Gå til innhold

Innsyn i min sak hos Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jug lurer på om noen kan si meg om jeg har rett til innsyn i mine papirer hos nav, endringer som har blitt gjort i min sak over tid. jeg har nå vært i aetat/nav systemet i mange år, rehab->attføring->aap. jeg fikk innvilget 3 år utdannelse fra høst 2009, den gang hadde jeg saksbehandler X, som ga meg mye og god informasjon. høst 2010 byttet saksbehandler X jobb og jeg fikk saksbehandler Y. Jeg hadde ingen gode erfaringer med saksbehandler Y. det skjedde faktisk et par ganger at jeg dro til Nav for å snakke med Y om noe jeg lurte på rundt min sak, svaret jeg fikk fra Y, var at dette viste ikke Y hva var, og det endte med at jeg måtte forklare Y hva det var for noe(lurte vel på noe rundt engangsstønad til skolemateriell, dette var noe Y aldri hadde hørt om). etter dette og et par andre møter med Y, sendte jeg en skriftlig søknad/brev til nav der jeg la det ganske klart frem at jeg ønsket å få bytte til en saksbehandler som faktisk hadde litt kunnskap om den type sak som jeg har(aap + utdanning). jeg fikk etter det saksbehandler Z, jeg har aldri møtt Z, men fått snakket med på telefonen, og Z ga meg gode svar på det jeg lurte på.

grunnen til at jeg ønsker innsyn, er det at jeg misstenker at saksbehandler Y har endret på noe av det saksbehandler X skrev inn i mitt tiltakt den gangen jeg fikk de 3 årene godkjent. med endring så mener jeg å ha forstått, utifra brev om min sak jeg har fått det siste året, at mine rettigheter til oppfølging etter de 3 årene er over, som ble fastsatt i 2009, har blitt svekket i den perioden jeg hadde saksbehandler Y.

Jeg har jo selfølgelig ikke klart å ta vare på alle brev jeg har fått fra nav de siste årene, så jeg kan ikke gå i egne papirer for å se på dette, og det er da jeg lurer på om jeg kan få innsyn i mine papirer. utskrift av min sak og endringer som har skjedd, i hele perioden, fra 2009 til nå. er det noe håp for at nav vil gi meg dette?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...