1kvinne Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Hva er det den beste metoden for vektnedgang og oppstramming av slapp kropp. Er i dag 167 cm og 74kg. Alt 1: spinning 2 ganger i uka Jogging/gåing på mølla i 25 min avslutt med kanllhard styrke i ca 15-20 min, dette 2 ganger i uka. Alt 2: Jogging/rask gange på mølla i 30 min avslutt med knallhard styrke i 20 min, dette 3 ganger i uka. Spinning 1 gang i uka.
Gjest Daenerys Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ville gått for 2, men skal du bare trene styrke i 15-20 minutter? Hvilke øvelser planlegger du? Det høres litt lite ut om du skal rekke over hele kroppen, som du bør om du skal trene 2-3 ganger styrke i uka.
Supraspinatus Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Hva er det den beste metoden for vektnedgang og oppstramming av slapp kropp. Er i dag 167 cm og 74kg. Alt 1: spinning 2 ganger i uka Jogging/gåing på mølla i 25 min avslutt med kanllhard styrke i ca 15-20 min, dette 2 ganger i uka. Alt 2: Jogging/rask gange på mølla i 30 min avslutt med knallhard styrke i 20 min, dette 3 ganger i uka. Spinning 1 gang i uka. Hva er knallhard styrke? Personlig klarer jeg ikke mer enn en, kanskje en og en halv øvelse på 20 min dersom jeg skal trene tungt. Jeg synes begge alternativene er dårlige. Hvorfor må du gjøre det på akkurat den måten?
1kvinne Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ville gått for 2, men skal du bare trene styrke i 15-20 minutter? Hvilke øvelser planlegger du? Det høres litt lite ut om du skal rekke over hele kroppen, som du bør om du skal trene 2-3 ganger styrke i uka. He he 15-20min er pga da er eg så sliten og øm i muskelene etter all løpingen, har gått i fra null trening, kun spaserturer til der eg er no.. Eg satser på hofter/rumpe/lår og legger og litt armer/bryst. Vet ikke kva de heter de forskjellige apperatene på senteret. Har du noe bedre forslag tar eg gjerne i mot tips/råd
1kvinne Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2011 Hva er knallhard styrke? Personlig klarer jeg ikke mer enn en, kanskje en og en halv øvelse på 20 min dersom jeg skal trene tungt. Jeg synes begge alternativene er dårlige. Hvorfor må du gjøre det på akkurat den måten? Kom gjerne med ett bedre forslag til en utrent kvinne som nærmer seg 40
Supraspinatus Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 He he 15-20min er pga da er eg så sliten og øm i muskelene etter all løpingen, har gått i fra null trening, kun spaserturer til der eg er no.. Eg satser på hofter/rumpe/lår og legger og litt armer/bryst. Vet ikke kva de heter de forskjellige apperatene på senteret. Har du noe bedre forslag tar eg gjerne i mot tips/råd Hvis du er helt nybegynner så er faktisk 3 økter i uken ganske mye. Jeg ville faktisk begynt med bare to. Da er det lettere å gjennomføre og det er mye mindre sjanse for at du mister motet dersom du mister en trening pga uforutsette ting. 1 dag med 1 times-øktene med spinning, og to, eller tre dager etterpå trener du 1 time styrke. Tren et relativt lett program som fokuserer på kroppsvektøvelser eller baseøvelser med lett belastning. Prøv å unngå maskiner da du som nybegynner har veldig bruk for all støttemuskulatur du kan få. Når du har gjennomført dette i 3-4 uker kan du legge til en ekstra dag trening. Jeg ville lagt til en ekstra styrkedag. Husk å gradvis øke vektene, antall repetisjoner eller kort ned pausene slik at det er en progresjon i treningen. Før treningsdagbok! Om du føler det blir lite trening de ukene du bare har to økter så supplerer du med gåturer på de dagene du ikke trener. Ha disiplin, det blir du belønnet for i det lange løp.
1kvinne Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #7 Skrevet 8. desember 2011 Hvis du er helt nybegynner så er faktisk 3 økter i uken ganske mye. Jeg ville faktisk begynt med bare to. Da er det lettere å gjennomføre og det er mye mindre sjanse for at du mister motet dersom du mister en trening pga uforutsette ting. 1 dag med 1 times-øktene med spinning, og to, eller tre dager etterpå trener du 1 time styrke. Tren et relativt lett program som fokuserer på kroppsvektøvelser eller baseøvelser med lett belastning. Prøv å unngå maskiner da du som nybegynner har veldig bruk for all støttemuskulatur du kan få. Når du har gjennomført dette i 3-4 uker kan du legge til en ekstra dag trening. Jeg ville lagt til en ekstra styrkedag. Husk å gradvis øke vektene, antall repetisjoner eller kort ned pausene slik at det er en progresjon i treningen. Før treningsdagbok! Om du føler det blir lite trening de ukene du bare har to økter så supplerer du med gåturer på de dagene du ikke trener. Ha disiplin, det blir du belønnet for i det lange løp. Tusen takk for tips og råd. Dette skal eg følge. Og ja eg er helt nybegynner so kunnskapen innenfor styrketrening er ikke min sterkeste side..
Leanne Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 (endret) jeg gikk selv ned 10 kg for et år siden. mine tiltak var: - spise meg passe mett, ikke overspise fordi maten er så god... - inkludere små måltider en gulerot innimellom så jeg ikke var utsultet når middagen kom på bordet. - trenet zumba, aerobic, styrke, yoga, pilates etc.. varierte veldig for å ikke gå lei. trente 2-3 ganger hver uke. kiloene gikk fort ned, men jeg følte at huden ikke ble særlig strammere.. så jeg inførte litt "juks" i tillegg. Gikk til bailine, og fikk strammet opp huden veldig bra. Det var og veldig deilig å få en egen heiagjeng.. På bailine ble jeg målt og veid med jevne mellomrom og de var like fornøyde med fremgang der som jeg var. God motivasjon vekten har holdt seg stabil, men er fremdeles på bailine for å stramme opp huden. cm minker for hver måned Endret 11. desember 2011 av Leanne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå