Gjest Gitte Skrevet 16. desember 2003 #1 Skrevet 16. desember 2003 Som dere sikkert har oppfattet er jeg en mann som er veldig glad i å kle meg som dame. Jeg er ikke åpen med dette enda, men forsøker. Skal jeg tørre å vise meg ute blant folk i dagslys er jeg nødt til å kunne kle meg slik at det virker ok, og ikke slik at jeg får enda mer oppmerksomhet enn nødvendig. Jeg er glad i lange skjørt, og en litt enkel stil. Kan jeg få noen tips her, tro? Jeg er 176 høy, og veier ca 73 kilo. Litt brede skuldre. Mørkblondt halvlangt hår. Ønsker å bruke hele pakka, BH med et eller annet til å fylle opp med. (Er jeg mer kvinne enn jeg er klar over?) Har litt følelsen av at det kan se litt merkelig ut med bryster, brede skulder og smale hofter, men håper å finne tøy som kan skjule/fremheve på de rette stedene. Ville bli veldig glad for til tips om hva jeg kan bruke. Tilbehør også
Gjest Gitte Skrevet 16. desember 2003 #2 Skrevet 16. desember 2003 Ikke? Da får jeg heller finne ut av det selv :blunke:
chimp Skrevet 16. desember 2003 #3 Skrevet 16. desember 2003 Skulle gjerne gitt deg råd jeg, ettersom jeg er nesten samme høyde, 175, men jeg kjører ikke noen damete, enkel stil så da er det ikke så lett! Jeg bruker jeans, skinnbukser, T-skirts, korte trange topper, jeansjakker, skinnjakker, boots....Tøft og smårocka! Tror IKKE det var dette du så for deg jeg.... :blunke:
Gjest Gitte Skrevet 16. desember 2003 #4 Skrevet 16. desember 2003 For deg passer det sikkert perfekt ja. Sikker på at du er stilig, og fram for alt DAME. For meg blir det ikke helt riktig, for jeg trenger å bruke tøy til å vise noe jeg ikke har. Former. Men takk for svar likevel
Gjest Sukkerert Skrevet 16. desember 2003 #5 Skrevet 16. desember 2003 Til brede skuldre har jeg hørt at det er lurt å ungå utringninger da det vil trekke oppmerksomheten mot skuldrene. Du bør heller bruke topper som er runde i halsen. De nye brystene kan jo heller framheves ved å bruke en litt ettersittende topp.
Gjest Gitte Skrevet 16. desember 2003 #6 Skrevet 16. desember 2003 Takk skal du ha! Det er notert, og jeg tror du har rett
Gjest Lady-M Skrevet 17. desember 2003 #7 Skrevet 17. desember 2003 Riktig som ferskennam sier, ikke bruk brede utrigninger. Men du kan gjerne bruke utrigninger i en v-hals. Får å få frem en midje, er det lurt å bruke innsvingte feminine jakker. Ikke bruk for løse klær oventil, det kan få deg til å se større ut. Siden du liker skjørt, finnes det mange fine formsydde skjørt. Selv om du ikke har særlig med hofter, vil det kanskje se ut som du har det...? hmm..vet ikke om jeg kommer på mer... Lykke til!
Gjest Gitte Skrevet 17. desember 2003 #8 Skrevet 17. desember 2003 Tusen takk for tips! Jeg skal huske dette neste gang jeg tar en handletur :D
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2003 #9 Skrevet 17. desember 2003 hei gitte, bare av nysgjerrighet men ligner du også en kvinne i ansiktet? sminker du deg? ville folk som ikke kjente deg trodd at du var en kvinne eller ville de ha sett av ansiktet ditt at her var noe muffens?
Gjest Gitte Skrevet 17. desember 2003 #10 Skrevet 17. desember 2003 Hei! Ikke godt å si egentlig. Selv synes jeg at jeg ser ut som en mann i ansiktet uansett, men føler at jeg får dempet det litt med sminke. Håret er også slik at jeg kan la det gå som damehår. Egentlig er det ikke så nøye, jeg ønsker å bli akseptert som den jeg er uten å føle at jeg lurer noen til å tro at jeg er ekte kvinne. Jeg låner bare noen fjær og håper at jeg i det minste er en ok utseende transvestitt. Jeg er gjest på "feil side av gjerdet" Så for meg er det greit om jeg klarer å se ok ut. Det er målet nå i alle fall. Det, og det å kunne gå ute blant folk kledd som dame så mye som jeg lyster uten å få negative reaksjoner.
