AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Har lagt merke til en kollega som endrer prisen til en type kunder (alltid menn, og folk han "finner tonen med). Han endrer den ikke så vi går i tap, men gir mye rabatter. Han skriver det også slik at det ikke kommer som rabatt. Arbeidsgiver sjekker over hvor mye som har blitt gitt i rabatt osv innimellom, men når han endrer prisen på den måten, syntes det ikke. Som som igår. Da var den en vare til 749, som var satt ned til 599. Denne endret han til 499. Varen kostet 380 kr inn.. Det er vannskelig å "ta" han på dette, han gjør det kun når jeg er der (ikke daglig leder eller sjef), og jeg tror han gjør det mye oftere hvis han er alene. Han har nettopp fått advarsel for å selge en ting som en annen ting, som er billigere med hensikt. Hvordan sier jeg/beviser jeg dette for arbeidsgiver? Det er jo ganske alvolig å endre priser i hytt og pine, det har vi ikke lov til. Skal vi gi rabbatter (som hvis noen handler for flere tusen), så får vi ikke lov til å gi mer enn 10%.
Gjest Apophis Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Er vel bare til å si ifra til sjef og gjøre han oppmerksom på det, evt be han sjekke overvåkningskamera? De merker vel at noe foregår, om han gir mye "rabatt" så vil de vel merke det før eller siden?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Er vel bare til å si ifra til sjef og gjøre han oppmerksom på det, evt be han sjekke overvåkningskamera? De merker vel at noe foregår, om han gir mye "rabatt" så vil de vel merke det før eller siden? De ser ikke hva han gjør på dataen på kameraene. Og det merkes ikke, da som sagt så er det som om varen koster dette. Vi kan endre prisen to steder. Ene stedet brukes kun hvis varen f.eks er på tilbud. Hvis kunden skal få spesifikk rabatt bruker vi rabatt ruten. Eller så kan vi bruke siste ruten (hvor totalsummen av det ene produktet er). Bruker vi siste ruten, så kommer rabbatten automatisk opp (som er det vi skal gjøre). Han unngår å bruke den siste ruten, nettopp fordi da syntes det ikke at kunden har fått rabatter. Såklart, arbeidsgiver kan finne statestikken til den ansatte, se at han har solgt en vare til 499 for å så sjekke om det er det varen kostet. Men det tviler jeg på at de noen gang kommer til å gjøre.
Fanta Exotic Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Hva slags butikk jobber du i? Jeg ville nok gitt beskjed til sjefen at jeg har mistanke om det.. En kompis av meg har nylig fått sparken fra en butikk han har jobbbet i 3 år, fordi han visste at en ansatt gjorde lignende feil uten å melde fra til sjef. 3
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Kunden kom med varen i retur idag, og sjefen sto i kassen. Så slapp å si ifra selv gitt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Hva skjedde da? Sjefen sa til han at denne prisen stemte jo ikke med kvitteringen. Så svarte han veldig nervøst at han fikk den litt billigere. Så spørte han om han hadde klarert dette med butikksjefen, som han ikke hadde gjort. Fikk da tilsnakk da vi ikke har lov til å endre priser, og at det måtte han ikke finne på å gjøre igjen. Noe mer sa han ikke, ettersom at kunden sto der. Eneste kjipe er at han kom med en annen vare i retur (som kollegaen min OGSÅ satte ned, men da fra 499 til 400). Altså det som han tok av så mye på står på samme kvittering, men det var noe annet kunden byttet.. Sjefen tok vare på kvitteringen, tenkte å kanskje si i morgen at jeg så at X var kjøpt for 499 istedet for 599.. (ble mye surr nå, men gadd ikke nevne den lille tingen i hovedinlegget. Kunden kjøpte 3 ting, to av de ble satt ned prisen på. )
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Dette er jo nærmest underslag. I butikken jeg jobber fikk en kollega av meg sparken for å gjøre det samme, og det er ganske fortjent. 1
after_eight Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 (endret) Du kan skrive en liten avviksrapport Pris - rabatt- pris ut. dato klokkeslett... hvilken ting det gjelder. da har du noe skriftlig å levere til sjefen din. Endret 10. desember 2011 av after_eight
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2011 #10 Skrevet 13. desember 2011 Du kan skrive en liten avviksrapport Pris - rabatt- pris ut. dato klokkeslett... hvilken ting det gjelder. da har du noe skriftlig å levere til sjefen din. Kanskje jeg skal gjøre det.. Liker ikke at han lurer bedriften og bryter reglene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå