Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mussmuss
Skrevet

Jeg har tenkt og søk på norsk frisørskole og så litt på søknads skjemaet. der de spurte om man hadde allergier eller astma, Det jeg da lurer på er om jeg som både har allergier og astma i det hele tatt blir tatt opp til vurdering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt og søk på norsk frisørskole og så litt på søknads skjemaet. der de spurte om man hadde allergier eller astma, Det jeg da lurer på er om jeg som både har allergier og astma i det hele tatt blir tatt opp til vurdering?

Ja, men jeg ville ha tenkt meg både en og to ganger om før jeg valgte å gå inn for en slik utdannelse. Mye sprayer og kjemikalier i frisørverdenen, det det å ta på seg gummihansker hver gang du skal drive med hårspray eller voks er langt fra optimalt. Men jeg vet at hadde det vert meg så hadde jeg måttet gjøre nettopp det!

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

takk for svar! joda har gått en del runder med meg selv, men vet dog hva jeg reagerer på og ikke reagerer på. Har jobbet en del med harde kjemikalier før og har aldri blitt plaget, men slik som søknaden var lagt opp så det ikke ut som det var noe "felt" hvor jeg kunne utdype mine sykdoms plager.

Skrevet (endret)

Jeg sluttet etter skolen dajeg søkte på 12 plasser og fikk ingen.

Jeg er glad jeg valgte det.

Jeg slet daglig med eksem(sprekker som blør) på knoker og fingertupper.

Det er ett ganske hardt yrke.

Både psykisk og fysisk.

du skal kunne takle å ta på ett annet menneske, det være seg mann, gammel grisete mann, mennesker med psoriasis i hodet, utviklingshemmede mennesker og kjempe vanskelige mennesker...

Det er gjerne enklest å håndtere disse søte sjenerte menneskene som ikke selv vet at de er så utrolige nydlige...

Jeg for min del taklet ikke tanket på å måtte i tilfeldige mennesker som kom inn.

Klippe ørehår og måtte forholde seg til det faktum at DU kanskje er den eneste som kommer i kroppskontakt med dette menneske...

Også all denne bablingen.

Nei. Jeg er god på klipp og farge. Men jeg er ikke god med det å ha noe med den og den.

Sånn er jeg skrudd sammen og derfor slutta jeg.

Pluss. At det er ett jævlig overfladisk yrke der jeg ikke hadde så mye tilfelles med mine kolleger..

Og det er mye mobbing og kan være grusomt ensomt..

Klart det finnes salonger der sjefen er fantastisk og dine kolleger er åpne og vennlige...

jeg ville tenkt meg godt om.

Endret av moon
  • Liker 1
Gjest mussmuss
Skrevet

takk for svar igjen!

vell når det kommer til å måtte klare og møte mennesker er ikke det et problem! er utdannet helsefagarbeider og har jobbet med det meste av mennesker, har også god faglig kommunikasjonsevne :Nikke:

Skrevet

takk for svar igjen!

vell når det kommer til å måtte klare og møte mennesker er ikke det et problem! er utdannet helsefagarbeider og har jobbet med det meste av mennesker, har også god faglig kommunikasjonsevne :Nikke:

Helse fagarb. skulle nesten alle frisører vært ! :D Utolig godt å ha det med i ryggsekken når man skal jobbe slik:)

Det er så mye mer ved frisøryrket enn bare klipping og føn:)

Jeg ønsker deg all lykke til med ditt valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...