Gjest Anuket Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 (endret) Jeg har kjøpt meg et par av disse fra Lille Vinkel Sko idag, Min lenke Når jeg kom hjem så oppdaget jeg en fabrikkfeil på skoene, så da må jeg inn i morgen og bytte dem uansett. Men nå har jeg en diskusjon med en venn, som mener jeg heller bør kjøpe de ekte Sorel skoene; disse Han mener de er bedre enn Lille Vinkel sin versjon, og at de er helt forskjellige. Jeg kan se at de er bitte litt ulike, men utenom det virker det som om begge er like gode. Likevel tviler jeg, burde jeg heller gå og få pengene tilbake og heller kjøpe Sorel skoene i stedet? EDIT: trykkleif Endret 7. desember 2011 av Anuket
Tropic Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Jeg ville nok gått for Sorel da jeg har hørt veldig mye positivt om de, at de skal være utrolig gode og varme! Lille Vinkel har jeg ikke hørt noe pos eller neg om, dermed hadde valget for meg vært enkelt.
Gjest Heloise Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Jeg hadde vel gått for de du hadde, tror ikke det er helt den største forskjellen annet enn merke og pris
Gjest Anuket Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Vanligvis bryr jeg meg lite om merker, men nå ble jeg veldig usikker Har inspisert skoene nøye og begynner å lure veldig på om jeg rett og slett skal punge ut litt ekstra for Sorel skoene.
Gjest Tigress Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Ut i frå lenkja du viste til så er jo Sorel-støvelen rimelegare?? Eg ville nok kjøpt Sorel-skoen, veletablert merke er sjeldan heilt feil.
Gjest Anuket Skrevet 8. desember 2011 #6 Skrevet 8. desember 2011 Ut i frå lenkja du viste til så er jo Sorel-støvelen rimelegare?? Eg ville nok kjøpt Sorel-skoen, veletablert merke er sjeldan heilt feil. Nei jeg betalte 500 kr for Lille Vinkel sine, de hadde dem i skokalenderen sin i går i butikken Det var i grunn derfor jeg slo til
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #7 Skrevet 8. desember 2011 Ja, Sorel skoene er da billigere? Jeg ville satset på Sorel. Eier et par av noen andre av vinterskoene deres, og de takler alt. 1
Tbag Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Jeg ville helt klart kjøpt sorel, har selv hatt mine i flere år og de skuffer aldri. Uansett synes jeg det er en uting å kjøpe nøyaktige kopier. De er sjeldent det de lover fremor "the real deal" Nå skjønner jeg jo at du har råd til å kjøpe det paret du vil, men vil alikevel si det sånn gennerelt; Har man ikke råd til å kjøpe orginalen så kan man heller kjøpe noe helt annet, fremfor kopier. 2
Gjest Anuket Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Jeg ville helt klart kjøpt sorel, har selv hatt mine i flere år og de skuffer aldri. Uansett synes jeg det er en uting å kjøpe nøyaktige kopier. De er sjeldent det de lover fremor "the real deal" Nå skjønner jeg jo at du har råd til å kjøpe det paret du vil, men vil alikevel si det sånn gennerelt; Har man ikke råd til å kjøpe orginalen så kan man heller kjøpe noe helt annet, fremfor kopier. Jeg trodde faktisk de var den ekte varen (dumme meg), tenkte ikke at det fantes så slike kopier ute. Men jeg tror jeg rett og slett heller mot å beholde dem, rett og slett fordi jeg ikke har råd til å legge ut 500 kr til for Sorel skoene. Jeg slo til på et tilbud Lille Vinkel hadde i butikken den dagen, og trodde det var ekte vare helt til jeg kom hjem Har vært og sjekket ut Sorel skoene i butikken og kan i grunn ikke se en forskjell som gjør at det er verdt å legge ut 500 kr mer for dem. Skal sove på det og ta den endelige avgjørelsen imorgen
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Nå skjønner jeg jo at du har råd til å kjøpe det paret du vil, men vil alikevel si det sånn gennerelt; Har man ikke råd til å kjøpe orginalen så kan man heller kjøpe noe helt annet, fremfor kopier. Okey, nå må vi oppklare et par ting her. Soreil eier ikke eksklusive rettigheter til å lage "canadian boots", alle kan gjøre det og i alle farger de vil. Også i rosa, hvis de vil. Det er akkurat derfor Lillevinkelsko kunne lage sin versjon. Visste du at det var tid når Levi's prøvde å si at de var de eneste som hadde rett til å lage jeans? Vel, du ser hvordan det har gått. Det som ville vært å kopiere, det er å lage sko og skrive Soreil på de. Anuket, du kan gå med dine sko med god samvittighet, det er ikke som om du kjøpte fake Lous Vuitton akkurat. Og forresten, etter min erfaring, er ikke Soreil de mest behagelige sko å gå på. Kanskje på løs snø, men ikke på glatte asfaltveier i norske byer. De er rett og slett for harde i såler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå