sebastianen Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Hmm, ja , det evige spørsmål. Det ondes dilemma. Dersom gud er god kan han ikke være allmektig, og dersom han er allmektig kan han ikke være bare god. Forøvrig en spekulativ fremstilling av Einstein... For min del er dette et moo point.
Ekerilar Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 "Evil is the result of what happens when man does not have God's love present in his heart Grøsser ved denne tanken. Den representerer mange religiøses grusomme syn på rett og galt.
mysan Skrevet 12. desember 2011 #4 Skrevet 12. desember 2011 http://www.truthorfiction.com/rumors/e/einstein-god.htm 2
Mann 42 Skrevet 12. desember 2011 #5 Skrevet 12. desember 2011 http://www.truthorfiction.com/rumors/e/einstein-god.htm Enkelte mennesker nekter seg ingenting, inkludert å trekke navnet til en overbevist ateist gjennom den religiøse gjørma. For en ekkel historie. Einsteins navn har vært misbrukt utallige ganger i religiøs propaganda, alt fra omvendelser på dødsleiet, til halve sitater tatt ut av sin sammenheng. Bra at du linket til en side som gjør det klart at historien bare er en e-myte. Faens folk. Kan de ikke bare nøye seg med å tro å ørkenguden sin selv? Må de smusse til minnet om de store tenkerne med propagandaen sin? 9
Bana Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2011 Såvidt jeg har forstått var einstein ikke særlig religiøs, så mitt hensikt var ikke å misbruke hans mening om gud, at noen anser påstanden om ""Evil is the result of what happens when man does not have God's love present in his heart" som negativ, til de vil jeg si dette sitatet for en religiøs person vil være en motivasjon for å komme gud nærmere og dermed prøve å ikke gjøre "evilness", mens i en ateistisk perspektiv anses den som en unnskyldning, en pessimistisk slutning
Ekerilar Skrevet 14. desember 2011 #8 Skrevet 14. desember 2011 Setningen sier at ondskap ikke er relevant til dagens syn på ondskap, men relevant i forhold til guds kjærlighet. Altså kan man fint brenne mennesker levende uten å være onde, så lenge dette blir gjort med guds kjærlighet i hjertet. Mens jeg mener at om man gjør onde handlinger, det er irrelevant til hvilke guder man tror på eller ikke tror på. Og det er historien entydig på også.
sebastianen Skrevet 15. desember 2011 #9 Skrevet 15. desember 2011 Såvidt jeg har forstått var einstein ikke særlig religiøs, så mitt hensikt var ikke å misbruke hans mening om gud, at noen anser påstanden om ""Evil is the result of what happens when man does not have God's love present in his heart" som negativ, til de vil jeg si dette sitatet for en religiøs person vil være en motivasjon for å komme gud nærmere og dermed prøve å ikke gjøre "evilness", mens i en ateistisk perspektiv anses den som en unnskyldning, en pessimistisk slutning jeg vil heller si at for ikke troende fremstår setningen som meningsløs . Ikke hverken unnskyldende eller pessimistisk. Og ja, Einstein var "ikke særlig religiøs" 1
Pingting Skrevet 15. desember 2011 #10 Skrevet 15. desember 2011 It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it. (Albert Einstein, 1954) Ett av yndlingssitatene mine. 3
Mann 42 Skrevet 19. desember 2011 #11 Skrevet 19. desember 2011 Såvidt jeg har forstått var einstein ikke særlig religiøs, så mitt hensikt var ikke å misbruke hans mening om gud, at noen anser påstanden om ""Evil is the result of what happens when man does not have God's love present in his heart" som negativ, til de vil jeg si dette sitatet for en religiøs person vil være en motivasjon for å komme gud nærmere og dermed prøve å ikke gjøre "evilness", mens i en ateistisk perspektiv anses den som en unnskyldning, en pessimistisk slutning Einstein var ateist, og han gjorde de klinkende klart, gjentatte ganger, at han syntes at hele ideen om en gud, og SÆRLIG da forestillingen om Jahve/Gud/Allah (som jo er samme greia, med mindre variasjoner i teologien) var latterlig.
hulaboer Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Videoen er en typsisk idiotisk religiøs fremstilling som forkaster fakta og fyller folks hoder med løgn. Skammelig.
Lutetium 71 Skrevet 16. januar 2012 #13 Skrevet 16. januar 2012 Må de smusse til minnet om de store tenkerne med propagandaen sin? Jupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå