Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 14 dagers oppsigelsestid i jobben min. Startet der nylig, har jobbet mye og første lønn er ikke utbetalt ennå.

Hva skjer hvis jeg sier opp på dagen? Kan arb.giver la være å gi meg lønn e.l.? Jeg jobber ulovlig mye overtid og det er flere ting ved jobben som ikke er helt etter arbeidsmiljøloven.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få sykemelding for oppsigelsesperioden i stedet?

Skrevet

Hva skjer hvis jeg sier opp på dagen? Kan arb.giver la være å gi meg lønn e.l.?

Det skal veldig mye til for å si opp på dagen. Hvis du ikke møter opp i oppsigelsestid er det kontraktbrudd og du risikerer ikke bare at lønn holdes tilbake, men også rettslige konsekvenser pg erstatningskrav.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Allereie opptent lønn skal utbetalast. Du bør møte på jobb i oppseiingstida med mindre det gjer deg sjuk. Det kan skaffe deg sjukmelding, men der er reglar for kor tett opptil jobbstart du får sjukepengar. Sjekk ut det først.

Skrevet

Hvis du er organisert ville jeg begynt med å ta kontakt med organisasjonen din å snakke med dem om arbeidsforholdene dine, og høre hva de sier.

Skrevet

Takk for raske svar!

Allereie opptent lønn skal utbetalast. Du bør møte på jobb i oppseiingstida med mindre det gjer deg sjuk. Det kan skaffe deg sjukmelding, men der er reglar for kor tett opptil jobbstart du får sjukepengar. Sjekk ut det først.

Jeg er helt utmattet, og verre vil det jo bli. Kan ikke fortsette... Om jeg ikke får sykepenger gjør ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...