Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Noen her som har erfaring med å la hele familien leve på anti-inflammatorisk diett?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Noen her som har erfaring med å la hele familien leve på anti-inflammatorisk diett? Det kan jeg aldri tenke meg.
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Noen her som har erfaring med å la hele familien leve på anti-inflammatorisk diett? Hva går den ut på?
Gjest Gjest Leddgikt Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Anti-inflammatorisk diett, det blir vel kanskje en slags labkarbo da? Ikke slik som lavkarbo fremstilles i media, men slik det faktisk er? Vi har lagt om til dette (meg, mann, 1 barn 9 mnd) og for å være helt ærlig så er det noe av det beste vi har gjort. Vi har aldri spist så sunnt som vi gjør nå! Mye mye grønnsaker, passelig med kjøtt og fisk, litt frukt, ingenting sukker, ingenting hvetemel. Havre går greit, litt rug inniblandt, ris og poteter i ekstrem moderasjon. Frø og linser og bønner spiser vi også. Det går helt fint og jeg har hatt god effekt på leddgikten, min man har fått en mer balansert mage (tidligere irritabel tarm syndrom). Anbefales absolutt å prøve! Men husk å lese mye om det, både før og underveis. En lærer noe nytt hele tiden.
Gjest Eurodice Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Hørt om google? Takk for hyggelig svar! 7
Gjest strykebrett Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Så ut som sunn mat av ganske vanlige og allrighte råvarer, og uten at noe vesentlig mangler på den nettsiden jeg så. Ser ingen grunn til at ikke en hel familie kan spise på den måten om de skulle ønske. Men nå har jeg bare sett kjapt på den første soden som kom opp på google da, så ikke hør på meg altså :gjeiper:
fin_bil Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Hmm kanskje dette hadde vært noe for oss hadde vært morro å teste om det hjalp på atopisk eksem ;-)
Gjest Annaires Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Anti-inflammatorisk diett, det blir vel kanskje en slags labkarbo da? Ikke slik som lavkarbo fremstilles i media, men slik det faktisk er? Vi har lagt om til dette (meg, mann, 1 barn 9 mnd) og for å være helt ærlig så er det noe av det beste vi har gjort. Vi har aldri spist så sunnt som vi gjør nå! Mye mye grønnsaker, passelig med kjøtt og fisk, litt frukt, ingenting sukker, ingenting hvetemel. Havre går greit, litt rug inniblandt, ris og poteter i ekstrem moderasjon. Frø og linser og bønner spiser vi også. Det går helt fint og jeg har hatt god effekt på leddgikten, min man har fått en mer balansert mage (tidligere irritabel tarm syndrom). Anbefales absolutt å prøve! Men husk å lese mye om det, både før og underveis. En lærer noe nytt hele tiden. De anbefaller jo at barn absolutt IKKE skal gå på noen form for diett, da heller ikke lavkarbo, da hjernen trenger sukker for å utvikle seg. (vi kjører temmelig lavkarbo hjemme selv altså, men ikke på Frøkna som er 2,5). 1
la Flaca Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 (endret) Hmm kanskje dette hadde vært noe for oss hadde vært morro å teste om det hjalp på atopisk eksem ;-) Det gjør det garantert. Vi har kutta ut hvetemel, melk og sukker fordi jeg har problemer med candida. Har også atopisk eksem som forsvant som dugg for solen i løpet av den første uka på "dietten". Alle disse diettene betyr jo ikke noe annet enn å spise sunt. Karbohydratene skal helst ha lav glykemisk indeks, så blodsukkeret holder seg mer stabilt. Da får man opplagte barn. Ellers er det bare å pøse på med grønnsaker, og varierte måltider fremfor alt. Min erfaring er at kostholdet har alt å si for allergier, astma og eksem. ++++ Angående sukker må jeg legge til at ungene får ting som brunost, honning i teen og sjokolade i adventskalendern. Er ikke fanatisk. Men unødvendig sukker som yoghurt, syltetøy, prim og sjokoladepålegg tror jeg de greier seg fint uten. Endret 9. desember 2011 av la Flaca
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 De anbefaller jo at barn absolutt IKKE skal gå på noen form for diett, da heller ikke lavkarbo, da hjernen trenger sukker for å utvikle seg. (vi kjører temmelig lavkarbo hjemme selv altså, men ikke på Frøkna som er 2,5). Å kutte ut noen matvarer og spise mer av andre, som en varig endring, kan vel ikke klassifiseres som en diett? Det virket jo som en relativt moderat endring av kostholdet, mot det vi alle bør spise mer/mindre av. Sukker for jo barnet fra havre og rug og grønnsaker. Det er sukker i mer enn rent sukker. 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 Anti-inflammatorisk diett, det blir vel kanskje en slags labkarbo da? Ikke slik som lavkarbo fremstilles i media, men slik det faktisk er? Anti-inflammatorisk diett er ikke lavkarbo, fordi i man i et lavkarbokosthold reduserer karbohydratinnholdet i maten. Her reduseres ikke karbohydratinnholdet, men man bytter ut enkelte typer karbohydrater med andre typer, hvis noe, er dette et høykarbokosthold, ikke lavkarbo. Her er den anti-inflammatoriske kostholdspyramiden. Og til trådstarter: Dette er et sunt kosthold, og jeg ser ingenting i veien for at hele familien kan spise dette til daglig.
Mamma1 Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Viss det er så sunt, hvorfor må man da spise tilskudd? 1
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Viss det er så sunt, hvorfor må man da spise tilskudd? Man må ikke spise tilskudd. Leser du det som står, anbefales tilskudd dersom det er behov: Supplements helps fill any gaps in your diet when you are unable to get your daily requirement of micronutrients
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2011 #16 Skrevet 9. desember 2011 Viss det er så sunt, hvorfor må man da spise tilskudd? Kan du utdype hva du mener er usunt med dette kostholdet?
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2011 #17 Skrevet 9. desember 2011 Anti inflammatorisk kosthold beskytter mot kreft
Mamma1 Skrevet 9. desember 2011 #18 Skrevet 9. desember 2011 Mener ikke det er usunt, men syns det er rart at man skal behøve å spise tilskudd i tilegg det.
Gjest BabyBlue Skrevet 10. desember 2011 #20 Skrevet 10. desember 2011 Grøsser av ordet diett. Unger skal ikke på noen diett (!), men det å kutte ut enkelte produkter for godt for å få en bedre livsstil er bra for både store og små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå