AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #1 Skrevet 7. desember 2011 Hei! Jeg skal på intervju imorgen for å kanskje bli tatt ut til et vikarkurs. Har tidligere gått helse og sosial, ambulansefag og allmenn påbygg. Fikk 5 på ambulanseeksamen, og gikk ut med et snitt på 4.4. Meeen så er det jo over ett og et halvt år siden jeg gikk ut fra ambulansefag, og dermed har jeg jo glemt endel. Kan jeg likevel ha sjans for å bli tatt ut? Noen som har vært med på lignende før, og vet hvilke spørsmål jeg kan få og hva jeg burde forberede meg på? Vil så gjerne gjøre det bra på intervjuet.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #2 Skrevet 7. desember 2011 Intervjuet går ut på hvilke forventninger du har, hva som er motivasjonen din og hvilke holdninger du har. De vil vite litt om hvem du er som person, om du tåler å jobbe under press og har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner. De er ikke ute etter å måle kunnskapen din, er jo derfor du skal på kurs Videre er det fysiske opptakskrav, bære en person i bærestol opp og ned tre etager sammen med en annen person, og du må kunne komprimere teknisk riktig i 5 minutter sammenhengende. Et tips er å aldri nevne ordet action, de ønsker ikke cowboyer i ambulansen. Kan jeg spørre hvilken landsdel du bor i ? Jeg var nemlig på intervju idag.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #3 Skrevet 7. desember 2011 Intervjuet går ut på hvilke forventninger du har, hva som er motivasjonen din og hvilke holdninger du har. De vil vite litt om hvem du er som person, om du tåler å jobbe under press og har gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner. De er ikke ute etter å måle kunnskapen din, er jo derfor du skal på kurs Videre er det fysiske opptakskrav, bære en person i bærestol opp og ned tre etager sammen med en annen person, og du må kunne komprimere teknisk riktig i 5 minutter sammenhengende. Et tips er å aldri nevne ordet action, de ønsker ikke cowboyer i ambulansen. Kan jeg spørre hvilken landsdel du bor i ? Jeg var nemlig på intervju idag. Okei Nevner aldri action dersom det ikke er snakk om filmer, så det skal nok gå fint. Bor i Troms. Enn duda?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #4 Skrevet 7. desember 2011 Okei Nevner aldri action dersom det ikke er snakk om filmer, så det skal nok gå fint. Bor i Troms. Enn duda? Du skal se det går kjempefint og som jeg tenkte , Troms her også
Gjest TheBasics Skrevet 7. desember 2011 #5 Skrevet 7. desember 2011 Du skal se det går kjempefint og som jeg tenkte , Troms her også Ah, morsomt da. Gikk du også ambulansefag på Finnfjordbotn? Gutt/jente? Kan forsåvidt bare poste med min ordentlige bruker.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2011 #6 Skrevet 7. desember 2011 Ah, morsomt da. Gikk du også ambulansefag på Finnfjordbotn? Gutt/jente? Kan forsåvidt bare poste med min ordentlige bruker. Ja veldig:) Nei jeg er utdannet helsefagerbeider og er nå sykepleierstudent på 2. året. Sikkert litt eldre enn deg, har jobbet som ufaglært i ambulanse før i annet fylke. Søker på vikarkurset som skal være i Sør- Troms :)Jente...
Gjest TheBasics Skrevet 7. desember 2011 #7 Skrevet 7. desember 2011 Ååja. Ja, jeg gikk ut av videregående nå i vår så jeg er bare 19. Si hei dersom du ser meg på kurset da, spennende å bli kjent med nye mennesker. Er høy, blond og halvtrønder.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2011 #8 Skrevet 8. desember 2011 Ååja. Ja, jeg gikk ut av videregående nå i vår så jeg er bare 19. Si hei dersom du ser meg på kurset da, spennende å bli kjent med nye mennesker. Er høy, blond og halvtrønder. Artig Du har altså også søkt på kurset i Harstad ? Kanskje vi møtes da:) Legge inn her hvis vi kommer inn , hvordan gikk intervjuet foresten ?
Gjest TheBasics Skrevet 12. desember 2011 #9 Skrevet 12. desember 2011 Hmm. Er det flere forskjellige kurs da? Trodde det bare var i Tromsø? Syns det gikk skikkelig dritt på intervjuet. Hadde forberedt meg godt og planlagt hva jeg skulle svare osv men fikk det selvfølgelig ikke godt nok frem. Syns jeg selv da. Dessuten fikk jeg kun to spm. Jeg skulle fortelle om meg selv samt fortelle hvorfor jeg søkte på vikarkurset.Thats it. Syns det var litt merkelig å få så få spørsmål, men men. Bæringa og kompresjonene gikk fint da. Hvordan gikk det med deg? Hadde du to stk som intervjuet deg? Han ene var jo egentlig ganske kjekk.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2011 #10 Skrevet 19. desember 2011 Ett kurs i Harstad og ett i Tromsø ja. Følte det gikk bra jeg da ... venter nå bare på å høre fra dem nå...vil dette veldig så satser på at det går veien. he he he, ja kjekke menn finner man overalt Lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2011 #11 Skrevet 20. desember 2011 Jeg kom med , hvordan gikk det med deg, The Basics ?
Gjest TheBasics Skrevet 20. desember 2011 #12 Skrevet 20. desember 2011 (endret) Har ikke hørt noe Endret 21. januar 2012 av TheBasics
Gjest TheBasics Skrevet 21. desember 2011 #13 Skrevet 21. desember 2011 Ble forresten tatt med. Fikk beskjed idag. Men det er en ting jeg ikke skjønner helt. Det er listet opp helger i både Tromsø og Harstad. Skal jeg delta på begge stedene da eller? Også ser jeg det står skrevet om fysiske krav for inntak. Må vi gjøre de på nytt eller holdte det med å gjøre det på intervjuet?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2011 #14 Skrevet 24. desember 2011 Ble forresten tatt med. Fikk beskjed idag. Men det er en ting jeg ikke skjønner helt. Det er listet opp helger i både Tromsø og Harstad. Skal jeg delta på begge stedene da eller? Også ser jeg det står skrevet om fysiske krav for inntak. Må vi gjøre de på nytt eller holdte det med å gjøre det på intervjuet? Gratulerer Du skal enten gå i Tromsø eller i Harstad. Er kravene bestått så er de bestått, slik jeg har forstått det. Det er 4 intensive helger med kurs og 5 tykker bøker. Ingen vil noen gang bli utlært i dette yrket... så ta det som ei utfordring. Du skal lære og erfare hele veien...og utvikle deg. Ja , ansvaret er stort ... men det klarer du fint. Man vokser på ansvar og utfordringer Lykke til og håper du takket ja !
Gjest TheBasics Skrevet 24. desember 2011 #15 Skrevet 24. desember 2011 (endret) Gratulerer Du skal enten gå i Tromsø eller i Harstad Tromsø. Er kravene bestått så er de bestått, slik jeg har forstått det. Det er 4 intensive helger med kurs og 5 tykker bøker. Ingen vil noen gang bli utlært i dette yrket... så ta det som ei utfordring. Du skal lære og erfare hele veien...og utvikle deg. Ja , ansvaret er stort ... men det klarer du fint. Man vokser på ansvar og utfordringer Lykke til og håper du takket ja ! Ja, ble visst med i Harstad. Endret 21. januar 2012 av TheBasics
Gjest TheBasics Skrevet 21. januar 2012 #16 Skrevet 21. januar 2012 Syns kurset har vært svært bra hitill. Hva syns du? Og har du sett meg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå