Gå til innhold

Island og Blue Lagoon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker å gi bort en reise i julegave til kjæresten min. Så jeg ønsker så mye informasjon om Island og Blue Lagoon som mulig.

Målet er at vi vil være der en langhelg, med et spaopphold på Blue Lagoon. Kan dere anbefale noen hoteller? Hva annet er å gjøre der? Hvor mye vil et slik opphold koste? Hvilken tid på året lønner det seg å dra?

Tar til takke med alt som kommer opp :)

Skrevet

Jeg er på utkikk etter det samme!

Skrevet

Har dårlig tid akkurat nå men ett ord: FANTASTISK!

Skrevet

ts her.

Skriv gjerne ned dine erfaringer da du har tid :)

Skrevet

Island er fantastisk så det blir sikkert en flott julegave.

Har vært på Island mange ganger både i jobbsammenheng og ferie. Alle årstider har sin sjarm men jeg liker personlig godt vinter i feks mars. Det er noe spesielt med å bade i Blå Lagune i 35 grader varmt vann og med noen få minusgrader overfor vannflaten.

Hoteller er også rimelige på denne tiden av året, bør kunne få et greit hotell for 600 - 700 kroner natten.

Prismessig kan du regne med at mat / drikke er 30-40% billigere enn i Norge

Du kan ellers lese reisetips for Island, der står det en del gode tips!

Skrevet

Norwegian har flybilletter til under tusenlappen!

Skrevet

Ts her.

Jeg har satt av 3000.- til oss hver. Så får vi se hvor langt det strekker til. Takker for kommentarer :)

Skrevet

Jeg har satt av 3000.- til oss hver. Så får vi se hvor langt det strekker til. Takker for kommentarer :)

Bør rekke en god bit. Vi var der oppe i april i år.

Slo til når SAS hadde en av sine store kampanjer og fikk tur/retur for 1200,- per person. Hotell ga vi 550 kr natten for og leide bil 2 dager for kr 700.

Skrevet

ts her.

Var du på blue lagoon også? Hva annet er å få med seg der?

Skrevet

Ja må alltid en tur til Blue Lagoon:-)

Ellers må dere jo se Gullfoss og Geysiren (ligger rett ved siden av hverandre). Dropp dyre bussturer og lei bil.

Skrevet

Jeg var der for noen år siden, og den blå lagune er et must!

Støtter alle som anbefaler å leie bil, det er nesten en nødvendighet spør du meg. Ihvertfall hvis du vil se litt annet enn bare selve Reykjavik.

Vi kjørte opp til både Geysir og Gullfoss, og det var flott tross øsregn (begynnelsen av april, dårlig vær hele helga). Søsteren min og jeg var også med på en tur med islandshester, og har du ridd litt før er det veldig moro.

Ellers så er Island relativt dyrt (skjønt jeg var der året før finanskrisen, så jeg vet ikke helt hvordan det er der nå), og jeg tror ikke du får noe råflott spahotell i den prisklassen du er, hvis du skal ha fly og leiebil i tillegg. Vi bodde på Fron hotell i Laugavegur (hovedgata). Det var et helt greit hotell, med frokost inkludert. Der får du rom nå fra ca 700 kr ser jeg..

Skrevet

Har blitt MYE billigere på Island etter finanskrisen.

Hotel Fron har jeg også bodd på for et par år siden. Helt ok hotell med flott beliggenhet, det eneste som var litt skuffende var frokosten. Får rom der for under 400 kroner natten i April.

Skrevet

Ja, har vært der, noen år siden nå, før finanskrisen. :) Bodde på Hilton Reykjavik Nordica hotell, fantastisk fint hotell med en enda mer fantastisk (men dyr) frokostbuffet. Det var ikke så dyrt heller, under tusenlappen pr natt. Moderat gåavstand fra sentrum og kjøpesenteret Kringlan(?).

Blue lagoon var fantastisk, vi kom veldig tidlig på morgenen, da var det nesten ikke folk der, i tillegg til at det var en helt sinnsyk tåke/dis/damprøyk som gjorde det umulig å se mer enn en halv meter foran seg. Magisk! Utover dagen ble det mye folk, og disen forsvant. Men herregud så deilig vann, ble overrasket over at det var så varmt!

Island er det vakreste landet jeg har besøkt. Og for guds skyld, ta med kamera. ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, har vært der, noen år siden nå, før finanskrisen. :) Bodde på Hilton Reykjavik Nordica hotell, fantastisk fint hotell med en enda mer fantastisk (men dyr) frokostbuffet. Det var ikke så dyrt heller, under tusenlappen pr natt. Moderat gåavstand fra sentrum og kjøpesenteret Kringlan(?).

Har bodd der også i juli i år. Fikk det for rundt 550 per natt (slo til på en kampanje) med frokost så prisene har gått ned. Er enig i at frokosten er ekstremt bra, og så er det gratis parkering som er fint hvis man leier bil.

Skrevet

Har hatt gleden av å oppleve Island noen ganger.

Husker veldig godt første gangen jeg var der.

Etter en lang dag på reisefot frister det med en dusj, men når jeg skrudde på vannet i dusjen så stanket det seriøst prupp!

Var overbevist om at dassvannet kom tilbake gjennom dusjen, ikke visste vel jeg om svovelholdig vann :P

Blue lagoon... Vel... Dra på det lokale renseanlegget og se for deg halvnakne damer svømmende rundt i avføringen.

Omtrent slik opplevde jeg Blue Lagoon.

Det positive med Island er HiLux og Land Cruiser med stora hjulir, ostborgari på AktuTaktu, Svartadaudir og Geysirer :)

Har du muligheten så DRA!!

Skrevet

Ts her.

Takk for alle kommentarer og gode råd! Skal ta med meg da vi drar neste år :)

God jul alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...