Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt kaffemaskin, og egentlig ikke vurdert å kjøpe meg en før nå nylig.

Grunn nr. 1 for at jeg ikke har tenkt på å kjøpe en før er at jeg ikke drikker særlig mye kaffe, ihvertfall ikke svart.

Men, nå ser jeg jo at det finnes utallige varianter kaffedrikker og sjokolade/kakao også på enkelte maskiner, og jeg håper noen av dere kan fortelle meg hvilken type dere ville valgt evt.? :)

Bør ikke være alt for dyr, ikke over 1500,- kr, helst ikke bråke så jæ.. sånn jeg hører at enkelte maskiner gjør.. kaffen bør jo ikke være så dyr heller per kopp, det bør finnes en del kaffetype å velge mellom, og så trenger den heller ikke ta så stor plass, hehe! Dette er jo hva jeg ønsker, da, men om alt dette finnes i en maskin er jeg mer usikker på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hat dolce gusto maskin. De er billige, lager god kaffe og kakao, men kan også lage kald drikke:) kapslene er litt dyre... 50kr for 8 kopper om du skal ha kakao eller latte... Vanlig svart koster 50 for 16. Men smaken er god,.og jeg syntes den fungerer greit siden jeg ikke.drikker store mengder kaffe:)

Skrevet

Jeg har også Dolce Gusto, og er veldig fornøyd, spesielt fordi man kan lage mye forskjellig, både kakao, iskaffe, iste, cappuchino, latte osv. Veldig praktisk. Synes ikke 6 kr for en kopp latte er så dyrt sammenlignet med hva det koster å kjøpe en ute. Har enda ikke smakt den vanlige kaffen, men alle de jeg nevnte ovenfor synes jeg er veldig gode. I tillegg finnes det light-versjoner av noen av kaffedrikkene :) Min Dolce Gusto circulo kostet vel rundt 1000 kr.

Skrevet

Vi har en nespresso Citiz & Milk, og vi er kjempe fornøyde! Vi kan lage iskaffe med den (steameren har en egen innstilling for det), cappuchino og ellers alt vi måtte ønske av varme kaffe drikker, og selvfølgelig kjempe god kaffe og espresso.

Prisen pr kapsel ligger på rundt 3 kr stk, og de selges i pakker på 10 kapsler. Det er mange forskjellige typer å velge mellom, og de kommer med limited editions tre ganger i året. To av gangene er det en ny type kapsel som lanseres, og til jul hvert år lanserer de tre kapsler som de har smaksatt. I år er det kirsebær, vanilje og mørk sjokolade.

Så jeg vil anbefale Nespresso på det sterkeste! :jepp:

Skrevet

Jeg svarte på dette i juletråden også, og svaret er det samme.

Det er vanskelig å anbefale en maskin foran en annen, for det kommer helt an på hva du ønsker å bruke den til.

Min mann og jeg er veldig glad i kaffe, både svart, espresso og diverse latte/cappucino-varianter. Vi har derfor kjøpt oss en Nespresso-maskin med melkesteamer. Denne bruker vi masse (daglig) og har funnet våre favoritter i det store utvalget av kapsler som finnes.

Min datter og samboeren fikk en Dolce Gusto av oss til jul i fjor og er veldig fornøyd med den. De er ikke noen store kaffedrikkere, men er veldig glade i latte, iste, kakao og slike type drikker. Det vile blitt helt feil for dem å ha en Nespresso-maskin, like mye som vi ville ha vært misfornøyde med en Dolce Gusto.

Det er derfor viktig å finne ut hva du selv kommer til å drikke mest av og hva som da passer best for deg og ditt bruk.

Skrevet

Har akkurat kjøpt Dolce Gusto og er superfornøyd med den!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...