis du hadde vunnet 1 million på for eksempel Flaxlodd? Vill du brukt alle pengene selv, i så fall på hva? Boligkjøp, betale ned lån, lange ferier eller sløsing og shopping? Eller hadde du gitt mye til foreldre, søsken og veldedighet? Er det forventet at man skal gi bort mye av millionen til sine nærmeste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Hadde funnet meg et bedre sted å bo, kjøpt det jeg trenger her hjemme og reist til varmere strøk i noen uker

Skrevet

Hadde jeg "bare" vunnet en milion hadde jeg satt den inn på kontoen der boliglånet blir trekt fra. Hadde hatt mye mer penger å leve for da :) hadde jeg vunnet mange mill hadde jeg del mye!

Gjest Bartenina
Skrevet

Satt masse inn på BSU, trives med å bo som jeg gjør nå, men ikke for alltid,

og kjøpt voldsomme julegaver til familien, og dratt på ferie :-)

Og bytta ut store deler av klesskapet mitt

Skrevet

Brukt halvparten på å nedbetale boliglånet mitt. Eller kanskje solgt og kjøpt noe større og flottere ;)

Skrevet

Hadde reist på en bra sommerferie for en gangs skyld (lenge siden sist, siden jeg er student). Tror nærmeste familie hadde fått litt mer enn normalt dyre jule/bursdagsgaver det første året. Kanskje kjøpt meg bil, ikke en dyr bil, men faktisk en egen bil. Resten hadde gått til egenkapital til boligkjøp. 1 mill er dessverre ikke såå mye idag, iallefall ikke i etableringsfasen.

Spør heller hva jeg hadde gjort om jeg vant lykketallspotten i VikingLotto, da snakker vi drømmer. :)

Skrevet

Jeg hadde betalt litt ned på boliglånet, for å kunne klare å sitte billigere i det noen år til. Hadde lagt unna 600 000 til barna, sånn at de hadde egenkapital den dagen de skal ut på boligmarkedet.

Skrevet

Morsomt med svar! Ser mange av oss ville gjort det samme :)

Om jeg hadde vunnet 1 million nå, som ung student, så ville jeg aller helst brukt pengene som egenkapital, tatt opp et boliglån for resten og kjøpt meg en leilighet for å bo i mens jeg studerer (har en del år igjen). Men det hadde jo ikke gått hvis det i tillegg var forventet at man gir bort mye penger til de rundt seg :) 1 000 000 kroner er jo ekstremt mye penger å plutselig få på konto, men det er jo ikke "så mye som det var før", lenger, i hvertfall ikke hvis man bruker det på bolig/boliglån...

Hadde jeg vunnet flere millioner, så ville jeg helt klart brukt en del penger på familien (foreldre og søsken)! Jo mer penger jeg hadde fått, jo mer ville også de fått :) Tror jeg hadde tatt med hele familien på reise, enten en god sydentur, USA eller en lengre storbyferie feks i London!

Åh, så gøy det hadde vært å vinne! Ettersom sjangsen er mikroskopisk for å vinne så store summer hvis man skraper/tipper/gambler, og jeg i tillegg egentlig sjelden gjør nettopp det ( :sjenert: ) så skjer det nok ikke, men jeg liker å drømme om det! :rodmer:

TS

Skrevet

Ville betalt ned all gjeld. Ca 150 000 i studielån og ca 55 000 i et privat billån.

Ville brukt litt på meg selv, venner og familie. Resten hadde jeg brukt til å kjøpe meg bolig!

Skrevet

Det hadde nok gått rett til huskjøp :) Skal flytte neste år så da hadde vi kanskje fått råd til en enebolig i stedet for et rekkehus. Åh, det er drømmen..

Skrevet

Kjøpt meg en ny og større leilighet med 850 000 mer i egenkapital, satt 75 000 på sparekonto og gått bananas med de siste 75 000 kr. Vesker og kjoler og hjemmekinoanlegg og ny sofa til min nye leilighet!

Tror jeg skal kjøpe meg et Flaxlodd idag jeg.. :sjenert:

Skrevet

Brukt ALLE pengene på leilighet.

Min store drøm er å få meg et fint sted å bo. 1 mill hjelper jo, selv i Oslo hvor man burde hatt 5... :P

Skrevet

Jeg hadde satt alle pengene på konto og kjøpt meg en fantastisk middag med mye god drikke. Så hadde jeg vel etter hvert kjøpt meg leilighet :)

Skrevet

Betalt ned studielån, og brukt resten som egenkapital til bolig.

Skrevet

betalt studielån, kjøpt meg en mye nyere og bedre vinterbil enn den jeg har nå (har ikke lån på noen av bilene, så den vinterbilen jeg har nå hadde jeg enten gitt vekk til noen nære som ville hatt den, eller solgt den) delt med/kjøpt noe fint mamma,pappa,søsken ønsket seg, tatt meg en shopperunde uten like, og resten hadde jeg spyttet inn i huslånet. :)

Skrevet

800 til boligsparing (kan ikke kjøpe før jeg flytter tilbake til Norge om et par år), 100 til å ikke ta opp skolepengelån og 100 til shopping og reising fordelt på et år.

..samt en Chanel til meg og en Wang til bestevenninnen min. :)

Skrevet

Sette alt inn på høyrentekonto til fremtidig boligkjøp.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Brukt 800-tusen til å netbetale boliglånet, så 100-tusen på oppussing, og de siste 100-tusen til forbruk

Gjest badeand1
Skrevet

Hadde kjøpt hus. Betalt ned lånet mitt og mamma sitt. Gitt noe til bestemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...