Gjest anonym2233 Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Ja, da har jeg vært hos tannlegen (eter 3 år) på grunn av tannskrekk, og vil leve videre skrekken! Ringte inn til denne tannlegesenteret i dag. 1: Snakket gebrokkent norsk: 2: Engelsk- talende tannlege (var nok russer)3: Sumlete4: TREIG5: LITE forståelse6: Innpåsliten Hadde time kl. 1130, vi startet vel ikke før kl 1205... Ja, tok røntgen bildet, prøvde å kommunisere. Vi kommer frem til min problemstilling. Han pusser og blåser, gir bedøvelse..Fungerer ikke. Enda engang. Så skal han prøve å borre, det gjorde JÆVLIG vondt! Merket jeg begynte å skjelve i hele kroppen, provosert og begynte å få tårer. Vi stoppet opp litt, 3.bedøvelse og prøvde engang til. Denne gangen ble vi enige om at jeg skal vinke med hånden hvis det gjorde vondt. Tannlegens svar: "It will hurt anyway, but should be less as it is your thirs injection." Vi satte igang med borringa, holdt ut 3sekunder og vinket og vinket til slutt jeg skev ansitket mitt på siden og sa nok! Uff... Dårlig dårlig dårlig dårlig tannlege!!!Burde av alle vite, har du en betennelse skal du få ANTIBIOTIKA! Og ikke ørten lag med bedøvelser =/ Nei, dit drar jeg ikke igjen. Her skal vi spare penger i gården og komme seg til en ordentlig prefesjonell tannlege!
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Ja, da har jeg vært hos tannlegen (eter 3 år) på grunn av tannskrekk, og vil leve videre skrekken! Ringte inn til denne tannlegesenteret i dag. 1: Snakket gebrokkent norsk: 2: Engelsk- talende tannlege (var nok russer)3: Sumlete4: TREIG5: LITE forståelse6: Innpåsliten Hadde time kl. 1130, vi startet vel ikke før kl 1205... Ja, tok røntgen bildet, prøvde å kommunisere. Vi kommer frem til min problemstilling. Han pusser og blåser, gir bedøvelse..Fungerer ikke. Enda engang. Så skal han prøve å borre, det gjorde JÆVLIG vondt! Merket jeg begynte å skjelve i hele kroppen, provosert og begynte å få tårer. Vi stoppet opp litt, 3.bedøvelse og prøvde engang til. Denne gangen ble vi enige om at jeg skal vinke med hånden hvis det gjorde vondt. Tannlegens svar: "It will hurt anyway, but should be less as it is your thirs injection." Vi satte igang med borringa, holdt ut 3sekunder og vinket og vinket til slutt jeg skev ansitket mitt på siden og sa nok! Uff... Dårlig dårlig dårlig dårlig tannlege!!!Burde av alle vite, har du en betennelse skal du få ANTIBIOTIKA! Og ikke ørten lag med bedøvelser =/ Nei, dit drar jeg ikke igjen. Her skal vi spare penger i gården og komme seg til en ordentlig prefesjonell tannlege! Jeg fikk bedøvelse og trakk tanna (visdomstann), vips så var betennelsen borte. :D Fikk aldri antibiotika. Uansett, takk for at du deler, det er godt å vite om folk som ikke kan jobbene sine. Spesielt tannleger, ettersom jeg ikke er så glad i å gå dit! Kan anbefale tannlegen som holder til overfor bussholdeplassen til 21-bussen nærmest høyskolen (husker ikke adressen) Enten sofiesgate 3, eller bislettgate 3, eller noe.... søt dame og veldig hyggelig! Før jeg bestemte meg for å bestille time, så ga tannlegen meg råd over telefon i over en time!!! Og hun var ikke påtrengende, for hun sa at dersom det ikke ble bedre, så kunne jeg ringe dagen etter for å avtale konsultasjon. Så, hun snakket med meg i over en time uten å stresse eller forvente at jeg skulle bestille time. Verdens beste tannlege!!!
Gjest anonym2233 Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Takk for svar AB. Etter å ha forhørt med de nærmeste + jobb, som har vært i samme situasjon som meg: Betennelse i nerven i tannrota, har dem fått antiobiotika. Så det er jo en av åraskene til at jeg reagerer litt på den tannlegen, han bør vel vite å drepe betennelsen/ bakterien først før han utfører noe annet mer tenker jeg da. Så bra! Skal ta å sjekke ut hvem / hvor dette ligger. Synes det er veldig viktig med god pasientbehandling ettersom det er mange der ute med tannlege skrekk. Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Bor du i oslo? Jeg ble boret på tannlegeskrekk og kviet meg veldig, søkte rundt på nett og fant til slutt ut at jeg ville gi Byporten Tannlegesenter en sjanse, de skrev at de kunne dette med tannlegeskrekk, og det kan de!! ihvertfall hun jeg går fast til. Ta kontakt med http://www.byportenlegesenter.no/BT_Default.aspx og forklar hva du trenger, si at du har fått anbefalt Fia H. Fasting og hør om du kan få time hos henne. Hun er kjempedyktig og har både tålmodighet og forståelse for skrekken. De har også mange forskjellige behandlingsmuligheter, bruker den tiden som trengs, og er åpent utover vanlig arbeidstid. Jeg er veldig fornøyd, og etter flere år med Oafia nå, så har jeg ikke lenger tannlegeskrekk.
Gjest anonym2233 Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Ja, jeg bor i Oslo. Har vurdert dem også, men da lurer jeg på om jeg skal ta kontakt med dem. Må bare spare opp litt penger, ihvertfall 1100 ,- som jeg kastet bort i dag for INGENTING Takk for tipset ",
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 ja, det er jo litt dyrt, men de er verd det, spesielt om du får akkurat Fia, hun har vært min reddende engel! Veldig søt og hyggelig, og omtenksom, oppmerksom, blid som ei lerke og har taklet glatt at jeg satt å gråt i stolen, av skrekk, de første gangene jeg var der..... Jeg måtte ta Sobril kvelden før for å få sove, og nå er det ingen problemer i det hele tatt lenger, så lenge jeg vet jeg har time hos henne og ingen andre. Lykke til, det koster penger, men må gjøres.
altflyter Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Takk for tips. Kan så absolutt fraråde sandviken tannlegesenter om du noensinne er i Bergen... De er samme ulla...
altflyter Skrevet 7. desember 2011 #8 Skrevet 7. desember 2011 (endret) Hva med å poste historien på denne siden? Endret 7. desember 2011 av altflyter
Gjest anonym2233 Skrevet 7. desember 2011 #9 Skrevet 7. desember 2011 Interessant! Da skal jeg psote den senere når jeg kommer hjem fra jobb :D Tydeligvis så høres jo ut som tannlegen på Byporten er veldig flink! Da ringer jeg imorgen eller til uken, så får jeg sjekket opp litt med priser og slikt
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #10 Skrevet 7. desember 2011 Bryn tannlegesenter er veldig ålreit, om du holder til på den kanten av byen. Bare gode erfaringer, sånn bortsett fra at det å gå til tannlege i seg selv er noe dritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå