AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg blir faktisk både fornærmet og snurt. Jeg takker ALLTID visst jeg får noe, jeg synes det er vanlig folkeskikk. Det som irriterer meg mest er min såkalte bestevenninne. Jeg har sendt julekort til henne og familien i 7 år.. Og ikke fått et eneste tilbake. Kanskje hun har sagt takk 3 ganger, og ikke et eneste kort tilbake. Visst jeg ikke får kort i år, da gidder jeg ikke sende til neste år. PUNKTUM. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Del Skrevet 8. desember 2011 Må legge til at det er jo NOEN som takker, og jeg får NOEN igjen. Men jeg sender ca 27 kort hver jul, og får max 4 tilbakie, og kanskje 10 takk....................... Men jeg kommer til å fortsette fordi jeg liker å gi oppmerksomhet til andre. Minus venninnen jeg skrev om i forrige innlegg. TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 8. desember 2011 #3 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg sender ikke julekort og takker heller ikke for de få jeg får. Visste ikke at det var noe å takke for? Skjønner heller ikke poenget med julekort, men jeg er kanskje sær.. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UnderCover Skrevet 8. desember 2011 #4 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Jeg synes at julekort er noe av det koseligste jeg kan få Edit: Og ja, jeg sender tilbake og takker. Endret 8. desember 2011 av UnderCover 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 8. desember 2011 #5 Del Skrevet 8. desember 2011 jeg skjønner heller ikke poenget med julekort. for å si god jul ? da hadde jeg blitt mye mer glad for en mld på telefon, og da er det større sjanse for at jeg sier takk og ønsker dem det tilbake. det er vel heller ikke mange som driver å sender julekort nå for tiden kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 8. desember 2011 #6 Del Skrevet 8. desember 2011 Du liker nok å gi andre oppmerksomhet, men det virker som du liker bedre å få oppmerksomhet selv. Siden du blir sur for å ikke få kort tilbake, mener jeg. Dårlig holdning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. desember 2011 #7 Del Skrevet 8. desember 2011 Sender julekort til de jeg har kontakt med i familien, får alltid tilbake. Har alltid vært sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 8. desember 2011 #8 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg aldri falt meg inn å takke for julekort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regza Skrevet 8. desember 2011 #9 Del Skrevet 8. desember 2011 ....takker man for julekort? Aldri gjort. Og aldri sent noen heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie Skrevet 8. desember 2011 #10 Del Skrevet 8. desember 2011 Slutt å send julekort til de som ikke takker, så er du kvitt det problemet. Jeg takker aldri for julekort og sender heller aldri noen tilbake. Hvis noen, til tross for dette, fortsetter å sende meg julekort - da tar jeg det som om den personen ikke tar et hint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heloise Skrevet 8. desember 2011 #11 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg sendte ut mange julekort for noen år siden. Men ingen, IKKE EN ENESTE EN, takket eller sendte noe tilbake. Jeg ble kjempesåret og lei meg. Jeg hadde aldri vært så frekk mot noen som sendte til meg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 8. desember 2011 #12 Del Skrevet 8. desember 2011 jeg hadde ikke takket for julekort. Føler bare ikke at det er naturlig. Da sender jeg heller en god jul melding på juleaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 8. desember 2011 #13 Del Skrevet 8. desember 2011 vi skal sende julekort i år, for første gang. jeg forventer ikke at de vi sender til skal sende kort tilbake. men er jo hyggelig om de sier takk neste gang vi møtes, men forventer ikke at de skal ringe eller sende melding for å si takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #14 Del Skrevet 8. desember 2011 Hvis grunnen til at man sender kort er for å få en takk og håp om at personen synes du er så hyggelig, så hadde jeg droppet det. Jula bryr meg midt i ræva, ikke at jeg kringkaster dette i min sosiale omkrets, men det å si "God jul og godt nyttår" til noen er jo noe man ser overalt, hvorfor så viktig å si det? RInger du til din familie og venner og sier God Dag og God Helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 8. desember 2011 #15 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg sender aldri julekort selv, skjønner ikke at folk gidder det styret med det heller. Man kan da heller sende en hyggelig sms eller noe. Det hender seg jeg takker hvis jeg møter den personen og husker på det, men er nok ikke så nøye på det nei. REtt og slett for at jeg ikke helt skjønner greia med julekort:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cecilia L Skrevet 8. desember 2011 #16 Del Skrevet 8. desember 2011 Å takke for julekort, vel. Jeg slutter bare å sende til de som ikke takker, jeg, og bruker ikke mer energi på det. Undrer meg mer over foreldre (ja, det er deres ansvar) som ikke oppfordrer barn til å sende en takk til de som de får julegave fra. Det var helt vanlig da jeg var liten, sendte en takk, gjerne med en liten tegning. Jeg hadde syntes det var koselig å få, jeg gir gaver til ganske mange barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #17 Del Skrevet 8. desember 2011 Må legge til at det er jo NOEN som takker, og jeg får NOEN igjen. Men jeg sender ca 27 kort hver jul, og får max 4 tilbakie, og kanskje 10 takk....................... Men jeg kommer til å fortsette fordi jeg liker å gi oppmerksomhet til andre. Minus venninnen jeg skrev om i forrige innlegg. TS Hvorfor akkurat minus henne? Slik jeg ser det er julekort noe man gir for å glede andre, og som mottaker verken trenger å takke for elle MÅ yte tilbake for. Det er ikke alle som har tida til å gå rundt og tenke på at "neste gang jeg snakker med Kari må jeg huske å takke for julekortet jeg fikk for to måneder siden". Jeg syns julekort er så utrolig koselig, men jeg bruker ikke lang tid på hvert enkelt kort. Skriver bare noen standard fraser. For meg er det viktigst å gi oppmerksomheten, ikke få evig takknemlighet tilbake (kun for et kort). Jeg syns du skal legge irritasjonen til side og fortsette å sende julekort, det er en fin gest syns jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #18 Del Skrevet 8. desember 2011 Fysj, så mange uoppdragne drittunger det var i denne tråden. Selvfølgelig takker man! Håper dere finner en Skikk- og bruk-bok under juletreet! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #19 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg sender 10-15 julekort hvert år. Mest til eldre tanter og onkler som jeg ikke føler det er naturlig å snakke med på tlf (det er liksom mammas jobb ) og som jeg tviler vil sette særlig pris på en sms istedet for det tradisjonelle julekortet. Et par av dem får jeg julekort tilbake fra, og det synes jeg er kjempekoselig! Men jeg tenker ikke særlig over at de fleste ikke sender noe kort eller takker. Og jeg ser ikke helt at det er dårlig folkeskikk. Det blir litt stivt og formelt synes jeg dersom man skal takke for et enkelt lite julekort. For min del er det gleden over å glede andre som er hele poenget med å sende julekort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #20 Del Skrevet 8. desember 2011 Fysj, så mange uoppdragne drittunger det var i denne tråden. Selvfølgelig takker man! Håper dere finner en Skikk- og bruk-bok under juletreet! Du kunne kanskje trengt en sånn bok om skikk og bruk selv. Å kalle folk drittunger fordi de har andre skikker i sin familie enn du har i din er neppe god folkeskikk noen steder. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå