AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Har eksamen (hvis jeg består, så er jeg klar for Høyesterett ) i morgen, og når jeg leser om Høyesterett ser jeg at det står både 19 og 20 dommere på forskjellige sider. Regnes ikke Høyesterettsjustitiarius som dommer? Er det han og 19 andre "vanlige" høyesterettsdommere?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Hva mener du med "så er jeg klar for Høyesterett"? Justituarius er Høyesterettsdommer på lik linje som de andre dommerne. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 At jeg regner med å bli utnevnt til høyesterettsdommer. 20 dommere?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 At jeg regner med å bli utnevnt til høyesterettsdommer. 20 dommere? Hva er det du har eksamen i i morgen?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 At jeg regner med å bli utnevnt til høyesterettsdommer. 20 dommere? Hehehehe, good luck have fun Så vidt meg bekjent er det ingen som har gått rett fra jusstudiet til HR type noen gang, ei heller ansetter de jurister under førti (sånn ca). Vil anbefale deg å bli litt mer voksen og ønske deg en dose selvinnsikt før du sikter mot HR 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Hva er det du har eksamen i i morgen? JUS100, juridisk metode. Sjansen for å måtte vite antall dommere er ganske liten, men plutselig blir man bedt om å gjøre rede for hvordan domstolene er bygget opp og den driten der.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 JUS100, juridisk metode. Sjansen for å måtte vite antall dommere er ganske liten, men plutselig blir man bedt om å gjøre rede for hvordan domstolene er bygget opp og den driten der. Hvis du tror at dette kommer på eksamen i morgen, så ligger du dårlig an min venn. De formelle vilkårene for å bli Høyesterettsdommer står i den røde boken. I tillegg til disse stilles det i praksis også andre krav. Du fyller naturligvis ingen av disse. Det spiller jo egentlig ingen rolle hva du får på eksamen i morgen (karakter) for du går jo ikke engang på jusstudiet. 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Litt vel ambisiøs kanskje? Kanskje TS er avkommet til denne karen? http://tb.no/nyheter/tingretten-misliker-at-han-kaller-seg-jurist-1.1140579
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #11 Skrevet 7. desember 2011 Tror du har oppholdt deg litt for lenge i fjøset, TS. Det er ikke bra å spise kunstgjødsel, vet du 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #12 Skrevet 8. desember 2011 Hvordan gikk det på eksamen i dag, TS?
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 Tror ikke TS vil svare, så frekke dere var igår :gjeiper:
Mady Skrevet 10. desember 2011 #14 Skrevet 10. desember 2011 Hvis du tror at dette kommer på eksamen i morgen, så ligger du dårlig an min venn. De formelle vilkårene for å bli Høyesterettsdommer står i den røde boken. I tillegg til disse stilles det i praksis også andre krav. Du fyller naturligvis ingen av disse. Det spiller jo egentlig ingen rolle hva du får på eksamen i morgen (karakter) for du går jo ikke engang på jusstudiet. Skjønner ikke hvor du får fra at TS ikke engang går jusstudiet? TS sier jo faktisk at h*n går jusstudiet. H*n går 1. Avd i ny ordning (nye emnekoder).
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #15 Skrevet 10. desember 2011 Skjønner ikke hvor du får fra at TS ikke engang går jusstudiet? TS sier jo faktisk at h*n går jusstudiet. H*n går 1. Avd i ny ordning (nye emnekoder). Hvor skriver TS at vedkommende går på jusstudiet, kan du vise meg det? Et enkelt søk på google så får du opp dette: http://www.umb.no/soek/emner/jus100 Det er ingen emnekode som heter JUS100 på juridisk fakultet. Da heter det i så fall JUS1111 - Privatrett I...
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 10. desember 2011 #16 Skrevet 10. desember 2011 Dette virker jo lovende... Ehh, du virker da moden?
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #17 Skrevet 10. desember 2011 Ehh, du virker da moden? Fordi TS er modenheten selv?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 10. desember 2011 #18 Skrevet 10. desember 2011 Fordi TS er modenheten selv? En slik kommentar ser jeg uansett på som unødvendig; høyesterettsdommer-eksamen eller ei.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #19 Skrevet 10. desember 2011 En slik kommentar ser jeg uansett på som unødvendig; høyesterettsdommer-eksamen eller ei. Det finnes ingen Høyesterettsdommereksamen, det er det som er poenget. http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Høyesterett For oss som har litt greie på jus så vet vi at antall Høyesterettsdommere har aldri vært noe som har blitt spurt om på eksamen og er ikke relevant å kunne på en eksamen i juridisk metode. Når du tror du skal bli utnevnt som HR-dommer etter en eksamen i 5 studiepoeng med jus, så må det være greit å påpeke at dette er helt bak mål? For oss som har litt greie på jus så vet vi at antall Høyesterettsdommere har aldri vært noe som har blitt spurt om på eksamen og er ikke relevant å kunne på en eksamen i juridisk metode. Å bli utnevnt som Høyesterettsdommer er tross alt det aller mest prestisjefyllte en norsk jurist kan oppnå i sin karriere. Man tuller ikke med Høyesterett! 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #20 Skrevet 10. desember 2011 At det går an. Er det seriøst ingen som skjønner at det som står i parantes i første innlegg nok er en spøk der han gjør narr av seg selv for å kunne så lite? Ingen som så bildet som kom etter teksten? Her er det igjen: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå