Gå til innhold

Ikke motatt sykepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg virkelig å slite økonomisk.

Jeg ble sykemeldt i midten av oktober, og har ikke motatt noen sykepenger utover arbeidsgiverperioden.

Så nå har jeg brukt opp sparepengene mine og aner ikke hva jeg skal gjøre???

Det viste seg når jeg ringte for noen uker siden at arbeidsgiver hadde glemt å sende inn ett skjema, det ble gjort umiddelbart, men NAV sier de har 6-8 ukers behandlinstid på sykepenger, etter motatt siste skjema, men de kan ikke bekrefte at de har motatt det...

Hva gjør jeg nå?? Det er jul, og jeg har ett barn å forsørge... Finnes det noen form for hjelp å få, uten å selge leiligheten???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men til meg har de alltid sagt at jeg får pengene så fort de får skjemaene. Dette er i Trondheim.

Ring å mas, forklar situasjonen. De som jobber på nav er mennesker de og

Skrevet

får du ikke det kan du gå på sosialen til sykepengene kommer

• Liker 1
Skrevet

Ring hver dag.

Man må følge opp alle papirer hele veien.

Sier de at "papierene er videresendt til --- kontoret" så ber du om å bli sotte over dit, og snakker med di, osv..

Ring hver eneste dag. Ikke la det gå 2-3 uker mellom hver gang, og ikke la deg avvise med "jna, det ser ut som det kanskje skjer noe innen neste uke".

Har vært der sjøl, og det gjelder å stå på. Ellrs tar de seg veldig god tid.

Du kan også ha rett på nødhjelp fram til du får etterbetalt, ta deg en tur på det lokale navkontoret og husk å ta med en kontoutskrift som viser at du er blakk, og evt regninger.

Lykke til :)

Skrevet

TS

tusen takk for svar. Jeg bor i Oslo...

Har ringt de flere ganger i det siste, men alle sier det er ventetid og at de ikke kan se om alle sjemaer er i orden før saken er behandlet. Og da vet jeg liksom ikke hva jeg skal si for å få fortgang i det...

De kan vel neppe gjøre noe mer om jeg går dit selv eller??

Skrevet

Har du prøvd å snakke med sosialkontoret?

Skrevet

Har du prøvd å snakke med sosialkontoret?

Nei, har ikke turt siden jeg eier en leilighet... Alle andre som går på sosialen får jo beskjed om å kvitte seg med eiendeler.

Skrevet

De skal kunne si ifra om de har mottatt alt de trenger før skaen er ferdigbehandlet.

Sier nesten seg selv, for mangler de noe vil ikke saken kunne bli ferdig.

Mas.. Ring, be om å få snakke med den avd som sitter med saken akkurat no.

Skrevet

Nei, har ikke turt siden jeg eier en leilighet... Alle andre som går på sosialen får jo beskjed om å kvitte seg med eiendeler.

Jeg måtte innom sosialstønad for et par år siden pga tull fra Nav og AAP. Jeg eier bolig. Fikk ingen krav om å selge den da de visste at dette var høyst midlertidig. Husker også kommentaren at mine boutgifter var så lave at det gikk helt greit. Da pengene kom fra nav 3 mnd etterpå så tok sosialkontoret det de hadde gitt meg og så fikk jeg resten utbetalt.

Skrevet

Det er bare tull at de ikke kan se angående skjemaene. Dette skal journalføres i ett program og så skal det stå info i et annet (egentlig to) program(mer). Dette skal de se på kontaktsenteret, så det er bare å ringe.

Og, er det vanskelig nå, så kan du jo be banken om et lite lån frem til du får sykepengene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...