pinky22 Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Heihei, jeg vil gjerne dele mine sorger og fortvilelser med noen andre som er i samme båt. Jeg har prøvd og blidt gravid i 2-3 år nå og ikke lykktes, det nermeste jeg var , er 1 år siden og da ble det spontanabort noen uker etter mensen, da blødde jeg smått fra den dagen mensen skulle kommet og i 2 uker før SA Er aktiv prøver og blir like skuffet vær gang mensen kommer :/ Jeg vil gjerne ha kontakt på nett med andre som er i samme situasjon, at vi føler opp hverandre og at vi er spente på hverandres vegne vær mnd så man kan tenke litt på andre også.. venninder av meg blir gravide en etter en og jeg føler meg misslykka og jeg tenker på det vær dag. håper på svar fra dere som er i samme situasjon og trenger noen og "prøve sammen med" Mvh ei som gleder seg til vær mnd mn blir like skuffa vær mnd :/
Athene Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Jeg trur du bør kontakte fastlegen din, og få henvisning til gynekolog for deg og sædprøve for mannen. Har man prøvd i 2-3 år behøver dere hjelp for å bli gravide. Etter å ha prøvd ett år uten resultater, er det nesten ingen som klarer å bli gravide på egenhånd. Husk at det finnes mange flinke leger og gynekologer som kan hjelpe dere videre. Lykke til
pinky22 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2011 Men har jo vert gravid, så selv om jeg har mista burde det jo være en liten sjangs...?
Athene Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Men har jo vert gravid, så selv om jeg har mista burde det jo være en liten sjangs...? Jeg har hatt to kjemiske, selv om mannen har for dårlig sædkvalitet for å gjøre meg gravid. Dårlig sædkvalitet, eller andre "feil" gjør også at det er vanskelig for det befruktede egget å feste seg, og å utvikle seg. En liten sjangs er det alltid, men reglen er at 85-90% er gravide innen ett år med prøving. Etter det trenger nesten alle hjelp for å få det til, selv om det selvfølgelig finnes noen få lykketreff også etter det første året med prøving. Jeg sier ikke dette for å være slem, eller skremme deg. Jeg har vært en stund i gamet så vet hva som gjelder. Ikke vær redd for å få hjelp videre. Det å prøve i 2-3 år uten resultat må være psykisk utmattende, så jeg trur det er viktig for deg å komme på riktig kurs i prøvingen.
barnesangen Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 føler med. hadde en SA i juni i fjor, litt overraskende at jeg ble gravid siden vi var igang med 2.ivf. Alle sa jeg snart ville bli gravid igjen siden kroppen nå "visste" hvordan den skulle bli gravid. DEt har ikke skjedd noe etter det, og i januar begynner vi med siste IVF forsøket etter å ha spart opp litt penger igjen. Jeg ville bedt legen om en utredning av der begge,evnt henvist dere til utreding. DEt er psykisk belastende å ha det slik som du har det nå år etter år. Lykke til. KLem
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Følrer med deg TS.vi har nå tatt skrittet over i vårt 4.år som prøvere. Det går faktisk litt lettere nå, har vel innfunnet meg med at det ikke blir flere barn, etter 1xivf og 1x icsi. Vi vurderer sperm donor, og litt hjelp fra ivf klinikken på Majorstua men vi er fortsatt usikre Jeg syntes at jo lenger det går, jo mer blir det til at man venner seg til livet med kun ett barn.... Noen ganger nå er jeg nesten usikker iht ett barn til, men jeg vet at det er det jeg ønsker mest av alt! Vi får se, tiden vil vise.. For din egen del, bør du søke hjelp. Kom deg til gynekolog, og send mannen til legen så han kan få henvisning til og levere prøve! KAst dere ut i det, det er skummelt først......... også er man kjapt inne i gamet :D Masse lykke til,
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Kjøp deg hund Barn blir bare rot og stress uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå