Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eksamen (hvis jeg består, så er jeg klar for Høyesterett :tongue:) i morgen, og når jeg leser om Høyesterett ser jeg at det står både 19 og 20 dommere på forskjellige sider. Regnes ikke Høyesterettsjustitiarius som dommer? Er det han og 19 andre "vanlige" høyesterettsdommere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "så er jeg klar for Høyesterett"?

Justituarius er Høyesterettsdommer på lik linje som de andre dommerne.

• Liker 1
Skrevet

At jeg regner med å bli utnevnt til høyesterettsdommer. 20 dommere?

Skrevet

Hva er det du har eksamen i i morgen?

Skrevet

Hehehehe, good luck have fun ;) Så vidt meg bekjent er det ingen som har gått rett fra jusstudiet til HR type noen gang, ei heller ansetter de jurister under førti (sånn ca). Vil anbefale deg å bli litt mer voksen og ønske deg en dose selvinnsikt før du sikter mot HR :)

• Liker 3
Skrevet

Hva er det du har eksamen i i morgen?

JUS100, juridisk metode. Sjansen for å måtte vite antall dommere er ganske liten, men plutselig blir man bedt om å gjøre rede for hvordan domstolene er bygget opp og den driten der.

Skrevet

Dette virker jo lovende... :ironi:

• Liker 2
Skrevet

JUS100, juridisk metode. Sjansen for å måtte vite antall dommere er ganske liten, men plutselig blir man bedt om å gjøre rede for hvordan domstolene er bygget opp og den driten der.

Hvis du tror at dette kommer på eksamen i morgen, så ligger du dårlig an min venn.

De formelle vilkårene for å bli Høyesterettsdommer står i den røde boken. I tillegg til disse stilles det i praksis også andre krav. Du fyller naturligvis ingen av disse.

Det spiller jo egentlig ingen rolle hva du får på eksamen i morgen (karakter) for du går jo ikke engang på jusstudiet. :lur:

• Liker 4
Skrevet

Litt vel ambisiøs kanskje? ;)

• Liker 1
Skrevet

Tror du har oppholdt deg litt for lenge i fjøset, TS.

Det er ikke bra å spise kunstgjødsel, vet du :lur:

• Liker 2
Skrevet

Hvordan gikk det på eksamen i dag, TS?

Skrevet

Tror ikke TS vil svare, så frekke dere var igår :gjeiper:

Skrevet

Hvis du tror at dette kommer på eksamen i morgen, så ligger du dårlig an min venn.

De formelle vilkårene for å bli Høyesterettsdommer står i den røde boken. I tillegg til disse stilles det i praksis også andre krav. Du fyller naturligvis ingen av disse.

Det spiller jo egentlig ingen rolle hva du får på eksamen i morgen (karakter) for du går jo ikke engang på jusstudiet. :lur:

Skjønner ikke hvor du får fra at TS ikke engang går jusstudiet? TS sier jo faktisk at h*n går jusstudiet. H*n går 1. Avd i ny ordning (nye emnekoder).

Skrevet

Skjønner ikke hvor du får fra at TS ikke engang går jusstudiet? TS sier jo faktisk at h*n går jusstudiet. H*n går 1. Avd i ny ordning (nye emnekoder).

Hvor skriver TS at vedkommende går på jusstudiet, kan du vise meg det? Et enkelt søk på google så får du opp dette:

http://www.umb.no/soek/emner/jus100

Det er ingen emnekode som heter JUS100 på juridisk fakultet. Da heter det i så fall JUS1111 - Privatrett I...

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Dette virker jo lovende... :ironi:

Ehh, du virker da moden?

Skrevet

Ehh, du virker da moden?

Fordi TS er modenheten selv?

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Fordi TS er modenheten selv?

En slik kommentar ser jeg uansett på som unødvendig; høyesterettsdommer-eksamen eller ei.

Skrevet

En slik kommentar ser jeg uansett på som unødvendig; høyesterettsdommer-eksamen eller ei.

Det finnes ingen Høyesterettsdommereksamen, det er det som er poenget. http://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Høyesterett

For oss som har litt greie på jus så vet vi at antall Høyesterettsdommere har aldri vært noe som har blitt spurt om på eksamen og er ikke relevant å kunne på en eksamen i juridisk metode.

Når du tror du skal bli utnevnt som HR-dommer etter en eksamen i 5 studiepoeng med jus, så må det være greit å påpeke at dette er helt bak mål?

For oss som har litt greie på jus så vet vi at antall Høyesterettsdommere har aldri vært noe som har blitt spurt om på eksamen og er ikke relevant å kunne på en eksamen i juridisk metode.

Å bli utnevnt som Høyesterettsdommer er tross alt det aller mest prestisjefyllte en norsk jurist kan oppnå i sin karriere. Man tuller ikke med Høyesterett! :nei:

• Liker 2
Skrevet

At det går an. Er det seriøst ingen som skjønner at det som står i parantes i første innlegg nok er en spøk der han gjør narr av seg selv for å kunne så lite? Ingen som så bildet som kom etter teksten? Her er det igjen:

I3rFy.png

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...