Gå til innhold

Jobber i bank/forsikringsbransjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg velger å være anonym.

Jeg har i ett års tid vært ansatt i bank som kunderådgiver på et mindre sted hvor 'alle kjenner alle', og ikke i noen jobb har jeg fått så mye juling som her. Nå lurer jeg faktisk på om dette er rette jobben for meg. Faglig er den helt topp.

Nå skal det sies at de aller fleste oppfører seg, men altså, enkelte av kundene er rett og slett uten folkeskikk og noen dager er jeg nesten helt på gråten når jeg drar hjem. Jeg har tatt preferanseanalyse gjennom min forige jogg, og er veldig klar over at jeg er et følelsesmenneske, likevell er det ting jeg ikke greier å legge bak meg. Mange tror at kjeftbruk er riktig taktikk for å få ned renta eller å få ned forsikringspremien, dette er gjerne de som allerede har bedre vilkår enn de burde, nettopp på grunn av at tidligere kunderådgiver har vært så lei av masinga at de har gitt etter, men slike gir seg jo aldri. Ingenting er bra nok, og når du har strekt deg så langt og får bare dritt tilbake føler man seg helt verdiløs, iallefall gjør jeg det.

Jeg har alltid vært en person som setter meg selv etter andre (mange andre som sier dette), likevell en person som sier fra når jeg eller andre blir urettferdig behandlet. I jobben får jeg her ikke lov å være meg selv, jeg får ikke lov å svare kundene selv om det brenner inni meg, Av og til er jeg så sint at jeg nesten sprekker, likevell er det bare å smile.

Som nevnt tidligere så er dette et mindre sted, som gjør at om jeg tar en tur på puben så er det alltid flere personer som skal ha en rentediskusjon eller fortelle om hvor gjerrige banken/bankansatte er. Og på butikken er det tydelig når noen forsøker å unngå meg. Dette sliter også på meg som ønsker å skille jobb og privatliv.

Det er heller ikke noe hyggelig å høre via familiemedlemmer at noen påstår at de har fått dårlig behandling, hva jeg har sagt etc. Under opplæring så er man jo ikke helt 100%. Men da blir jeg så lei meg, og så blir jeg så lei meg på vegne av andre, som må høre disse tingene om meg. :(

Uff, så jeg rett og slett ikke om jeg makter denne jobben lengre, for min egen del. Jeg blir så påvirket av hva folkesnakket og kan ligge våken om natta og grue meg til en telefonsamtale jeg skal ha dagen etter. Jeg ønsker jo ikke å forandre meg selv til å bli en kald person? Da har jeg jo tapt på alle plan.. :( Kanskje jeg rett og slett bare må innse at jeg aldri blir noen selger.

Men så har vi jo de superhyggelige, trivelige kundene da. Og jeg må ærlig innrømme at det er disse jeg strekker meg lengst for. Om en av disse kjeftesmellene drar så tror jeg nesten at jeg kommer til å flagge. Så fælt er det.

Dette innlegget ble ganske rotete seg jeg, ikke vet jeg helt hvor jeg vil med det heller. Har hatt en ganske crappy dag så jeg måtte bare få det ut.

Så et lite hjertesukk til alle dere som er på den andre siden der ute - man kommer lengre med litt vennlighet enn klaging og kjefting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel, jeg jobber i et inkassobyrå, du kan tro det er mange uhøffelige personer jeg snakker med hver dag :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...