AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Hei. Jeg holder på med tredje året på lærerutdanning, men er fryktelig usikker på om dette er noe for meg. Jeg synes til tider at det er veldig gøy å undervise, mens jeg andre ganger er veldig usikker på om det er dette jeg vil. Burde jeg fullføre utdanningen likevel?Jeg er jo over halvveis nå. Leser jo forskjellige steder at man kan bruke utdanningen på mange andre områder. Er det noen som vet om det er lett å få jeg seg jobb innen noe annet hvis jeg fullfører? Jeg har både lyst og ikke lyst til å jobbe som lærer, så synes det er et veldig vanskelig valg. Setter veldig pris på om noen kan fortelle meg om andre muligheter enn å jobbe som lærer hvis jeg fullfører.
moon Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Jeg er ikke lærer og ikke ekspert på dette... Men tror du ikke at du kommer til å angre om du hopper av da.. Er jo så synd å kaste bort alt det arbeide tenker jeg.. du har jo vært kjempeflink:) Kanskje du bare er litt umotivert om dagen? Kanskje gå tilbake til det punktet der du ble megainspirert og gira på dette? Se hva du finner.... Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Hva med å fullføre for så å ta en master i fordypningsfaget ditt? Da får du mange muligheter!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Hei TS her.. Ja, er veldig redd for at jeg kommer til å angre på det hvis jeg hopper av nå, da har jeg jo på en måte kastet bort to og et halvt år. Jeg tror kanskje det ligger mer i dette enn at jeg er umotivert for tiden, har vært veldig frem og tilbake på om jeg har lyst til å undervise i det hele tatt. Valgte det litt på grunn av at foreldrene mine sa at det var et fornuftig valg, i tillegg til at jeg liker å lære bort. I år har jeg samfunnsfag og religion, er det ikke vanskelig å få jobb hvis man tar en master i det? Trodde ikke arbeidsmarkedet for religions- eller samfunnsfag var spesielt godt?
Personlig12 Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Hva kunne du tenkt deg å jobbe med da? Jeg jobber med 4 pedagoger, og vi jobber på sykehuset...
addict Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 FULLFØR!! Så kan du gjøre hva du vil etterpå Lærerfag og pedagogikk generelt kommer godt med videre
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 studerer pedagogikk jeg da, noe av det samme, selvom du som lærer har 100 ganger bedre muligheter enn meg. Jeg har bestemt meg for å fortsette, kunnskap er aldri dårlig. så skal jeg ta master i spesialpedagogikk også finne meg jobb i pptjensten, det kan være artig. Du kan også ta spes.ped, der har du mange muligheter feks? synes ikke du burde droppe.. men det er jo opp til deg. Du er ihvertfall ikke den eneste:) Har du en master, eller for den saks skyld bachelor har du MANGE åpne dører. Vet hva du mener det med usikkerhet, men det er bare slik vi mennesker er. Vi analyserer våre valg, men visualiserer våre mål. Målet kommer jo ikke uten en innsats da?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Kan tenke meg å jobbe med mennesker, men vil gjerne ha dette kombinert med en kontorjobb. Det som appellerer mest til meg når det gjelder læreryrket er selve planleggingen. Alle hensynene som må tas, alt man må tenke igjennom på forhånd. Syns ikke gjennomføringen er like spennende, mens syns etterarbeidet er morsomt. Jeg vet det høres litt rart ut :gjeiper: Kanskje jeg burde gå videre med pedagogikken? Eller er det veldig vanskelig å få jobb med det? Akkurat hva slags type jobb jeg kunne tenkt meg, eller hva jeg kan få, ut i fra dette vet jeg ikke, tar gjerne i mot forslag.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Kjenner meg så igjen! ville det samme det tredje året så umotivert og lei. usikker på om det var det jeg ville. Jeg fullførte og er veldig glad for det idag! Jeg tok spesped senere og ikke angret på det. Selv om jeg jobber med noe helt annet enn det jeg har studert til., Uansett har utdannelsen vært nyttig
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Kjenner meg så igjen! ville det samme det tredje året så umotivert og lei. usikker på om det var det jeg ville. Jeg fullførte og er veldig glad for det idag! Jeg tok spesped senere og ikke angret på det. Selv om jeg jobber med noe helt annet enn det jeg har studert til., Uansett har utdannelsen vært nyttig Har du tatt lærerutdanning? Kan jeg spørre hva du jobber med nå?
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Kan tenke meg å jobbe med mennesker, men vil gjerne ha dette kombinert med en kontorjobb. Det som appellerer mest til meg når det gjelder læreryrket er selve planleggingen. Alle hensynene som må tas, alt man må tenke igjennom på forhånd. Syns ikke gjennomføringen er like spennende, mens syns etterarbeidet er morsomt. Jeg vet det høres litt rart ut :gjeiper: Kanskje jeg burde gå videre med pedagogikken? Eller er det veldig vanskelig å få jobb med det? Akkurat hva slags type jobb jeg kunne tenkt meg, eller hva jeg kan få, ut i fra dette vet jeg ikke, tar gjerne i mot forslag. Jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg skulle søke på høgskole/uni, jeg skulle ta førskolelærer, men skjønte at fort at dette ikke er noe for meg da jeg ikke orker å jobbe hele livet i barnehage, lærer er ikke noe for meg heller, men det å jobbe med barn med spesielle behov, jobbe med ungdom feks barn&ungdomsråd og lignende steder,pptjenesten, statped , mye av det er kontorjobb, og har lite undervisning, derfor falt valget på pedagogikk. Er også så jævlig usikker:P sitter med masse lån, og er så redd at jeg ikke får jobb med en bachelor grad ( skal selvfølgelig ta master men vil jobbe litt først) tanken om evig student dreper meg! hehe... men ja, jeg skal ta spesialpedagogikk master, så får jeg masse muligheter sikkert.... Du kan også ta mastergrad i spesialpedagogikk eller i pedagogikk? da har du masse muligheter, og da trenger du ikke bare å undervise.
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Kjenner meg så igjen! ville det samme det tredje året så umotivert og lei. usikker på om det var det jeg ville. Jeg fullførte og er veldig glad for det idag! Jeg tok spesped senere og ikke angret på det. Selv om jeg jobber med noe helt annet enn det jeg har studert til., Uansett har utdannelsen vært nyttig hva er det du jobber med??)
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Jeg tenkte akkurat det samme som deg da jeg skulle søke på høgskole/uni, jeg skulle ta førskolelærer, men skjønte at fort at dette ikke er noe for meg da jeg ikke orker å jobbe hele livet i barnehage, lærer er ikke noe for meg heller, men det å jobbe med barn med spesielle behov, jobbe med ungdom feks barn&ungdomsråd og lignende steder,pptjenesten, statped , mye av det er kontorjobb, og har lite undervisning, derfor falt valget på pedagogikk. Er også så jævlig usikker:P sitter med masse lån, og er så redd at jeg ikke får jobb med en bachelor grad ( skal selvfølgelig ta master men vil jobbe litt først) tanken om evig student dreper meg! hehe... men ja, jeg skal ta spesialpedagogikk master, så får jeg masse muligheter sikkert.... Du kan også ta mastergrad i spesialpedagogikk eller i pedagogikk? da har du masse muligheter, og da trenger du ikke bare å undervise. Ja, kanskje pedagogikk er tingen. Har sett en del innlegg om pedagogikk her inne for tiden, men er redd for at det kanskje er vanskelig å få jobb i? Jeg ser at universitetet i Bergen har en mastergrad i pedagogikk som er nettbasert, kanskje det hadde vært noe til neste år. Fryktelig vanskelig å bestemme seg for dette. En del av meg sier at jeg burde fullføre, siden jeg mest sannsynlig har andre muligheter. Men føler kanskje at jeg må jobbe et par år som lærer før jeg kan søke andre jobber? Og det er jeg ikke sikker på om er lurt, føler man burde være mye emr motivert enn meg for å jobbe som lærer. Man påvirker trossalt livet til unge mennesker.
