Gå til innhold

Vil droppe ut av studiet men jeg er redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt lost akkurat nå. Jeg gråter og livet virker helt patetisk. Jeg studerer litteratur i England, jeg holder på med mitt andre år, men nå orker jeg ikke mer. Jeg har lyst å flytte hjem igjen og droppe ut av studiet. Men jeg er så redd. Jeg er snart 22 år og jeg føler at da har jeg bortkastet et år av livet mitt og dette året.

Hva kan jeg gjør i Norge? Er det riktig at enkelte studier begynner februar i Norge? Er det noen som har droppet ut før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og jeg har lært at hvis man ikke vil så bør man heller ikke fortsette! Det finnes mange andre muligheter, og det er noe med at man skal ta sjanser av og til! Det finnes jo kurs du kan ta, eller du kan ta fag som privatist via nettet. Du har allverdens muligheter, og 22 år er ingenting - du har god tid :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg som en skikkelig taper. :cry:

Skrevet

Det er du absolutt ikke, alle kan velge feil og deretter ombestemme seg! Se heller på det siste året som erfaring og læring, og ikke bortkastet! Den dagen du har funnet ut av hva du vil og får det til - da vil du føle deg super :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

studerer pedagogikk selv og har hørt av de fleste nå at det er søppelyrke og at alle med bachelor pedagoger er arbeidsledige. faen om jeg dropper så har jeg bortkasta 2 år av livet mitt..

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa får lyst til å skrike

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Uavhengig av hva du gjør videre, kan du få god nytte av tiden i England. Ikke nødvendigvis på grunn av litteraturstudiet, men på grunn av at det beviser at du behersker språket på et høyt nivå. Prøv å la være å tenke på det som bortkastet tid. Du har brukt tiden på å lære noe om deg selv - det er aldri bortkastet :)

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Du kan da ikke droppe ut nå bare et halvannet år før du er ferdig???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...