Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lagt merke til at hvert månde blir jeg trukket et par hundre kroner fra kontoen. Den blir merket som "giro". Men hva betyr det.....og er det penger som går til banken????

Skrevet

Hei!

Jeg har lagt merke til at hvert månde blir jeg trukket et par hundre kroner fra kontoen. Den blir merket som "giro". Men hva betyr det.....og er det penger som går til banken????

Hvem står som mottaker av pengene? Er det noen faste utgifter du betaler for? Står det NettGiro, AvtaleGiro eller bare Giro? AvtaleGiro er noe du har opprettet for å betale for eksempel abonnement, strøm, mobilbruk regning, lån. Fakturabeløp trekkes automatisk ved forfall, forutsatt dekning på konto. NettGiro står for betaling du selv manuelt har utført - ved mottatt giro i posten som du har betalt (KID nummer, osv). For eksempel etter utført betaling til Lånekassen. Hvis du lurer på noe eller mistenker noe, snakk med banken din.

Skrevet

Jeg klarer ikke å finne hvem som er mottageren av pnegene....og det står bare giro der. Det hadde jo vært fint å hat oversikt :gjeiper:

Skrevet (endret)

Jeg klarer ikke å finne hvem som er mottageren av pnegene....og det står bare giro der. Det hadde jo vært fint å hat oversikt :gjeiper:

Bare giro, uten noe som helst navn eller noe annet i det hele tatt? Det har jeg aldri opplevd. Da anbefaler jeg at du snakker med banken og sjekker hva er det som skjer. De har sikkert oversikt over hva slags bankkonto pengene sendes til. Det er mulig du har blitt svindlet eller kan det være noe helt uskyldig forklaring.

Endret av Drizzt
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...