Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok virkelig et godt tak i økonomien i mai i år. Da hadde jeg fått inkasso på inkasso og var rett og slett en struts. Stakk hodet i sanden og gjemte meg når regningene kom. Hadde brevangst og ingenting ble åpnet. Gruet meg til å gå i posten. Etter mai har alle brev blitt åpnet og jeg har fått ganske god orden på regninger...trodde jeg!

Så nå betaler jeg 8000 kr i mnd på inkassogjelden min. Jeg har regnet ut at jeg er ferdig i juni 2012, MEN forrige mnd fikk jeg brev fra creno. De har nok sendt meg mange brev før, men de kan ikke ha sendt brev etter mai i år (altså på 6 mnd).

I brevet står det at saldo pr dato er: 8275 kr. Renter er 1103 kr og utenrettslige kostnader er 1525 kr, så det opprinnelige beløpet var en gang 5647 kr. Det står også at dersom jeg betaler regningen innen 23.12, så betaler jeg "kun" 6206 kr. Jeg har fått til en avbetalingsordning med dem på 200 kr i mnd. Det er alt jeg klarer mtp at jeg betaler 8000 kr i inkassogjeld fra før av. MEN det jeg lurte på var om jeg kunne prøvd å få redusert inkassosaken? Jeg trodde virkelig at jeg skulle bli ferdig i juni 2012 og hadde gledet meg til å ta meg en GOD og LANG ferie i juli som en belønning, men det kan jeg ikke nå. Vil bli ferdig med alt.

Er det mulig å gå frem slik at jeg kan få redusert oppgjør? Hvordan går jeg frem? Hva sier jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Først må jeg si du er superflink som har børstet sanden ut av øynene slik at du ser din økonomiske situajon klart.

Jeg tror jeg ville gjor følgende.

Ringt til creno og forklart at du ikke hadde mottatt noe brev fra dem de sist 6 mnd, at dette oppleves merkelig fra dems side. Jeg ville tilbudt meg å betale det opprinnelige beløpet i en engang, mot at jeg slapp salær og renter. Ha fokus på at de ikke har kontaktet deg på 6 mnd. og det oppleves urimelig å få ekstra krav som følge av dette. Jeg tror jeg ville spurt familie og venner om lån til disse pengene, tatt en ekstrajobbb for å få dem inn (sykehjem trenger hele tiden vikarer, og i jobber du en helg tjener du gode penger)

Lykke til , tenk den gode følelsen du har om knappe 6 mnd :-)

Endret av lulle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...