AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg er ei jente som alltid har drevet med fysisk hard aktivitet, noe som med andre ord betyr at jeg er FIT som faen. Og det har jeg tenkt å fortsette å være, så jeg vil melde meg inn i et treningssenter hvor det hovedsaklig er styrke som er i fokus. Jeg har aldri tilegnet meg muskler via vekter, apparater, og alt det fancy greiene heter, men via skog, mark, gårdsarbeid, osv.. Nå skal jeg altså melde meg inn der for å få litt erfaring med det også, men jeg gruer meg ganske, føler jeg kommer til å stå der som en idiot uten å vite ha jeg skal gjøre! Er stot sett menn og gutter der har jeg merket ( smugtitter gjennom vindu haha) og jeg er litt redd for å stå der som en idiot og bli stirra på av dem hehe. Det er også et ubetjent treningssenter der man kommer og går via en egen brikkelås som man setter i døra osv. Noen som har noen gode råd? Finner man ut av det? Er det bare skummelt første gang? Hilsen pysa
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Det er skummelt om du går fram uten veileder/personlig trener og bare prøver deg på maskinene, du kommer ikke til å skjønne noe.. Ta en PT time.. det hjelper;) 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Siden det ikke er betjening du kan spørre om hjelp, vil jeg anbefale deg å lese deg godt opp på forskjellige øvelser. Markløft, frontbøy/knebøy og benkpress er gode baseøvelser. Husk å også trene stabiliseringsøvelser og å varme opp før du løfter tungt. Det er ingen skam å spørre andre som trener om hjelp.
Kara W Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Husk at alle de andre som er der og ser så vante og avslappet ut, også har hatt en første dag på treningssenter! Jeg var veldig som deg. Hadde aldri trent, og grudde meg veldig til å begynne. Nå har jeg trent i ett år, og føler meg komfertabel på de maskinene jeg kan, og det hender at jeg tørr å prøve ut helt nye. De fleste sentrene tilbyr 2 gratis timer med personlig trener (PT) når du melder deg inn. Disse er mye verdt! Da kan du bli vist rundt, få forklart de ulike apparatene og satt opp et enkelt treningsprogram. Hvis senteret tilbyr sal-timer er disse også veldig fine for en nybegynner. Man lærer mange nye øvelser, og når alle gjør akkurat det samme, så føler man at man skiller seg mindre ut. Men merker etterhvert at de aller fleste er mest opptatt av seg selv, og ikke med å se på og le av de andre. Men et godt tips er alikevell å se litt på hva andre gjør, og så prøve å gjøre det samme.
Gjest Rastl0s Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Drit i apparater... Løft frivekter. Søk: SL 5x5 5/3/1 Release your potensial Og når du finner øvelsene, så sjekker du guider på nettet, så får du med noen andre som kan løfte eller spør noen på senteret om de kan se på teknikken din. Det trenger du ikke mer enn en veileder til. PT er bare sløs av penger ofte. Sier ikke at det ALLTID er det, men når det er for å finne program osv så kan du heller ta et som er satt opp proft. Jeg startet som deg, men med frivekter. Med apparater så løfter du ikke sånn du er satt sammen, men som maskinen er satt sammen og du tar bort mange støttemuskler. ERGO dårligere trening. Du kan bruke enkelte apparater som beinpress osv, men ville anbefalt frivekter for det meste. Drit i hva andre gjør. Du er der for å trene din egen kropp sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå