AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 .... i starten av et forhold? Jeg føler at jeg igjen er i ferd med å hoppe over forelskelsen med en gutt og går rett til å være veldig glad i / potensielt elske han. Betyr det at noe mangler? Har ikke lyst å gå fra han, men samtidig lurer jeg på om det skal føles så komfertabelt bare etter en mnd?
Papirfly Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Neida, ikke alle forhold starter med sommerfugler. Jeg opplevde aldri de berømte sommerfuglene og kriblingen i magen, og skal innrømme at jeg ble ganske skuffa over det. Men etter å ha vært sammen i snart fire år, så har det vært noen sommerfugler innimellom. Det er ikke alle som opplever den helt store nyforelskafølelsen, og det kan jo være litt skuffende, men det er ikke noe galt i det. Ikke bekymre deg.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 .... i starten av et forhold? Jeg føler at jeg igjen er i ferd med å hoppe over forelskelsen med en gutt og går rett til å være veldig glad i / potensielt elske han. Betyr det at noe mangler? Har ikke lyst å gå fra han, men samtidig lurer jeg på om det skal føles så komfertabelt bare etter en mnd? Det å føle seg komfortabel i sammen med den andre er bare positivt. Sommerfugler er bare pes.
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Jeg trenger sommerfugler, hvis ikke blir går jeg raskt i vennefella. Men dersom du har sterke følelser for ham, som ikke er vennskaplige, så trenger du vel ikke sommerfugler? 1
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Jeg trenger sommerfugler, hvis ikke blir går jeg raskt i vennefella. Men dersom du har sterke følelser for ham, som ikke er vennskaplige, så trenger du vel ikke sommerfugler? Vennefella! Herregud, sier jeg bare. Denne såkalte vennafella er ikke med i min virkelighet på noen som helst måte!
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Vennefella betyr at man får vennskaplige følelser for en mann, snarere enn kjærlighetsfølelser. Det er skrekkelig ubehagelig for begge parter, spesielt dersom mannen er forelsket. 1
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Vennefella betyr at man får vennskaplige følelser for en mann, snarere enn kjærlighetsfølelser. Det er skrekkelig ubehagelig for begge parter, spesielt dersom mannen er forelsket. Isåfall forventer jeg at hun forsvinner ut av mitt liv.
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Isåfall forventer jeg at hun forsvinner ut av mitt liv. Og for å unngå vennefella, bør det altså være sommerfugler i magen, eller forelskelse om du vil.
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #9 Skrevet 8. desember 2011 Og for å unngå vennefella, bør det altså være sommerfugler i magen, eller forelskelse om du vil. Du skjønner åpenbart ikke poenget! Har du ikke "sommerfugler i magen" så avslutter DU kontakten.
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Du skjønner åpenbart ikke poenget! Har du ikke "sommerfugler i magen" så avslutter DU kontakten. Som var ordrett det jeg skrev, ja.... 1
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 Som var ordrett det jeg skrev, ja.... Nope. Vennefella betyr at man fortsetter å være venner. Og altså ikke at man avbryter kontakten.
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Nope. Vennefella betyr at man fortsetter å være venner. Og altså ikke at man avbryter kontakten. Du har egne definisjoner igjen? 1
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Du har egne definisjoner igjen? Nei. Eller mener du at man kan være venner uten å ha noen kontakt?
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Nei. Eller mener du at man kan være venner uten å ha noen kontakt? Å gå i vennefella BETYR at man får vennskaplige og ikke amorøse følelser. Det er vennefella. Det trådstarter spør om er om man kan bli kjærester når man ikke har sommerfugler i magen. For meg er ikke det mulig, for da ender jeg som regel opp med å gå i vennefella, altså å føle at partneren er en kompis, ikke en kjæreste. Da er ikke foroldet liv laga for meg, for jeg vil være i forhold med en kjæreste, og ikke en kompis. MEN, dersom du har varme kjærlighetsfølelser for mannen, så kan jo det være akkurat det du skal ha for ham, TS. Endret 8. desember 2011 av KateW
Steinar40 Skrevet 8. desember 2011 #15 Skrevet 8. desember 2011 Å gå i vennefella BETYR at man får vennskaplige og ikke amorøse følelser. Det er vennefella. Ja, og da kutter du altså ut den personen. Det er mitt poeng.
Gjest Bandit Skrevet 8. desember 2011 #16 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har på følelsen at det er disse små, aktive sommerfuglene som er med på å lure oss til å ta valg vi vanligvis ikke ville tatt. Det og alkohol.
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 (endret) Ja, og da kutter du altså ut den personen. Det er mitt poeng. DET ER JO DET JEG SKRIVER AT JEG GJØR; OG HVORFOR SKRIVER DU DA "DU"?????? Endret 8. desember 2011 av KateW
Gjest KateW Skrevet 8. desember 2011 #18 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har på følelsen at det er disse små, aktive sommerfuglene som er med på å lure oss til å ta valg vi vanligvis ikke ville tatt. Det og alkohol. Ok, jeg mener at for å kunne være kjæreste og ikke venn med noen må man ha sommerfugler, kjemi, kjærestefølelser osv. Men utifra det TS skriver, så har hun jo varme følelser for ham.
Gjest Bandit Skrevet 8. desember 2011 #19 Skrevet 8. desember 2011 DET ER JO DET JEG SKRIVER AT JEG GJØR; OG HVORFOR SKRIVER DU DA "DU"?????? Dere høres ut som et gammelt ektepar. Egentlig ganske så enige, men prater forbi hverandre så det holder. :gjeiper: 3
Gjest Bandit Skrevet 8. desember 2011 #20 Skrevet 8. desember 2011 Ok, jeg mener at for å kunne være kjæreste og ikke venn med noen må man ha sommerfugler, kjemi, kjærestefølelser osv. Men utifra det TS skriver, så har hun jo varme følelser for ham. Jeg skjønner hvor du vil hen. Nå har jeg ikke hatt noe særlig hell i kjærlighet selv, så fasiten kan jeg ikke gi deg, men det jeg har lært er at flere veier fører til rom, og at disse små sommerfuglene kan føre til valg man aldri ville tatt ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå