AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Skjønner ikke at mange hater kondomer.Jeg og mannen har brukt det i 5 år og er kjempefornøyde. Lett å få tak i,virker med en gang,ikke noe søl,mannen holder mye lengre. Pleier å ta den på med munnen under forspillet,og det er veldig populært. Kan ikke se at kondom har noe annet enn fordeler. 2
Viljaa Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Jeg ser absolutt nytten i kondom, mtp. at det beskytter mot sykdommer, men er ikke ellers noen fan. Synes ikke det gir noe nytelse, det føles unaturlig og blir vondt hvis man holder på for lenge.
Inx Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Jeg synes kondomet tar bort mye av følelsen der nede når man har sex. Så det stemmer at man holder lenger når man bruker kondom, men man får kanskje ikke orgasme heller (selvopplevd med kondom). Time-outen når man tar det på er heller ikke noe jeg synes er positivt. For det tredje er det mange forskjellige kondomstørrelser og har du feil størrelse blir det ingen bra opplevelse.
Gjest alille Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Jeg syns også det tar bort for mye av følelsen, i tillegg til at det får mannen til å holde ut for lenge. Og så kan man ikke være like impulsiv med å veksle mellom oralsex og samleie (gidder jo ikke ta kondomet av og på ørten ganger, dyrt hadde det også blitt). Men det duger til nødstilfelle, så jeg forstår meg ikke på dem som heller tar en risiko fremfor å bruke kondom. Og hvis man synes kondom funker ok er jo det kjempeflott, jeg hadde gladelig erstattet hormonprevensjon med kondomer hadde det ikke ødelagt følsomheten så mye som det gjør. 1
Gjest Survival Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Det er selvfølgelig ulemper også. At man kjenner mindre når man bruker vanlige kondomer (kan løses med at man kjøper ultratynne i stedet) og at det kan drepe stemningen littegrann hvis man er godt i gang med forspillet og må stoppe hele greia for å få tak i en kondom.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Skjønner ikke at mange hater kondomer.Jeg og mannen har brukt det i 5 år og er kjempefornøyde. Lett å få tak i,virker med en gang,ikke noe søl,mannen holder mye lengre. Pleier å ta den på med munnen under forspillet,og det er veldig populært. Kan ikke se at kondom har noe annet enn fordeler. Ja og nei. Jeg ble i en alder av 19 år omskåret, da det var for meg umulig å ha sex uten smerter. Dette har ført til følgende: 1. Jeg er utholdende, og kan tilfredsstille alle damer. 2. Jeg er "eksotisk". 3. Jeg kan tidvis holde på så lenge at både jeg og dama blir utslitt. 4. Kondom nedsetter følsomhetene enda mer.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Må jo ha kondomene lett tilgjengelig.Vi har gjemt noen i stua,bilen og mange i nattbordskuffen. Jeg har alltid ei pakke i veska også,slik at vi kan ta oss et knull uansett hvor vi er
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 Mannen min får bestandig orgasme også når han bruker kondom
Gjest SemperFi Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Kondom på ONS er jeg helt for, men i et langvarig parforhold, nei! 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #10 Skrevet 8. desember 2011 Har fortsatt til gode å komme med kondom, og liker det ikke i det hele tatt. Det fysiske er en ting, man kjenner mindre til varmen og ingenting til våtheten, men det mentale er verre. Synes rett og slett det er skikkelig turnoff å tenke at jeg er isolert fra henne med et lag latex, og når ikke følelsen er i nærheten av det samme så klarer jeg ikke helt å "lure meg selv" til å tenke at den ikke er der. Bruker det selvfølgelig uansett når jeg ikke er i et fast forhold, og når jenta vil det, og fordelen er jo at jeg kan holde på halve dagen slik. Men det er alltid et problem når ikke begge nyter det fullt ut. Dessuten har jeg møtt ei jente som ble overbevist om at det var hun som var problemet, og når jeg forklarte henne grunnen fikk jeg høre at det var "det dummeste hun hadde hørt", at jeg bare prøvde å manipulere henne til å begynne på p-piller, at det var fullstendig uaktuelt, at det var råttent av meg å i det hele tatt si noe slik, at det var så typisk menn å forvente at kvinner skulle imøtekomme dem bare fordi de skulle føle seg bedre, osv. Jeg sa ingenting, følte meg bare dårlig, utilpass, ufullstendig og utilstrekkelig, og endte det forholdet ikke lenge etterpå. Skulle ønske at jeg kunne nyte det like mye med kondom, men det gjør jeg nå engang ikke. Gleder meg til dagen det selges p-piller for menn...
Gjest Marmot Skrevet 8. desember 2011 #11 Skrevet 8. desember 2011 De eneste fordelene (utover at det beskytter med sykdom og dermed er helt selvsagt om man har tilfeldig sex) jeg kan komme på, er at man slipper sæd som renner ut igjen, og at man slipper å tilføre kroppen kunstige hormoner. Men at folk bruker det som prevensjonsmiddel i faste forhold, skjønner jeg ikke, med mindre man ikke tåler hormonprevensjon. Det må da bli veldig, veldig dyrt?
MadMax Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Man er da bare nødt til å finne seg i å bruke kondom med ukjent partner, men klart det tar bort mye av nytelsen/vanskelig å komme. Et tips kan være å bruke litt glidemiddel på innsiden, som gjør opplevelsen litt mer "naturtro".
Gjest alille Skrevet 8. desember 2011 #13 Skrevet 8. desember 2011 Men at folk bruker det som prevensjonsmiddel i faste forhold, skjønner jeg ikke, med mindre man ikke tåler hormonprevensjon. Det må da bli veldig, veldig dyrt? Neida, kondomer er ganske billige hvis man kjøper mange nok. For min del var det mye billigere enn hormonprevensjon (som koster meg 100kr måneden).
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #14 Skrevet 8. desember 2011 Jeg synes kondom er helt fantastisk. Ser virkelig ikke hvorfor folk absolut skal gå på p-piller og annet styr. Der er det lett å glemme seg osv. 1
Gjest Marmot Skrevet 8. desember 2011 #15 Skrevet 8. desember 2011 Neida, kondomer er ganske billige hvis man kjøper mange nok. For min del var det mye billigere enn hormonprevensjon (som koster meg 100kr måneden). Hvor kjøper du da? Vi brukte minst en pakke (er vel 10 i dem?) i uka, og da ble det ganske dyrt. Kjøpte på butikken, burde kanskje sjekket om det finnes andre steder man får kjøpt.
Gjest Marmot Skrevet 8. desember 2011 #17 Skrevet 8. desember 2011 Gratiskondomer.no er en tjeneste levert av Helsedirektoratet og er beregnet på ungdom. Jeg er et voksent menneske som ikke misbruker slike tjenester.
Gjest otrivin Skrevet 8. desember 2011 #18 Skrevet 8. desember 2011 Jeg blir sår av kondom, det svir etterpå, det er vanskelig å ta på for de som har stor kuk, det er stress å gå på apoteket hele tiden for å kjøpe "grande" kondomer, det er DYRT og det stinker. Den eneste fordelen jeg kommer på er at det blir mindre søl. Men igjen, man tar papir mellom beina og tømmer det ut på do så slipper man å tømme sånt fra et stinkende boss. Men ja, for min del så syns jeg ikke sex med og uten kan sammenlignes. Det begrenser følelsen for meg og selvom jeg er jente. Jeg vil heller leve uten sex en med kondomsex resten av livet.
Lutetium 71 Skrevet 8. desember 2011 #19 Skrevet 8. desember 2011 Har fortsatt til gode å komme med kondom, og liker det ikke i det hele tatt. Det fysiske er en ting, man kjenner mindre til varmen og ingenting til våtheten, men det mentale er verre. Synes rett og slett det er skikkelig turnoff å tenke at jeg er isolert fra henne med et lag latex, og når ikke følelsen er i nærheten av det samme så klarer jeg ikke helt å "lure meg selv" til å tenke at den ikke er der. Bruker det selvfølgelig uansett når jeg ikke er i et fast forhold, og når jenta vil det, og fordelen er jo at jeg kan holde på halve dagen slik. Men det er alltid et problem når ikke begge nyter det fullt ut. Dessuten har jeg møtt ei jente som ble overbevist om at det var hun som var problemet, og når jeg forklarte henne grunnen fikk jeg høre at det var "det dummeste hun hadde hørt", at jeg bare prøvde å manipulere henne til å begynne på p-piller, at det var fullstendig uaktuelt, at det var råttent av meg å i det hele tatt si noe slik, at det var så typisk menn å forvente at kvinner skulle imøtekomme dem bare fordi de skulle føle seg bedre, osv. Jeg sa ingenting, følte meg bare dårlig, utilpass, ufullstendig og utilstrekkelig, og endte det forholdet ikke lenge etterpå. Skulle ønske at jeg kunne nyte det like mye med kondom, men det gjør jeg nå engang ikke. Gleder meg til dagen det selges p-piller for menn... Sier meg enig med ovennevnte taler.
Viljaa Skrevet 8. desember 2011 #20 Skrevet 8. desember 2011 Jeg synes kondom er helt fantastisk. Ser virkelig ikke hvorfor folk absolut skal gå på p-piller og annet styr. Der er det lett å glemme seg osv. Er det noe som er styr så er det jo å ha kondom tilgjengelig til enhver tid. Har man problemet med å huske p-pillet finns det jo mange alternativer å velge i foruten kondom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå