Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Ble 40 år på lørdag :roll: og etter å ha gått på diverse uinteressante AMO-kurs etter over 1 år som arbeidledig, har jeg lyst til å ta verne eller sykepleien. Hva syns dere om å ta opp lån for studie når man er 40. Ikke sånn at livet er slutt :ler: enda, men jeg er sånn i tvil. Vi har jo masse utgifter etc. Noen som har erfaring eller innspill.? Mottas med takk!! :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men syns du skal gå løs på det om du har lyst.

Du har nesten 30 år igjen i arbeidslivet - det må jo være flott å bruke de til noe du virkelig vil? Studielånet betaler du ned på 20 år (max), og du får igjen både i motivasjon for jobben og (sannsynligvis) høyere lønn.

Skrevet

Min mamma var ferdig utdanna når hun var et par år over førti. Aldri tatt utdanning før. Funker greit det. Ligger litt mer lønn i å jobbe i en jobb hun nå er kvalifisert for enn å gå hjemme og evt ha et dagbarn eller to..

Go for it! :D

Skrevet

Hvis du har lyst synes jeg du skal gjøre det!

Naboen hos mine foreldre begynte å studere jus som 40-åring, eller rettere hun måtte ta videregående først. I dag er hun 60 og politijurist :-)

Skrevet

Min "svigermor" har akkurat begynt utdannelse innenfor helsesektoren, og hun nærmer seg 50. Syns det er bare flott å gjøre det om man vil! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

min mor er 41.pga barn i veldig ung alder ble d aldri til at hun utdannet seg.nå er hun 5 barns mor,bestemor og student...med studielån...funka veldi bra d.gjør det bra på skolen også :D

Gjest Brunhilde
Skrevet

Sett i gang! En god venninne av meg var ferdig sykepleier da hun var 38 - hun stortrives med det!

Lykke til!!!

Skrevet

Snakk om oppbakking... ja, tror jeg jeg hopper i det. Tusen takk til dere alle, en lever jo bare en gang!! :D

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg går sykepleien, og vi har mange voksne i klassen, den eldste er nok rundt 50, og mange er mellom 30 og 40, sikkert 30 % av kullet minst.. stå på!!

Skrevet

Hvis dette er noe du har lyst til å gjøre, så ikke la det bli pengene det står på. Da vil du bare angre. :wink:

Skrevet

Kom igjen! Synes det er sprekt å ville ta seg en utdannelse som 40 åring jeg. På jobben hos oss så har mange av pleieasisstentene tatt hjelpepleier utdannelsen,og fått det dekket av kommunen. Det har også vært sykepleie utdannelse på samme måten. Det har fungert bra hos oss,og man får mye mere kompetanse på en arbeidsplass!!

Lilletrollet

Skrevet

HURRA! Gjør det! Jeg kjenner noen som tok en 6årig utdannelse som 40åring, og de har aldri angret:)

Gjest baby-E
Skrevet

jeg syns du skal hoppe i det! I klassen min (på sykepleien) er det ganske mange damer/menn som er eldre enn 40. De virker mer mortiverte og tenker på en litt annen måte enn meg (19år), som virker som en fordel!

Lykke til!

:hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...