Gå til innhold

Aggressive barn er mammas feil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest happy_me
Skrevet

Jeg reagerer på at de mener det er mammaens feil. Hvor er pappaen midt oppe i det?

Og skal en se på utviklingen av aggressivitet blant barn, så må man vel se på flere faktorer enn bare hvordan moren tar seg av spedbarnet? Påvirkning utenfra har vel like mye, om ikke mer, å si for hvordan et barn ter seg?

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerer på at de mener det er mammaens feil. Hvor er pappaen midt oppe i det?

Var ikke poenget at de hadde sett på morens oppførsel mens hun ammet da? Så vidt meg bekjent er det ikke mange pappaer som ammer.

Jeg gadd ikke lese hele artikkelen da, jeg synes sånne artikler er teite.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er bare å lære seg og innse først som sist, alt som går galt for ungene er mors feil.

:sarkasme:

• Liker 4
Skrevet

Dette med pappaer og spedbarn er en ganske "nordisk oppfinnelse". Jeg tror undersøkelsen er gjort et sted med mer gammeldagse (normale?) kjønnsrollemønstre. I resten av verden er det der grei skuring nemlig.

Skrevet

Dette med pappaer og spedbarn er en ganske "nordisk oppfinnelse". Jeg tror undersøkelsen er gjort et sted med mer gammeldagse (normale?) kjønnsrollemønstre. I resten av verden er det der grei skuring nemlig.

Jo, men også i NOrge er det vanligvis moren som har hovedansvaret for babyen når den er mellom 3-6 måneder og det er denne perioden forskerne har sett på.

Det er ikke så veldig mange pappaer som får slippe til når babyen er så liten, heller ikke i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Var ikke poenget at de hadde sett på morens oppførsel mens hun ammet da? Så vidt meg bekjent er det ikke mange pappaer som ammer.

Jeg gadd ikke lese hele artikkelen da, jeg synes sånne artikler er teite.

Denne artikkel gir vel mere grunn til selvransakelse blent kvinner og mødre og ikke bare avvise den.

Mødre er heller ikke perfkte og de gjør heller ikke altid det som er barns beste.

Skrevet

Det sto ingenting om amming, men mating. Og det kan begge gjøre like bra.

Men de hadde sett på mødrene og ikke fedrene, litt rart synes jeg.

Skrevet

Tullete artikkel :filer:

Gjest hjernevask
Skrevet

Klikk dot no er og blir en dårlig nettside, hva sa andre om denne saken for drøyt en måned siden mon tro..

http://blogs.babycenter.com/mom_stories/negative-parenting-makes-kids-aggressive/

Keep in mind. This study doesn’t tell us that kindergarteners with conduct problems have parents who treated them negatively in infancy. Some parents treated their babies with affection and patience and still ended up with defiant kids.

And another thing: This study didn’t control for any psychological characteristics that kids might have inherited from their parents. Mothers and children might share genes that put them at greater risk for behaving negatively.

But we are left with a very interesting result. Difficult infant behavior in the first 6 months of life was not consistently linked with conduct problems. Negative parenting behavior was.

And we have to remember something else, too. Difficult babies often become very successful children if they receive warm, sensitive, responsive parenting. So parents of difficult babies need to know. Your efforts do matter. Chances are, you can have a very important influence.

• Liker 2
Skrevet

var det mødre som var utålmodige og frustrerte når barnet skulle spise som fikk aggressive barn, mens de som forholdt seg rolig og viste tålmodighet ovenfor barnet hadde minde sjangse for aggressive barn?

forsto jeg det riktig nå?

Skrevet

syns artikkelen er tullete,men det er vel ingen hemmelighet at det stortsett er mødrene som tar ansvar for barna,fedrene har en tedens til å bare gjøre dei morsomme tingene med barna og mødrene må ta det nest negative delene.

videre er det ingen hemmelighet at mødre med så kallte problem barn blir mindre akseptert og mere ugle sett enn mødre som har barn uten spseielle behov.dette forandrer seg oftest når barnet får en evt diargnose,men stortsett er det lite forståelse for at man er en god mor selv om barnet er utagerende.

Skrevet

Alt som ikke verifiserer det faktum at kvinner er feilfrie og perfekte vesener bli avfeid med "tullete artikkel" og bullshit. Jeg tør ikke tenke på reaksjonene hvis "mamma" var byttet ut med "pappa". Da hadde det blitt anarkistiske tilstander med oppfordringer om tvungen juridisk eneomsorg for mor.

Utrolig forutsigbart og patetisk!

Skrevet

Poenget i artikkelen er at barns veldig tidlige erfaringer har mye å si for hvilket syn barnet får på omverden og foreldrenes tilbakemeldinger til barnet har mye å si for hvilket syn barnet får på seg selv. Det handler mye om tillitt-mistillitt til at verden er et godt sted å være og at omsorgspersonene er til å stole på. Er omsorgspersonen(mor er som regel den som er mest tilstede i denne alderen pga amming), inkonsekvent,stresset,lite tilgjengelig og insensitiv på barnets signaler og behov skaper dette en mistillitt hos barnet som kan gjøre det frustrert og aggressiv. Dette er fakta og er basert på grunnleggende tilknytningsforskning. Jeg synes det er utrolig viktig at foreldre blir klar over hvor utrolig viktig den første tiden er for barnets videre utvikling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...