AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 hva tror dere må til for å lykkes med drømmen min?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Talent og noe SINNSYKT med flaks :D Og stå-på-vilje 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 jeg har lyst til å bli supermodell og gifte meg med George Clooney!
HopelessFear Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Spørs hvor langt en vil nå egentlig. Om en ønsker å være klesdesigner for et lite firma eller veldig store firma. De små er vel de letteste, mens de større er litt vanskeligere.
Aspera Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Det krever jo talent, det krever at du brenner for det du gjør, det krever at du har ambisjoner og er flink til å sette deg mål. Et stort ett og mange små først. Start med å kjøpe deg noe å skisse med, deretter stoff og evt. symaskin. Lag en liten kolleksjon. Start egen butikk eller kom i kontakt med noen som vil selge kolleksjonen. Det er uansett lurt å møte to nye personer hver dag, for å bygge opp et bra nettverk. Men som HopelessFear skriver, så må du jo legge planen etter hvilke mål du setter deg! Uansett er det et reelt mål, og det handler bare om å ikke gi opp. Lykke til sier jeg!
Gjest Dorey Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du ikke kan sy, så bør du i allefall gå på kurs. Det er ikke mulig å lære seg alt man trenger av seg selv.
Gjest Solsmil Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 du må først kunne sy. Det må du være god til. I tillegg til å tegne masse, hver eneste dag.
Bachata Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Skolering vil gi deg ett godt utgangspunkt. Du har søm og tegning på videregåendelinjer, utover det så har du privatskolen Esmod i oslosom er bra, og jeg har hørt Deko i danmarkskal være bra også. ikke alle klesdesignere kan sy veldig godt, men det er viktig rett og slett for å skaffe seg forståelsen for hva som er mulig og ikke. For å forstå hvordan ting kan modelleres og ikke. På sømlinja i gamledager hadde vi tegning også, der fikk vi greit innblikk i hvordan vi kunne tegne for å jobbe frem ett design, også lærte vi å lage mønstere selv, forme ut for frihånd på byste etc etc. Skulle jeg gått videre, ville jeg helt klart søkt meg til Esmod i første omgang, noe jeg sterkt vurderte på den tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå