Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega er dømt for medvirkning til voldtekt, og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal forholde meg til han.

Visste at han ventet på ankesak, men regnet da egentlig underbevisst med at han ville bli frikjent, noe han ikke gjorde. Kan vel ikke si at jeg kommer til å føle meg 100% trygg når jobber alene med han igjen heller. Føler meg trangsynt, samtidig som jeg virkelig ikke synes det er noe å ta lett på. Når han er dømt så må jeg jo nesten regne med at han er skyldig, og det er temmelig ubehagelig. Noen som har vært borti noe lignende?

Skal sies at jeg oppfatter han som en hyggelig og omgjengelig fyr, men har noen ganger reagert på at han er litt nærgående på en flørtete måte, som jo er ubehagelig, uten at det på noen måte har føltes truende. Har ikke noe personlig forhold til ham, og har aldri hatt noe grunn til å føle meg redd eller usikker med han i nærheten. Hadde jeg ikke visst at det var sant at han ble dømt i en sånn sak så hadde jeg vel ikke trodd det heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i all verden er "medvirkning til voldtekt"?

Skrevet

Å holde noen nede mens en annen utfører selve voldtekten for eksempel.

Skrevet

Å holde noen nede mens en annen utfører selve voldtekten for eksempel.

Jeg har også hørt om at voldtektsmenn får jenter til å "lokke med seg" andre jenter på "nach", der de blir voldtatt. Det er nok flere måter å medvirke til voldtekt på.

TS, jeg hadde virkelig ikke vært komfortabel med å jobbe med en som var dømt for dette. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du vet om det, for det er vel ikke noe han prater åpent om vil jeg tro, men det er jo ikke poenget. Jeg tviler vel litt på at du trenger å være redd ham, men jeg skjønner godt at du synes det er ubehagelig. Flørting o.l. kan du bare si fra om at du helst vil slippe.

Skrevet

TS her.

Jeg vet det fordi han hele tiden har vært åpen om at han skal i rettssak og vært åpen om deler av anklagen (som ikke omhandler voldteksbiten, men han har sagt at han skal i retten pga blablabla "og noe mer jeg ikke vil si"), og fikk høre hva det var snakk om av en annen kollega han har et fortrolig forhold til. Tok det i utgangspunktet ikke seriøst, men har i ettertid sett at det sammenfaller med medieoppslag og "sakslisten" i den aktuelle rettssalen. Og neida, jeg kan ikke være 100% sikker, men når rettssal, straffeutmåling, datoer etc. stemmer så går det vel iallefall an å kalle seg 95% sikker.

Medvirkningen går, såvidt jeg har hørt og dermed ikke kan gå god for, men som sammenfaller med dommen, at han har holdt jenta innesperret, vært ansvarlig for å få henne til det aktuelle stedet og også utført seksuelle handlinger med henne som ikke kan bevises å være ufrivillige.

Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med min leder, og nektet å jobbe med vedkommende. Ihvertfall såfremt jeg var i en posisjon hvor jeg kunne gjøre det.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt problem med å jobbe med han, men jeg ville hatt problem å jobbe alene med ham ...

Bedre å være føre var enn etter snar ... er du redd så må du prate med sjefen din. Det er kanskje bedre han jobber med en mann?

Skrevet

Jeg ville ikke hatt problem med å jobbe med han, men jeg ville hatt problem å jobbe alene med ham ...

Bedre å være føre var enn etter snar ... er du redd så må du prate med sjefen din. Det er kanskje bedre han jobber med en mann?

TS igjen..

Det er sånn jeg tenker også. Ikke noe problem å jobbe når det er andre på jobb, men når det bare er oss på jobb, og særlig bare oss i bygget, så er jeg usikker på hvor trygg jeg kommer til å føle meg. Tror jeg legger det litt på is frem til det evt. skjer eller jeg begynner å grue meg, og så tar det opp med sjefen om det skulle skje. Forskjell på å være redd og ukomfortabel også, og det er vel helst det siste jeg er på nåværende tidspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...