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2003 #11 Skrevet 18. desember 2003 Topper som går på skrått er veldig bra for brede skuldrer, da blir formen mer "nett" og damete. Clea
Gjest Litt Transe Skrevet 19. desember 2003 #12 Skrevet 19. desember 2003 Jeg er litt sånn som Gitte. så jeg tar sjansen på å spørre litt her, så hvis jeg er heldig så er det noen som svarer meg og...:-) Hva regnes som former? Jeg er ca186 og 75kg, så jeg er vel egentlig litt for høy til sånt som dette... Men hvis jeg måler så er noe over 90cm på hoftne, 70 rundt livet(ganske høyt liv tror jeg), og 100 over skuldrene(utsidene av armene). Tror kanskje at jeg har litt former? men ettersom jeg er såpass lang, så ødlegger det endel tror jeg. Hvis litt lange jenter måler seg på samme måten hvordan blir det i forhold? Jeg synes at topp/genser som ikke er direkte utringa, men som går bredt, like ut på skuldrene ser fint ut, og smal rundt livet såklart. Men blei litt skeptisk når jeg leste det som stod over. Menså veit jeg at andre ser meg annerledes enn jeg gjør meg selv. Noen som har noen tips til meg og? Blir som regel tatt for å være litt over 20. Har finni ut at støvletter til under kneet og et innsvingt skjørt til under kneet og en genser, som over, ser ganske fint og fikst ut. Men jeg er ikke noe flink til sminke eller la håret gro, så hvis folk kommer nærmere enn 20meter så ser de det. Spesiellt hvis det er en mann, for da prøver jeg å som regel å gjemme meg, hvis jeg kan klare å stikke meg unna. Jenter går helt greit av en eller annen merkelig grunn... Jeg tror kanskje jeg burde enten la det være eller gjøre det skikkelig. Sånn halvveis har jeg en følelse av at jeg ikke blir tatt særlig seriøst. Jeg gjør ikke dette særlig ofte, kanskje ut 3-4 ganger i uka. Er det viktig å bruke smykker? Det er jeg helt håpløs til....
Crazee Skrevet 19. desember 2003 #13 Skrevet 19. desember 2003 Eg for min del brukar det eg likar eg, uansett utringing eller ei. Har ein sånn genser med vid hals sjølv og synest det er fint. Joda, enkelte snitt og mønster kan skapa illusjonar om meir kvinnelege former, og det kan jo vera ønskeleg. Men del aller viktigaste for å senda signal om at "eg er dame" er å vera trygg på deg sjølv - flesteparten aksepterar deg som det du vil vera. (Mitt inntrykk, i alle fall.) Gjeld både menn og damer, men damer er flinkare til å koma med kompliment Forresten, det med å gjera det sånn halvvegs: Eg går ofte rundt som mann, berre det at eg brukar skjørt, høghælte sko, damegensrar - blandar det med herre garderoben og miksar etter humør. Gjerne neglelakk og kanskje litt makeup òg. Sjølvsagt, det er nokre som kan knisa litt for seg sjølv, men stort sett svært positivt motteke. Jenter er truandes til å seia at det er tøft, og at dei har sansen for det.
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 20. desember 2003 #14 Skrevet 20. desember 2003 Hva med å gå til innkjøp av et korsett? På den måten kan du snøre inn der du vil. Hoftene vil se bredere ut med en smal midje. Det går også an å få kjøpt strøper med en push-up effekt på rumpa -noe som skal få det til å se ut som man har "sprett-rumpe". Korsett får du kjøpt på postorde http://www.victoriassecret.com/ hadde en fin en som det gikk an å snøre (ikke kjøp et tynt korsett i bloder det er ikke noe særlig hold i dem.) Denne er bra: (Se under bridal collection på V.S) SATIN JACQUARD CORSET Satin jacquard corset. Romantic and timeless, the ultimate in hourglass shaping. Flowers bloom on satin finished in delicate lace trim. Flexible boning and a lace-up back cinch the waist. Front hook and eye closure and detachable garters. Domestic poly/rayon/Lycra® spandex. Sizes S-L. #152-458 $78.
Melony Skrevet 20. desember 2003 #15 Skrevet 20. desember 2003 Husk også at lyst forstørrer, og mørkt forminsker. Derfor burde du heller velge mørk overdel og lys underdel enn motsatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå