AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Har regelmessig syklus og vet at EL er på dag 17 eller 18 hver mnd og har sjekket at alt er i orden med meg. Samboer har dårligere kvalitet (fikk vite det nettopp). Jeg elsker ham og vil ikke være med noen annen mann - men hver gang EL nærmer seg så får jeg tanker om hva jeg skal gjøre..om jeg orker dette maset hver mnd. Vi har prøvd i 1,5 år nå og hver mnd må jeg nærmest presse ham til å ha sex. det er et jæ*** slit! Hvis vi er """""heldige""""" så klarer han 2 ganger ila en hel periode..ofte blir det bare 1. sjansene våre for å lykkes er jo helt elendige!! har prøvd å snakke med ham og forklare dette, men han blir bare sur og sier at han får enda mindre lyst på sex.. Er det greit at jeg konfronterer ham med dette og forlanger at han prøver litt mer? virker som han prioriterer alle andre ting høyere enn sex..til og med husarbeid!! jeg er i perioden før el nå og holder på å gå på veggen av frustrasjon og jeg er så redd for at vi ikke skal få dette til noen gang! Hva kan jeg si til ham for å få ham til å forstå??
Gjest Modig mor Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Si at det ikke kan bli noe barn hvis ikke han bidrar. Men ikke snakk om det mens dere er på vei i seng, ta en skikkelig prat ved kjøkkenbordet en lørdag formiddag. Forklar ham gjerne at det bare er noen få dager hver syklus du kan bli gravid, det er ikke alle menn som husker det fra femteklasse (eller når det var vi lærte om det der). Spør hva han vil, kanskje vil han helst ikke vite når du har eggløsning, men bare være lykkelig uvitende. Noen menn synes det blir stressende (og kan få ereksjonsproblemer eller problemer med å få utløsning) hvis de vet at de "må" akkurat nå. (Sexundervisningen på skolen er forresten et drawback når man begynner å prøve: På skolen understrekes (naturlig nok!) at én gang er nok, at man aldri kan være sikker, osv. Men i realiteten skal man jo ha litt flaks og/eller god timing for å bli gravid.)
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Si at det ikke kan bli noe barn hvis ikke han bidrar. Men ikke snakk om det mens dere er på vei i seng, ta en skikkelig prat ved kjøkkenbordet en lørdag formiddag. Forklar ham gjerne at det bare er noen få dager hver syklus du kan bli gravid, det er ikke alle menn som husker det fra femteklasse (eller når det var vi lærte om det der). Spør hva han vil, kanskje vil han helst ikke vite når du har eggløsning, men bare være lykkelig uvitende. Noen menn synes det blir stressende (og kan få ereksjonsproblemer eller problemer med å få utløsning) hvis de vet at de "må" akkurat nå. (Sexundervisningen på skolen er forresten et drawback når man begynner å prøve: På skolen understrekes (naturlig nok!) at én gang er nok, at man aldri kan være sikker, osv. Men i realiteten skal man jo ha litt flaks og/eller god timing for å bli gravid.) Takk for svar:) Jeg har forklart dette til ham før..at man må spille for å vinne liksom.. Han sier han vil være lykkelig uvitende, men vi har ikke sex ellers heller... så da blir det liksom ikke så lett å være uvitende..når jeg begynner å snakke om "kos" etc hver mnd.. jeg orker rett og slett ikke mase like mye hver dag hele mnd. Jeg skjønner ikke hva som er galt med sexdriften hans generelt. Den er liksom ikke der.. heller ikke før vi prøvde å få barn.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Vi har ny time hos gynekologen etter hormonprøver og ny sædprøve i februar. Siden sædkvaliteten var under middels så sa gyn at det kunne være vi trengte hjelp..vet dere hva som skjer videre da? kan jeg si til samboer at hvis vi gjør en ekstra innsats før den timen, så kan vi unngå mye ubehag og store kostnader ifm evt.IVF? eller vil han bli enda mer avisende da tror dere?
Athene Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Etter 1,5 år med prøving, og konstatert dårlig sædkvalitet, trenger dere nok litt hjelp. Det å presse på for å ha sex hver måned vil bare ødelegge forholdet. Det som skjer videre er nok at det blir sendt henvisning til fertilitetsseksjonen på sykehuset for prøverør. Så kobler dere av, og tenker ikke mer på prøvingen før dere kommer til der (6-12 måneders ventetid).
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Etter 1,5 år med prøving, og konstatert dårlig sædkvalitet, trenger dere nok litt hjelp. Det å presse på for å ha sex hver måned vil bare ødelegge forholdet. Det som skjer videre er nok at det blir sendt henvisning til fertilitetsseksjonen på sykehuset for prøverør. Så kobler dere av, og tenker ikke mer på prøvingen før dere kommer til der (6-12 måneders ventetid). Takk - det var det jeg trengte å høre:) Ha en fin helg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå