Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #1 Del Skrevet 19. mai 2002 Jeg er ei av de som sliter med overvekt, og er ca 20 kg for mye i forhold til høyden min. Jeg prøver alt jeg kan for å komme meg ned i vekt, jeg trener, spiser sundt, kun godsaker på lørdagens osv osv... Men resultatet av all jobbingen og slitet uteblir, jeg sitter med like mange kilo fortsatt. Jeg tror nok at jeg egentlig spiser for litet, men forbrenningen min er elendig! Hvis jeg putter ekstra inn i munnen, så fyker vekta opp med en gang Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, for jeg har IKKE lyst til å bruke slankepulver og slikt, Grete Roede har jeg ikke råd til, og eplesidereddik og forbrenningste er umulig å få ned... Dette er hva jeg spiser daglig: Frokost: 1(2)brødskiver med lett fløtemysost eller hvitost. Lunsj: 2 brødskiver med ost Mellom: En frukt Middag Kvelds: Frukt eller noe annet lett Er det noen som kan gi meg råd om hva jeg kan gjøre eller prøve, det sliter sånn på meg... både psykisk og fysisk Håper så inderlig på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 19. mai 2002 #2 Del Skrevet 19. mai 2002 Hvis du spiser SÅ lite, og ikke går ned i vekt, må du være sjuk. Oppsøk lege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. mai 2002 #3 Del Skrevet 19. mai 2002 Hvis du har vært på slankern før, og gjerne som mange, i mange år til og fra, så er dette helt naturlig. Fettforbrenningen er tuklet for mye med. Og for all del - holde deg unna pulver! Det første du må se på et kostholdet ditt. Du spiser veldig, veldig lite. Dessuten spiser du sjelden. Ikke la det gå mer enn 3-4 timer mellom hver gang du spiser. Dette for å holde forbrenningen oppe. Kroppen din setter seg på sparebluss når du spiser så lite, den sparer på alt den kan få tak i, og slipper ingen ting fra seg. Så slankemeny er ikke noe lurt, det er en varig endring av kostholdet du skal ha. Boken Jentemat av Karin Hvoslef er å anbefale, der står det mye om kosthold, mye bra og mange gullkorn å ta med seg. Så skriver du at du trener. Hvis du tar tre-fire treningsøkter med aerobic, vekter eller noe annet i uken, kommer du i knakende god form. Spe på med en god spasertur de dagene du ikke trener. Gjerne de dagene du trener også. Dette blir en form for lavintensiv trening som trigger fettforbrenningen din. All beveglse i hverdagen betyr noe. Trapp i stedenfor heis, gå istedenfor å ta bussen etc. Gå gjerne før frokost. "få deg hund" som må "luftes tre ganger om dagen"... Du må også innse at muskler veier mer enn fett. Det btyr at du skal droppe vekten og heller sjekke mål og størrelse. Glem BMI og alt det der, men få deg en kropp som er i god form og som funker til det den skal. Noen av oss skal være litt runde og vet du 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2002 #4 Del Skrevet 19. mai 2002 Tusenfryd Jeg er bare 18 år, så jeg har ikke slanket meg før, har bare vært bevisst på å ikke putte usunne ting i munnen hver dag. Men jeg fikk hormonsprøyter da jeg var yngre, kanskje det kan være grunn til den dårlige forbrenningen? Hvor får jeg tak i den boka du snakket om? Takker for svaret:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #5 Del Skrevet 20. mai 2002 Anbefaler deg til å spise 5 m om dagen + masse frukt. Kutt ut mat med raske karboh. Skaff deg boken kropp i balanse. Der ser man ikke på fett og kalorier,men karbohydr. Jeg spiste lite og trente mye og la på meg. Spiste feil mat i mange år. nå går jeg ned 1 kg i uka i snitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. mai 2002 #6 Del Skrevet 20. mai 2002 Gå i en vanlig bokhandel eller søk på Haugen bok på nettet http://www.haugenbok.no/ så finner du flere bøker. Men i en vanlig bokhandel kan du kikke gjennom den, og den som anonym anbefaler. Forøvrig, siden du er så ung, kanskje du skulle ta en stoffskiftetest? 20 kilo er ganske mye, er du sikker på at det er så mye som du tror? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mai 2002 #7 Del Skrevet 20. mai 2002 Jeg er 16 kg tyngre enn vekta som ligger på samme tall som høyden, hvis du skjønner? Så det er en god del for mye... Har tatt stoffskiftetest flere ganger, men legene sier det ikke er noe galt med meg. Skal ta en titt på bøkene jeg Og en ting til, finnes det plasser på nettet hvor det er kvalifiserte som hjelper en med kostholdet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Skrevet 21. mai 2002 #8 Del Skrevet 21. mai 2002 Gå til nettstedet http://www.vektibalanse.no Dette er nettstedet til Fedon Lindberg som har skrevet den tidligere omtalte boken Naturlig slank - Kost i balanse. Jeg strevde som deg med å gå ned i vekt til tross for sunt kosthold og trening, begynte å spise etter Lindbergs teori og har deretter gått ned i vekt - uten å sulte meg i det helt tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mai 2002 #9 Del Skrevet 21. mai 2002 Anne Takk skal du ha, tar en titt på alle gode råd jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2002 #10 Del Skrevet 22. mai 2002 Hei! Slik har jeg blitt kvitt et par gjenstridige kilor, og ikke minst, fått mye mindre mål! 1. Fem måltider om dagen, viktig m frokost og bare lett kvelds 2. et glass skummet melk og tur i en time før frokos. Magisk for fettforbrenningen! 3. Kun sunne og "trege" karbohydrater, dvs. grovt brød, kompakt pasta, grønnsaker osv. 4. Minimalt m fett. Denne "kuren", er egentlig et sunt kosthold, fant jeg i Femme, og den hjalp! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 25. mai 2002 #11 Del Skrevet 25. mai 2002 Nå med nick Takk for råd til dere alle, jeg skal fortsette med jobbingen! Kanskje jeg om en stund kan komme inn her og skryte *håper*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #12 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei Snuppsi! Kanskje du burde fått legen til å teste om du er insulinresistent? Insulinresistens vil si at cellene i kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg insulinet kroppen din produserer, og du legger på deg istedet for å få ekstra energi. Jeg er insulinresistens og har begynt med tabletter som skal regulere insulinbalansen i kroppen. Klem fra Sina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #13 Del Skrevet 28. mai 2002 On 2002-05-21 15:23, Anne wrote: Gå til nettstedet http://www.vektibalanse.no Dette er nettstedet til Fedon Lindberg som har skrevet den tidligere omtalte boken Naturlig slank - Kost i balanse. Jeg strevde som deg med å gå ned i vekt til tross for sunt kosthold og trening, begynte å spise etter Lindbergs teori og har deretter gått ned i vekt - uten å sulte meg i det helt tatt. Slenger meg på her. Jeg har også lagt om kostholdet mer i de baner og føler at jeg har det mye bedre i kroppen min samt at jeg nok har gått ned litt i vekt. Nå var ikke målet mitt først og fremst vektreduksjon, men jeg ville gjerne spise litt "riktigere" B. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 28. mai 2002 #14 Del Skrevet 28. mai 2002 Hei på du! Slenger meg med de andre her jeg Spis ofte! Spis sundt! Og trim! Ikke heng deg alt for mye opp i kalorier og slikt. Det er alltid greit å vite at du kan spise så og så mye, men ikke tell hver eneste kalori du putter i munnen. Da kan det hende kostholdsendringa (ja, for du skal ikek slanke deg, kun endre kostholdet. Noe som fører til at du tar av deg ) slår sprekker. Gjør det DU synes passer best for deg, det måtte være trene tidlig, midt på dagen, eller på ettermiddagen. Les gjerne igjennom noen av bøkene som er anbefalt. De hjelper masse på vei! Tror det beste rådet jeg kan gi, er å ikke tenk på hva du putter i deg hele tiden. Spis med god sammvittighet!!! kjempeviktig! Lykke til! Klem fra Kosepia, som er ung og overvektig. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 28. mai 2002 #15 Del Skrevet 28. mai 2002 Sina, B. og Kospia! Tusen takk for råd og tips fra dere alle, jeg skal fortsette forskingen min, og har prøvd meg på et nytt spiseopplegg: -1 brødskive til frokost -2 brødskiver til lunsj + et eple -1 brødskive i mellom (blir sulten av eple alene, så det har jeg droppet) -middag -og noe lett til kvelds Skal også snakke mer med legen min neste gang jeg skal dit, og trening har jeg et håp om å få til minst 2 ganger i uka, helst 3-4. Men allergisesongen er her for fullt, og slappheten min er tilsvarende Takk for svar nok en gang 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #16 Del Skrevet 28. mai 2002 Fra selv og være overvektig har jeg gått ned 10 kg på tre mnd. Har aldri spist så mye noen gang. Har ikke tellt en calori. jeg så hva du spiste, men det var ikke mye. Saken er at du spiser feil mat, noe jeg har gjort i alle år. Jeg har spist lite og trena veldig mye uten å gå ned. Bare opp. Det som skjer nå er bare fantastisk. Jeg syker/går en tur hve dag. Jeg har kuttet ut karbohydrater. Utrolig hva man spiste før som jeg trodde var bra. En skive brød til frokaost, knekkebrød,cornflakes, havregryn,grøt. Dette er da slutt. s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2002 #17 Del Skrevet 28. mai 2002 hvordan fåregår en stoffskiftetest?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 28. mai 2002 #18 Del Skrevet 28. mai 2002 Bel@ni Det skjer gjennom en blodprøve Du skriver at jeg spiser helt feil, kan du ikke heller skrive hva du selv spiser?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppsi Skrevet 28. mai 2002 #19 Del Skrevet 28. mai 2002 Beklager, det med spisingen var til Anonym og ikke til Bel@ni12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå