Gå til innhold

Å starte på Loette 28 p-piller

PrinsesseNila

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp besluttet å starte med p-piller (aldri brukt det før), og har da fått Loette 28 av legen min. Jeg har ikke tatt første pille enda, for den skal jeg ta 1. menstruasjonsdag, hvilket er lørdag eller søndag denne uka. Så det som var naturlig for meg var å google litt, og nå ble jeg ganske skeptisk. Har fått opp mange historier om folk som hadde mens i flere uker etter de begynnte på pillene, og slet lenge med mellomblødninger (her på forumet for det meste).

Er det et stort anntall av dere som har opplevd å ha en veldig lang blødning når dere startet med pillene?

Jeg er litt nervøs på dette. Har et avstandsforhold med verdens beste mann, som jeg skal besøke neste helg, og da hadde det passet utrolig dårlig med blødning (som jeg akkuratt hadde blitt ferdig med i tide til helgen på en vanlig syklus). Så jeg er litt usikker på om jeg skal "ta sjangsen" og begynne på pillene på første menstruasjonsdag, eller vente til neste mens. Men det blir forsåvidt bare å utsette problemet.

Del dine erfaringer med Loette er du grei :) Andre bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ingen mellomblødninger men var et humørsvingningsmonster uten like. Hvordan kroppen din reagerer på pillene vet du ikke før du har prøvd. :)

Men har hørt om andre som har spottet i 2-3 måneder før kroppen vendte seg til dem.

Andre merker gikk derimot helt fint for meg. Har også gått på trionetta 28, Yasmin og microgynon. Siste var den jeg likte best. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på Loette i 2006 som 16-åring og har opplevd sparsom mellomblødning tre ganger i løpet av disse årene, og blødningen/smerten på hvite piller er også langt mindre enn da jeg hadde naturlig mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Tok første pille i dag, så jeg må vell bare se hvordan dette går. Håper på det beste, for jeg vil jo helst kunne ha sex med typen neste helg uten å "kjøre brannbil". Min mens pleier å vare i 5 dager, så jeg håper at jeg ikke kommer til å blø lenger bare fordi jeg n har startet på pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...