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 Ja, kanskje pedagogikk er tingen. Har sett en del innlegg om pedagogikk her inne for tiden, men er redd for at det kanskje er vanskelig å få jobb i? Jeg ser at universitetet i Bergen har en mastergrad i pedagogikk som er nettbasert, kanskje det hadde vært noe til neste år. Fryktelig vanskelig å bestemme seg for dette. En del av meg sier at jeg burde fullføre, siden jeg mest sannsynlig har andre muligheter. Men føler kanskje at jeg må jobbe et par år som lærer før jeg kan søke andre jobber? Og det er jeg ikke sikker på om er lurt, føler man burde være mye emr motivert enn meg for å jobbe som lærer. Man påvirker trossalt livet til unge mennesker. med en master så har man ingen problem med å skaffe jobb! det er ikke lenge til du blir ferdig egentlig? hvorfor skal du droppe?? fullfør det, og ta noe annet hvis det er så ille
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #15 Skrevet 8. desember 2011 med en master så har man ingen problem med å skaffe jobb! det er ikke lenge til du blir ferdig egentlig? hvorfor skal du droppe?? fullfør det, og ta noe annet hvis det er så ille Nei, det er ett år igjen. altså neste semester og ett år til. Ja, jeg bør vel kanskje fullføre og kanskje ta en master etterpå. Virker som om det er lurt å ta en master, men det er vel viktig å velge en master som er ettertraktet? Det er vel ikke slik at master er master når det gjelder kontorjobber? Mulig jeg stiller dumme spørsmål nå, er bare veldig forvirret.
Gjest Setareh Skrevet 8. desember 2011 #16 Skrevet 8. desember 2011 Nei, det er ett år igjen. altså neste semester og ett år til. Ja, jeg bør vel kanskje fullføre og kanskje ta en master etterpå. Virker som om det er lurt å ta en master, men det er vel viktig å velge en master som er ettertraktet? Det er vel ikke slik at master er master når det gjelder kontorjobber? Mulig jeg stiller dumme spørsmål nå, er bare veldig forvirret. hvem sier at en master i spesialpedagogikk er bare en master? Grunnen til at jeg vil ta spesialpedagogikk er fordi jeg vil jobbe i pptjensten, har ei veninne som jobber der og jeg misunner henne sånn, det er veldig spennende synes jeg. Man har mange muligheter med en master i spes.ped. Jeg anbefaler deg å prate med en rådgiver!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 hvem sier at en master i spesialpedagogikk er bare en master? Grunnen til at jeg vil ta spesialpedagogikk er fordi jeg vil jobbe i pptjensten, har ei veninne som jobber der og jeg misunner henne sånn, det er veldig spennende synes jeg. Man har mange muligheter med en master i spes.ped. Jeg anbefaler deg å prate med en rådgiver! Mente det jo ikke slik da :gjeiper: Synes en master i spes.ped høres spennende ut. Ja, tror kanskje jeg bør ta meg en tur til en rådgiver. Må bare finne en god en i nærheten, hun rådgiveren på høyskolen vår er ikke stort å satse på desverre.
Porcelain Skrevet 9. desember 2011 #18 Skrevet 9. desember 2011 Kan tenke meg å jobbe med mennesker, men vil gjerne ha dette kombinert med en kontorjobb. Det som appellerer mest til meg når det gjelder læreryrket er selve planleggingen. Alle hensynene som må tas, alt man må tenke igjennom på forhånd. Syns ikke gjennomføringen er like spennende, mens syns etterarbeidet er morsomt. Jeg vet det høres litt rart ut :gjeiper: Kanskje jeg burde gå videre med pedagogikken? Eller er det veldig vanskelig å få jobb med det? Akkurat hva slags type jobb jeg kunne tenkt meg, eller hva jeg kan få, ut i fra dette vet jeg ikke, tar gjerne i mot forslag. Jeg og du kan jobbe sammen Jeg syns alt papirarbeidet er det kjedelige med læreryrket, det er møtet med elevene som er kjekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå