Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest NastyNice
Skrevet

Jeg har et såkalt problem jeg vil dele med dere, og vil gjerne høre litt om hva dere andre mener og synes...

Det har seg slik at jeg og min samboer har vært sammen i 6 år om noen få dager. Ikke én gang i løpet av disse årene har jeg blitt overrasket med en gave. Alltid har det vært ganske forutsigbart hva jeg får. Dette her gjelder, jul, bursdag, årsdag -you name it! Ikke en eneste gang har han funnet på en gave til meg på egenhånd. Bestandig har jeg sagt hva jeg ønsker meg, og fått det eller noe tilnærmet.

Nå begynner jeg å bli ganske lei hele opplegget, for jeg føler at dette har ødelagt mye for meg også. Jeg er heller ikke så romantisk som jeg var før, mht små gaver og oppfinnsomme presanger. For innerst inne elsker jeg å gi små oppmerksomhet/ gaver jeg har en tanke bak osv... Jeg gidder rett og slett ikke lenger, for jeg føler jeg ikke får noe tilbake.

Nå står 6-års dagen for tur, og han har planer for oss -NOOOT! Og derfor skal jeg ut med noen kamerater og drikke meg full. Bare for å ha noe å gjøre den dagen liksom. Blir så deppa av dette. Så kan han sitte hjemme og ha det så godt, for nå er jeg virkelig lei av å bli skuffet.

Gruer meg masse til julaften også. Vet at det er samme leksa der. Ifjor, for å ta det som et eks, kjøpte han et digitalt kamera til 4000, fordi han hadde lyst på den. Jeg hadde nevt at jeg ønsket meg et kamera, og vist ham bilder av den en stund før jul, men fikk ikke den jeg ville ha. Den var og billligere. Ble kjempe lei meg, for jeg følte at han hadde tatt mer hensyn til sine egne ønsker enn mine.

Nå skal jeg ikke plage dere mer. Om tre dager har vi vært sammen i 6 år, og jeg tar bare skuffelsene på forskudd, for å ikke bli altfor deppa da. :cry:

Takk for den som gadd å lese dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke at det å få gaver eller ikke er det viktigste i et forhold.

Hvordan dere har det med hverandre er derimot avgjørende.

Skrevet
Synes ikke at det å få gaver eller ikke er det viktigste i et forhold.

Hvordan dere har det med hverandre er derimot avgjørende.

klert det :)

men å få oppmerksomhet fra kjæresten sin enten det er ved handling eller gaver er jo noe alle liker vel? å få kanskje en rose en helt vanlig dag er jo koselig.. og det er slikt hun tydeligvis ikke får.. og når han kjøper julegave til henne fordi han vil ha den selv.. så.. ja.. sier vel litt om personen? :)

Skrevet

Gir du han gaver?

Hvorfor vente på at han skal finne på noe for dere, når du kan lage en fin kveld for dere??

I et forhold er det gi og ta. Gir ikke du, får du heller ikke ta!

Kanskje han hadde lyst å gi deg det kameraet? Menn er ikke så flink med gaver og sånn.. Så når du ønsker deg noe, kjøper de enten AKKURAT den tingen, eller noe som DE synes er kjempeflott..

Ikke ment som kvasst innlegg dette altså.. Er bare så lei av kvinner som klager over at de ikke får pakker og overrakskelser og at mannen har planlagt spesielle dager.. Gi han noe, kjøpt blomster til han, planlegg en romantisk 6-årsdag for dere!

De lærer av det de ser du gjør, ikke av det du sier du vil de skal gjøre for deg!

Lykke til!

Gjest NastyNice
Skrevet

Tusen takk for raske svar!

Noen av dere nevnte det med å gi og ta, jeg har alltid vært kjempe flink med dette. Har liksom slitt meg ut for bursdagspresanger og julegaver eller hva det måtte være fordi jeg vil virkelig at han skal føle at jeg har anstrengt meg. Det var ifjor jul jeg gav opp. For da følte jeg at etter 5 år med romantikk fra min side var det nok.

Jeg tok småhint slik at han får noe han ønsker seg men som han ikke direkte har sagt til meg.

Må vel bare gi opp hele greia, og ikke slite meg ut selv heller... Og jeg gidder ikke å planlegge årsdag for femte gang! Det får være grenser.

Skrevet

Nå står 6-års dagen for tur, og han har planer for oss -NOOOT! Og derfor skal jeg ut med noen kamerater og drikke meg full. Bare for å ha noe å gjøre den dagen liksom. Blir så deppa av dette. Så kan han sitte hjemme og ha det så godt, for nå er jeg virkelig lei av å bli skuffet.

Takk for den som gadd å lese dette...

Først vil jeg si at et forhold handler ikke om gaver, hverken til hverdags,jul eller bursdag. Samboeren min er også dårlig på gaver, men jeg vet at han er glad i meg for det :)

Og for det andre; du reagerer på at HAN ikke har planer for dere. Hva med å foreslå noe selv da? Hva med at DU overrasket med en romantisk middag?

Skrevet

Er vel ikke bare gaver og blomster som er romantisk, vel?

Da har jeg en fryktelig uromantisk kjæreste. Jeg får så og si aldri blomster. Og når jeg ønsker meg bok til jul, ja så får jeg bok til jul... Det hender jeg kjøper små gaver til han, men ikke så ofte. Han kjøper aldri små gaver til meg - punktum.

Men han gjør mange andre ting for meg, som jeg synes er romantiske. Som at han kjøper fiskeboller til middag i steden for tomatsuppe, fordi han vet at jeg elsker fiskeboller. Som at han har tatt oppvasken når jeg kommer sliten hjem fra jobb, selv om det egentlig er min tur. At han alltid går på badet først om morgenen, fordi han vet at jeg hater å stå opp tidlig. At han tar opp favorittprogrammet mitt på video, selv om jeg verken har stilt inn video eller bedt han om det. Sånne småting, som jo ikke er gaver eller blomster eller noe, men som likevel betyr mye for meg i hverdagen.

Hvis det er sånn at han aldri gjør småting for deg, at han aldri viser deg at han bryr seg om deg, så skjønner jeg at du er frustrert. Men ikke se deg helt blind på gaver og blomster, hvis du skjønner hva jeg mener...

Vi jenter har lett for å ønske oss sånn romantikk som finnes på film, i steden for å se etter de romantiske små tingene i hverdagen...

Skrevet

Har du fortalt han at du ønsker at han skal gi deg små overraskelser da? Menn er trege vettu, de trenger direkte beskjed.

Gjest GreenSky
Skrevet
Har du fortalt han at du ønsker at han skal gi deg små overraskelser da? Menn er trege vettu' date=' de trenger direkte beskjed.[/quote']

Henger meg på den! :)

Skrevet

Man kan ikke forandre andre. Om han ikke er slik du har behov for at han skal være, har du to valg.

Skrevet
Man kan ikke forandre andre. Om han ikke er slik du har behov for at han skal være' date=' har du to valg.[/quote']

Nei, man kan ikke forandre andre, men å strekke seg litt ekstra for å glede den viktigste personen i sitt liv, det syns jeg man både kan og bør.

Skrevet

Man kan det i perioder ja... Men man kan ikke KREVE det...

Skrevet
Man kan det i perioder ja... Men man kan ikke KREVE det...

Selvfølgelig ikke! Men er man i et forhold synes jeg at man uttrykker både omtanke og kjærlighet ved å gjøre noe som ikke ligger naturlig for en selv for å glede den andre parten.

Jeg går f.eks. på fotballkamp med min kjære for å glede ham, selv om jeg synes det er ur-kjedelig. :wink: Tilsvarende forsøker han å være litt mer romantisk på den måten NasseNøff snakker om, fordi han vet jeg setter stor pris på det. Det er ikke så viktig hva man gjør, mener jeg, men omtanken som ligger bak det.

