Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer planlegger en langhelg i New York, men er litt usikre på når det er best å dra dit. Jeg har vært der midt i juli en gang tidligere, og det var VARMT! Ser det er billige billetter dit i januar, men hvert år ser man jo på tv at byen rammes av enorme snøstormer vinterstid. Noen som har vært der i april/mai??? Hvordan er det temperatur og værmessig der da? September med høstfarger i Central Park høres ikke feil ut, men det er så lenge til høsten! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare vært der i slutten av mars og da var det forferdelig kaldt!

Vår er nok helt perfekt. Tidlig mai, for eksempel :)

Skrevet

April / Mai bruker å være ok tider. Våren kan bli fin og varm i New York.

Fordelen med januar / februar er jo at det er lavsesong på hotellene og litt mere normale priser på hotellrom.

Skrevet

Jeg var i NY påsken for to år siden, det var perfekt tidspunkt, deilig vær og lite med turister. Var ett par dager det var en litt sur vind, så jeg måtte bruke jakke, utenom det var det shorts vær faktisk. NY om sommeren er jo et levende mareritt, er så vannvittig mye turisme, fremfor de fleste andre tider på året, hvor man ikke merker det i den graden, ja julen/nyttår er vel unntak, men ja.

Skrevet

Mai er den beste måneden her!

Skrevet

Da blir det mai , har langfri den måneden, så det passer jo bra. Krysser fingrene for at det blir lagt ut rimelige billetter utover vinteren.

Skrevet

Jeg var i NY påsken for to år siden, det var perfekt tidspunkt, deilig vær og lite med turister. Var ett par dager det var en litt sur vind, så jeg måtte bruke jakke, utenom det var det shorts vær faktisk. NY om sommeren er jo et levende mareritt, er så vannvittig mye turisme, fremfor de fleste andre tider på året, hvor man ikke merker det i den graden, ja julen/nyttår er vel unntak, men ja.

Påsken varierer jo veldig, jeg var der i påsken for noen år siden (og det var i april) og det var utrolig kaldt, med en iskald vind som gikk gjennom marg og bein.

Mai blir sikkert veldig bra! September er også utrolig fint i NY.

Skrevet (endret)

Da blir det mai , har langfri den måneden, så det passer jo bra. Krysser fingrene for at det blir lagt ut rimelige billetter utover vinteren.

Trenger ikke krysse fingrene:-)

De kommer helt sikkert, bare å ha tålmodighet. Du kan følge med på denne Facebook siden med reisetips, så ser du når det kommer kampanjer

Endret av reiselyst72
Skrevet

De kommer helt sikkert, bare å ha tålmodighet. Du kan følge med på denne Facebook siden med reisetips, så ser du når det kommer kampanjer

Takk for tipset! :)

Skrevet

Jeg var i New York i slutten av april, og det var helt nydelig! Gress og trær hadde akkurat rukket å bli grønne, og de dagene sola skinte var det ganske så varmt. Så slutten av april og mai er en fin tid ja.

Her er et blogginnlegg med bilder fra Central Park hvis du vil se hvordan det så ut der i slutten av april: http://www.hamacareise.com/2011/04/08/central-park-new-york/

Lykke til med planleggingen ;)

Skrevet

Jeg har vært der alle årstider, og synes høsten er best. Nydelige farger i parkene, passe temperatur, masse som skjer. Det var også veldig fint i førjulstiden, men jeg er litt skeptisk til amerikanernes håndtering av vær. Ble sittende flere timer på flyplassen pga noe de kalte snøstorm (ca 2 cm snø og litt vind). Skulle tro de var bedre rustet mot vær og vind i et land der de virkelig kan oppleve ekstremvær fra tid til annen.

Skrevet

Var 25 varmegrader da vi var der i påsken 2009

Skrevet

Var 25 varmegrader da vi var der i påsken 2009

Og jeg har vært der i påsken med minusgrader... så det varierer veldig. Skal sies at jeg heller vil ha minusgrader enn 25+ jeg da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...