AaaaK Skrevet 7. desember 2011 #1 Del Skrevet 7. desember 2011 Lei laks og kyllingkjøttdeig... Tips! Vær så snill! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadMax Skrevet 7. desember 2011 #2 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hiver meg på denne. Trenger tips selv til mer varierte/sunne middager. En 1/2 grilla kylling med en god salat er mitt bidrag. Fetaost i salaten hvis budsjettet tillater det! Slutten på semesteret her også, og innser det blir mer og mer pasta/pizza på meg. Ikkje bra!! Endret 7. desember 2011 av MadMax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anuket Skrevet 7. desember 2011 #3 Del Skrevet 7. desember 2011 Pasta salat er jo alltid en vinner. Hjemmelagede vårruller! Hvis du lager en del, så har du gjerne 3-5 middager, alt etter hvor mye du lager. Kål og gulrøtter er billige. Kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Del Skrevet 7. desember 2011 Hjemmelaget tomatsuppe. Jeg bruker en litt spicy. opp i den kan jeg ha kokte egg, pasta eller en kyllingfilet skåret i terninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Del Skrevet 7. desember 2011 Wok er både sunt, billig og veldig enkelt! Kjøp strimlet svinekjøtt (evt. skjær kyllingfileter i biter) og bruk frosne grønnsaker. Ha krydder etter eget ønske på kjøttet. Soyasaus og/eller chilisaus over det hele til slutt synes jeg gjør susen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dobby Skrevet 8. desember 2011 #6 Del Skrevet 8. desember 2011 Bruk mykje grønsaker, dei treng ikkje vere så dyre. Slikt som gulrot, potet, kål, erter og linser er nesten gratis. Det er også lurt å følgje med på kva som er på tilbod på butikkane i nærleiken, då kan ein av og til gjere kupp på slikt som kjøt og fisk. Litt meir konkret, kan supper vere billegg og god mat, og varmande no om vinteren. Buljong, grønsaker og ei proteinkjelde (kjøt, fisk, erter, linser, ...), og vips så har du middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kinini Skrevet 8. desember 2011 #7 Del Skrevet 8. desember 2011 fiskesuppe: Smelt 1 ss smør og ha i 2 ss mel. Rør mens du sper i litt og litt melk til den blir suppetynn i konsistensen. Ha i grønnsaker du har i kjøleskapet (gulrot, potetskiver, selleri, paprika etc i tynne biter, så det blir kokt fort). Ha i 0,5-1 stk laksefilet i biter eller torsk, reker (du bestemmer) og la de trekke. Dette tar ikke mer enn 20min og det er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 8. desember 2011 #8 Del Skrevet 8. desember 2011 Tomatsuppe(ca. 4 porsjoner, 2 middag og 2 lunch feks.: Smelt 2 ss margarin og stek en hakket løk til den blir blank. Ha i 4 ss mel og rør godt. Ha i en boks hakket tomat og 2 hakkede hvitløksfedd og la steke litt. Ha i en liter væske, enten bare vann med kyllingbuljong eller vann med buljong + ca. 1 dl melk eller fløte. Ha i salt og krydder(basilikum, oregano, cayenne eller chilipulver) Kok i 10 min eller så der. Ha gjerne oppi paprika om du har det, og chilipepper om du har det. Serveres med en slags brød, evt. egg eller makaroni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 8. desember 2011 #9 Del Skrevet 8. desember 2011 Her er de jeg kom på i farta: Grønnsakssuppe (med gullerøtter, kålrabi, potet og purre feks), Fiskesuppe Wok (Pasta)salat med tunfisk (tunfisk blir straks mye bedre om du blander den med feks litt majones, chilli og sitron) Hjemmelaget pizza med grov bunn Vegetarburgere av havregryn Linsesuppe Dhal (husk å ikke kjøp linser på Rema, men gå på en "innvandrerbutikk". Der er prisen ca 1/4) Hjemmelagd tomatsuppe Omelett med grønnsaker (veldig godt med paprika, sopp og sqash!), Pastaretter (lag egen saus, mye billigere og sunnere!) Svinekoteletter, feks med masse grønnsaker og båtpoteter (båtpoteter lager du selv av ferske poteter og litt olje i stekeovnen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nouveau Skrevet 8. desember 2011 #10 Del Skrevet 8. desember 2011 Hjemmelaget blomkålsuppe er kjempegodt, enkelt og billig. 2 blomkålhoder, 1 løk, en fløteskvett pluss krydder og buljong, så har du en studentvennlig utgave. Med stavmixer kommer du langt i suppeverden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #11 Del Skrevet 8. desember 2011 Kok forsiktig opp en boks med grovhakkede tomater, en buljongterning og tomatpurré i en kjele. Ha oppi en boks med kikerter og evt noen sjeer cottage cheese. Godt, raskt og billig:) Ertesuppe med 50/50 frosne og tørre erter, med stekt kalkunpølse. Ha evt i m litt frossen spinat og brokkoli. Kjør i blender! Pannekaker laget på havregrøt som du blander ut til pannekakerøre er også godt! Kan gjøres så sunne eller usunne man ønsker:) Linsesuppe kan også anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå