Gå til innhold

Enkleste måten å komme seg til England med bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å ta en bilferie i England, men ser at ruten Bergen-Newcastle er lagt ned. Stemmer det at det ikke lenger går ferger mellom Norge og England? Finnes det andre, noenlunde praktiske (Skal reise med to små barn, så bør ikke være for tidkrevende) og ikke for dyre måter å ha med seg bil til England? Ser det går ferger fra Danmark (Esbjerg-Harwich), men det blir fort dyrt hvis man først må ta ferge til Danmark og så videre til England, men det er kanskje eneste mulighet hvis man ikke skal kjøre hele veien rundt (uaktuelt) eller leie bil der (også uaktuelt, poenget med bilferie var å slippe å bære med seg tingene sine, men ha alt tilgjengelig i bilen). Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle Gunnes

Kjøre til Nederland og ferje over derfra til Dover. Det er vel det rimligste. Når du først skal på bilferie mener jeg.

Men jeg leier ofte bil i UK og det er billig og greit med leiebil der. Og så er det praktisk med en vrengt bil når man først skal kjøre på feil side av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lyst til å leie bil, da er poenget med bilferie over siden man må drasse med seg alt man har til og fra flyplassen uansett. Bilferie er praktisk siden alt ligger i bilen og man trenger ikke tenke over hva man har med seg og hva man kjøper på ferien. Skal se hva jeg finner fra Nederland, men det er langt å kjøre dit med to barn, da går fort mye av ferien bort i kjøring i andre land enn der vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: det går fint å kjøre til Danmark pga den nye brua i Sverige. Men brua koster jo litt den også.

Det vet jeg, vi har kjørt til Danmark mange ganger, men det tar åtte timer fra Oslo til København, og da enda lenger til Esbjerg så det lar seg ikke gjøre på en dag når man har barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...