Gå til innhold

Dårlig ånde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har lagt merke til at jenta vår på 3,5 år har litt dårlig lukt fra munnen av og til. Er dette normalt?

Vi har et normalt kosthold og jeg som forelder er nok det visse av dere betegner som "hysterisk" når det kommer til mat/godterier o.l. Tannpuss 2 ganger om dagen, fluor og tanntråd hver kveld.

Hos tannlegen sa de at alt så veldig fint ut og det var ingen problemer ifølge henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt barn har også ganske dårlig ånde til tider, til tross for god munnhygiene osv. Har hørt noe om at falske mandler kan være årsak til dårlig ånde, fordi matrester fester seg der eller noe sånt. Uten at jeg vet om det stemmer. Tok opp dette med fastlegen selv, da vi var innom for noe annet, men han bare så rart på meg - som om det var idiotisk å spørre om :sjenert: Så det er vel kanskje bare sånn noen ganger, an på hva de har spist, hvor lenge det er siden de har spist osv. Eller noe.

Skrevet

Jeg kan ikke gi noe godt svar, desverre. Ett av mine barn sliter med dårlig ånde. Har fjernet mandler, bihuler og det som kunne fjernes uten at det har hjulpet mot ånden. Jeg lar Han skylle med 24 og det hjelper men jeg skulle gjerne visst hva som forårsaker ånden. Han har vert hos flere spesialister og tatt mange ulike tester (pga mandler og migrene) men ingen har noe svar på hvorfor ånden er som den er.

Skrevet

Et barn jeg kjenner hadde dårlig ånde på grunn av mandlene, ånden forsvant når mandlene forsvant.

Skrevet

Minstejenta her hadde til tider dårlig ånde, til tross for god tannhygiene. Hun var sterkt plaget med polypper (falske mandler) og mandlene. Gjentatte halsinfeksjoner med antibiotika. Da hun ble operert og fikk fjernet polypper og mandler så forsvant den dårlige ånden også. Og selvfølgelig alle halsbetennelsene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...