Gå til innhold

Mønster til enkel babykjole :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å sy en liten enkel babykjole til baby på ca 7 mnd. Bare en sånn helt enkel en, som er fin med feks body og strømpebukse under ;) Er ikke så erfaren med babyklær, men kan da umulig være så vanskelig å sy en slik en?? Er det noen der ute som har link til mønster, eller en god beskrivelse på hvordan man beregner mål? Hadde blitt veldig takknemlig for hjelp :biggrin:

Tenkte noe ala dette, bare uten armene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på biblioteket og spør etter bøker eller blader med mønster, der har de.

Skrevet

Sjekk marieskjoler.no Masse inspirasjon og tilbud om kurs!

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
Denne er fin, og enkel å strikke. :)
Skrevet

I denne boka er det mønster på en enkel kjole (spencerkjole, første bilde jeg fant ved googling), boka finnes nok på en del biblioteker rundt omkring, også. I tillegg har en del biblioteker sømblader der man kan kopiere mønster og sømbeskrivelse. I bladet Ottobre, som kan kjøpes på Narvesen-kiosker med brukbart utvalg, er det i siste utgave (1/2012) et mønster på en typisk forklekjole se side 10-11 i denne oversikten.

AnonymBruker
Skrevet

Hun skulle vel sy?

Ups, sorry ts. Jeg er vel så på strikking selv om dagen at jeg ser sikkert kun det :sjenert:

• 1 måned senere...
Skrevet

denne nettbutikken har masse mønster til baby! :popcorn:

post-40994-0-03591700-1329931843_thumb.j

Denne kjolen sydde jeg til babyen min. Hun skal ha den på, på dåpsfesten sin, nå i april.

Mønstrene til stoff og stil er i forskjellige vanskelighetsgrader, og er du flink til å redigere mønster, så kan man lage sånn som man vil ha det, uten å måtte lete etter mønster.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...