Skrevet

Viktig at det går begge veier ja, og at begge kan leve med det...

Gjest NastyNice
Skrevet

Nå har jeg fått mange tilbakemeldinger. Flott! :D

Igår var vi våkne til kjempe sent og snakket om dette her. Han var enig i at han har vært slapp med å oppvarte meg, og det gjelder faktisk ikke bare gaver. Han er rett og slett ikke romantisk!

Men jeg er jo glad i ham og elsker ham, så å gjøre det slutt pga dette blir ikke aktuelt. I all fall ikke når han innrømmer det. Og bare det at han var våken sammen med meg til sent, betyr mye for meg. For vi alle vet hvor mye menn hater å "kose snakke" om natten... Det viste at dette faktisk plager ham også.

Livet ser ikke så mørkt ut idag. Han sa at han ville ta meg med på shoppingtur imorgen ettermiddag, og jeg fikk ganske romslig budsjett. Og jeg som ELSKER å shoppe! ( men har blitt dårlig med det i det siste pga studier )

ENDELIG en gave en en tanke bak: Han ville gi meg av tiden sin ( noe som betyr mest for meg ), og masse klær!

Tusen takk for at dere fikk meg til å se begge sider av saken, slik at jeg la sinnet til side og faktisk snakket med ham om dette.

Skrevet

Jeg har vært sammen med min kjære i snart 3 år. Jeg er av den suuuper romantiske typen, og han er noe ganske annet. Jeg hinter og hinter, men han tar aldri hintet! :ler::ler:

Hvis vi skal være borte fra hverandre noen dager, og det er meg som reiser bort, legger jeg alltid en koselig lapp under puten hans, som han finner når han legger seg. Man trenger ikke kjøpe noe for å få litt romantikk i hverdagen, men det går vel an å PRØVE å være litt oppmerksom på det?

Vet typen din at du er skuffet over hvor lite romantisk han er? Hvis ikke, foreslår jeg at du sier det til ham, si at det betyr mye for deg!

Etter å ha hintet en heeel del, fant jeg ut at jeg måtte faktisk si det til min kjære, for at han skulle forstå hva jeg ville. Så en sjelden gang dukker han opp med røde roser til meg!! Det er ikke ofte han er så veldig romantisk, men det er rett og slett fordi han ikke kommer på det selv...Det er vel kanskje slik at vi jenter som regel forventer at mannfolk skal skjønne ting, uten at vi forteller dem hva vi er ute etter. Jenter er kanskje også mer romantiske og drømmende, fordi vi har sett opp til prinsesser i barndommer, og kikket på tyyypiske "jentefilmer"? Ikke vet jeg...Men; fortell ham det du. Lykke til! :wink:

Skrevet

På 8 år har jeg fått meg forært 1 blomsterbukett! (men den var da også veldig flott..eh - det var til en fødselsdag) - små oppmerksomheter er vel så og si ikke-eksisterende, og det skyldes jo rett og slett det at han ikke er av typen som tenker på at slike uventede oppmerksomheter en gang i blant gleder mottaker veldig. Jeg liker både og gi og få slike, og koser meg hver gang jeg finner noe som jeg vet at kjærsten min har bruk for eller ønsker seg. Det at jeg ikke får tilsvarende tilbake gjør faktisk ikke så mye - det er de store linjene som tross alt teller, og han har f.eks. hjulpet meg med penger - uten å spørre om hvorfor - flere ganger som det har vært krise hos meg. Og han støtter meg alltid i ting jeg har lyst til å gjøre, og er der for meg hver eneste gang jeg måtte trenge det. Og at han er veldig glad i meg er jeg ikke i tvil om selv om det ikke har blitt så mye blomster hittil!

Jeg tror at man skal la være å forsøke å forandre folk til å bli slik man helst vil ha dem - alle er forskjellige, noen er romantisk anlagt, andre er ikke det. Det betyr ikke det at den som ikke er så romantisk elsker mindre enn en som er det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...